راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توصیه‌های سازمان نصر تهران برای مدیریت کسب‌وکارها در دوران شیوع ویروس کرونا

سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت کارمندان در این دوران، بیانیه‌ای صادر کرده است.

سازمان نصر پس از راه‌اندازی دبیرخانه خود با هدف گردآوری مطالبات اعضا و یاری‌ گرفتن از تمام ظرفیت‌های ممکن برای رفع مشکلات کسب‌وکارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذراندن شرایط بحران و درخواست همفکری از صاحب‌نظران در زمینه راه‌حل‌های برون‌رفت از بحران کرونا طی بیانیه جدیدی که منتشر کرد، توصیه‌های خود را برای مدیریت کسب‌وکارها در این شرایط ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، این سازمان با توجه به بروز شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا و به‌منظور کمک به فعالان برای مدیریت کسب‌وکارها در این مقطع زمانی بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی دولتی، توصیه می‌کند همگان (عمدتا اعضای شاخه شرکت‌ها) موارد ذکر شده را مد نظر قرار دهند. لازم به ذکر است که اعضای شاخه فروشگاهی تابع دستورالعمل‌های وضع‌شده توسط اتاق اصناف خواهند بود.

برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های کسب‌وکاری شرکت باید حتما بر اساس دو اصل «حفظ سلامتی افراد» و «جلوگیری از شیوع ویروس» که می‌تواند تبعات اقتصادی و اجتماعی عمیق به همراه بیاورد، باشد و اخذ تدابیر و تمهیدات لازم با در نظر داشتن این دو اصل انجام شود. علاوه بر آن، به‌منظور هماهنگی و همسویی با دیگر بخش‌های جامعه، توجه به بخشنامه‌های صادره توسط ستاد ملی کرونا و رعایت حداکثری آن در فعالیت‌های کسب‌وکاری باید مدنظر باشد.

همچنین با توجه به تنوع کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و تنوع مشاغل آن، توصیه می‌شود حداکثر دورکاری رعایت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شود. تلاش شود که شرکت با ایجاد زیرساخت‌های لازم و مناسب برای دورکاری کارکنان (مخصوصا برای سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای)، همه یا بخشی از وظایف آنها را تا حد ممکن به شکل دورکاری و یا شیفتی برنامه‌ریزی کنند. در هر حال، رعایت مواردی مانند فاصله‌گذاری الزامی است.

تصمیم‌گیری در خصوص شروع یا عدم شروع فعالیت و همچنین روش شرکت در این شرایط، بر اساس نوع کسب‌وکار توسط مدیریت ارشد شرکت (بر اساس موارد اشاره‌شده) اخذ و اعلام می‌شود.

با توجه به حیاتی و زیرساختی بودن خدمات فاوا برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، به‌ویژه در شرایط بحرانی کنونی، توصیه شود که کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات، برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود را با رعایت اصل «استمرار کسب‌وکار» انجام داده، به‌گونه‌ای که به زنجیره فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی وابسته کمترین تاثیر منفی منتقل شود.

استفاده از تجارب دیگر شرکت‌های داخلی و همچنین توجه به الگوهای شرکت‌های جهانی در این مسیر بسیار سودمند است. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌زودی بخشی از پرتال خود را به انعکاس این تجارب اختصاص داده تا مستندات گردآوری‌شده برای همگان قابل‌دسترس باشد.

سارمان نصر با توجه به بیانیه قبلی خود مجدداً از اعضا درخواست می‌کند مشکلات کسب‌وکاری خود که ناشی از بحران کرونا است را به دبیرخانه ارسال کرده تا جمع‌بندی شده و از طریق مراجع مربوط پیگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.