راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چین نام ماینینگ بیت‌کوین را از فهرست فعالیت‌های ممنوعه خود حذف کرد

به نقل از رویترز، چین که جزو بزرگترین قطب‌های ماینینگ بیت‌کوین به شمار می‌رود، تصمیم گرفته قانون ممنوعیت ماینینگ این ارز رمزنگاری شده را از میان بردارد.

در ماه آوریل، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی جمهوری خلق چین، یک فهرست پیش‌نویس جدید را در مورد صنایع منتشر کرد و آن را به نظرسنجی عمومی گذاشت. در این فهرست به صنایعی اشاره شده بود که این نهاد چینی قصد دارد از آن‌ها پشتیبانی کند، آن‌ها را محدود کند و یا به کلی از میان بردارد. عنوان ماینینگ بیت‌کوین نیز در بین فعالیت‌های فهرست به چشم می‌خورد.

با این حال، در فهرست نهایی که روز چهارشنبه توسط این کمیسیون منتشر شد، در هیچ یک از سه دسته، اشاره‌ای به ماینینگ بیت‌کوین نشده است.

هنوز مشخص نیست که دلایل کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی جمهوری خلق چین برای حذف کلی ماینینگ بیت‌کوین چه بوده است. نهاد مذکور به پرسشی که از طریق فکس برایشان ارسال شده بود، پاسخی نداده است.

چین بزرگترین بازار جهان برای سخت‌افزارهای کامپیوتری مورد استفاده در ماینینگ بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده محسوب می‌شود، ولی انجام این نوع از فعالیت‌ در برزخ رگولاتوری این کشور به دام افتاده است.

درست است که کشور چین نسبت به توسعه ارز دیجیتال انحصاری خود اقدام کرده، ولی طی سال‌های گذشته مقررات سفت و سختی را برای این حوزه تبیین کرده است.

در سال 2017 بود که کشور چین انجام ICO را ممنوع اعلام کرد و صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده را به تعطیلی کشاند. منع قانونی ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده نیز یکی دیگر از اقدامات نهادهای رگولاتوری این کشور بود که بسیاری از شرکت‌ها را وادار کرد تا پایگاه خود را به نقاط دیگر جهان انتقال دهند.

دانشگاه کمبریج در یکی از تحقیق‌های خود که سال گذشته انجام داد، به این نتیجه رسید که نزدیک به نیمی از استخرهای ماینینگ بیت‌کوین در منطقه آسیا پاسیفیک واقع‌اند. استخر ماینینگ به ماینرهایی گفته می‌شود که در راستای دستیابی به مزیت اقتصادی از نظر مقیاس، با یکدیگر گروه تشکیل می‌دهند.

هنوز هم که هنوز است، شرکت‌های چینی در زمره بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات ماینینگ بیت‌کوین قرار دارند.

کنان کریتیو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی سخت‌افزارهای ماینینگ است، طی ماه گذشته میلادی نام خود را به شکل عمومی در بورس نزدک لیست کرد تا جذب سرمایه‌ای 400 میلیون دلاری را تجربه کند. این شرکت پیش‌تر نیز دوبار برای لیست شدن در بورس چین و هنگ کنگ تلاش کرده بود ولی هر دو بار با درب‌های بسته مواجه شده بود.

منبع: بیزینس‌اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.