راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خودپرداز همچنان فعال خواهد ماند / درباره نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل شرکت فرادیس البرز بیشتر بدانید

ماهنامه عصرتراکنششرکت فرادیس البرز که در حال حاضر نام آن در ذهن فعالان و متخصصان نظام بانکداری و پرداخت کشور با دستگاه خودپرداز گره خورده، در سال 1383 با هدف ارائه خدمات نوین بانکداری و تولید سخت‌افزارهای بانکی توسط شرکت خدمات انفورماتیک تأسیس شده است.

در سال 1389 عملاً وظایف و فعالیت‌های معاونت پشتیبانی و نصب و راه‌اندازی شرکت خدمات انفورماتیک به این مجموعه منتقل شد و در حال حاضر این شرکت شبکه فروش و پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت با برندهای wincor، Cashway و تولید داخلی سخت‌افزارهای بانکی مانند خودپرداز فرادیس، VTM، CRS، STM، همچنین پایانه فروش بایتل، VeriFone و کیوسک‌های بانکی و صندوق فروشگاهی را داراست و یکی از بازیگران جدی و مطرح صنعت در این حوزه به حساب می‌آید. از مهرماه سال گذشته، سکان‌داری مدیرعاملی این شرکت به نوذر صوفی‌لو سپرده شد.

یکی از فرضیاتی که در سال‌های اخیر در دنیا شکل گرفت، این بود که با توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی احتمالاً استفاده از پول نقد و اسکناس کاهش خواهد یافت و پیرو آن ابزارهایی همچون خودپرداز نیز که در توسعه و توزیع اسکناس نقش دارند، کمرنگ‌تر خواهند شد. این فرضیه موافقان و مخالفانی در سراسر دنیا دارد و صوفی‌لو نیز یکی از مخالفان آن است.

نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل شرکت فرادیس البرز
نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل شرکت فرادیس البرز

نوذر صوفی‌لو معتقد است خودپرداز همچنان پادشاه است و نه‌تنها با توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی، استفاده از خودپرداز کاهش پیدا نمی‌کند؛ بلکه ابزاری است که عموم مردم در بین ابزارهای بانکی هنوز بیشترین اعتماد و مراجعه را به آن دارند و هیچ ابزاری را نمی‌توان جایگزین آن کرد، بلکه دستگاه‌های جدید همراه آن می‌شوند و ابزارهای جدید برای پاسخ به نیازهای جدید، خلق می‌شود، نه برای جایگزینی خودپرداز.

ببینید: صوفی‌لو: خودپرداز کماکان فعال خواهد بود و سایر ابزارهای بانکی برای پاسخ به نیازهای خاص ایجاد شده‌اند نه برای جایگزین خودپرداز

راه پرداخت اخیراً گفت‌وگوی مفصلی با صوفی‌لو انجام داده است. نوذر صوفی‌لو مدیرعامل شرکت فرادیس البرز معتقد است خودپرداز همچنان پادشاه است و نه‌تنها با توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی، استفاده از خودپرداز کاهش پیدا نمی‌کند بلکه ابزاری است که عموم مردم در بین ابزارهای بانکی هنوز بیشترین اعتماد و مراجعه را به آن دارند و هیچ ابزاری را نمی‌توان جایگزین آن کرد، بلکه دستگاه‌های جدید همراه آن می‌شوند و ابزارهای جدید برای پاسخ به نیازهای جدید خلق می‌شود نه برای جایگزینی خودپرداز. گفت‌وگو با صوفی‌لو به‌عنوان مدیرعامل شرکت فرادیس البرز، یک وجهه کاملا متفاوت با تصورات ما از این شرکت ارائه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.