راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حاشیه بازدید سورنا ستاری از شرکت فرادیس البرز مطرح شد / صوفی‌لو: دانش‌بنیان هستیم و دانش‌بنیانی کار می‌کنیم، اما هنوز از تسهیلات آن استفاده نکرده‌ایم

سورنا ستاری، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان، امروز 28 دی‌ماه ضمن افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و قطعات تولیدی شرکت فرادیس البرز، از نزدیک با برخی از تولیدات آن شرکت در محل سايت مرکزي و تخصصي تعمیرات فراديس البرز آشنا و در جریان روند اقدامات انجام شده توسط همکاران فنی و نخبه شرکت جهت کاهش وابستگی به واردات قطعات مورد نیاز و به‌تبع آن جلوگیری از خروج مبالغ قابل توجهی از ارز کشور قرارگرفت.

همچنین در بازدید امروز محصولات جدید، مزایا و کاربردهای آنها به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه ایشان معرفی شد.

شرکت فرادیس البرز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نوین بانکداری، تولید و پشتیبانی سخت‌افزارهای بانکی است که در این حوزه  به بیش از 23 بانک و موسسه مالی اعتباری خدمت ارائه می‌دهد. درحال حاضر شبکه فروش و پشتیبانی این شرکت علاوه بر تأمین انواع خودپرداز و خوددریافت با برندهای اروپایی و آسیایی، امکان تولید این تجهیزات بر اساس نیاز و سفارشات اختصاصی مشتریان را نیز فراهم کرده و هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از تولیدات این شرکت در بانک‌های مختلف با برند «فرادیس» نصب و راه‌اندازی شده‌اند. این شرکت علاوه بر تولید خودپرداز در حوزه تولید کیوسک‌های بانکی بر اساس سفارش مشتریان نیز اقدامات قابل توجهی داشت است.

از دیگر سبد محصولات این شرکت دانش‌بنیان تجهیزاتی مانند صندوق‌های فروشگاهی، پایانه‌های فروش، تجهیزات احراز هویت، آنتی‌فراد، محافظ خودپرداز، کنترل کننده تغییرات دما و نیز سامانه‌های کارت و کیف پول شهروندی (فراپی) و مانیتورینگ آنلاین خودپردازها (ایرما) و غیره از دیگر محصولات و تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است.



نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل فرادیس البرز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه ما پیش از اخذ مجوز دانش بنیان نیز دانش بنیانی عمل می‌کردیم، گفت: «دلیل این موضوع این است که بخش عمده‌ای از قطعات و محصولاتی که امروز از آنها بازدید شد، قبل از دریافت مجوز دانش بنیان توسط همکاران نخبه ما طراحی و بومی‌سازی شده بود. البته این شرکت به‌صورت رسمی  از سال 1397 دانش‌بنیان شده است.»

در ادامه او به راه پرداخت توضیح داد: «در حال حاضر حدود چهارهزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که برای راه‌اندازی یا توسعه فعالیت‌های خود معمولاً با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که قطعاً ما نیز درگیر بخشی از این مشکلات هستیم. اما روند برنامه‌ریزی و فعالیت شرکت باعث شده تا با استفاده از تجربیات بلندمدت حضور در حوزه بانکی و دانش فنی منابع انسانی متعهد و متخصص خود، سبد محصولات با کیفیت و متنوعی را ارائه کنیم که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و باعث رشد و افزایش درآمدهای این شرکت شده است.

خودپرداز همچنان فعال خواهد ماند / درباره نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل شرکت فرادیس البرز بیشتر بدانید

فرادیس تاکنون از تسهیلات پیش‌بینی شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نکرده، اما با توجه به شرایط خاص ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن در تأمین برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، قطعاً ما نیز مانند تمام تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند کمک مسئولین کشور جهت تسهیل شرایط کسب‌‍وکار و رفع موانع تولید و استفاده از تسهیلات مناسب هستیم.»

در حال حاضر شرکت فرادیس در حوزه تولید کیوسک‌های بانکی و خودپرداز، نرم‌افزارهای مانیتورینگ و سامانه پرداخت فراپی (کاشان‌کارت) مجوز دانش‌بنیان دارد. در جریان بازدید امروز، سه محصول جدید این شرکت شامل خودپرداز هوشمند( STM )، کیوسک دیواری (اسپایدر) و کیوسک رمز ارز معرفی و توضیحات لازم در مورد کاربرد آنها به بازدیدکنندگان ارائه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.