راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیست‌وهفتمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد / آیا با ورود سرمایه‌های سرگردان به بورس، باید شاهد بحران مالی دیگری باشیم؟

بیست‌وهفتمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. این شماره از ماهنامه به طور اختصاصی به ولث‌تک پرداخته و به یک سوال مهم پاسخ داده؛ اینکه آیا با ورود سرمایه‌های سرگردان به بورس ممکن است بار دیگر اتفاقی که برای موسسات مالی رخ داد، تکرار شود؟

«نوبت بورس» عنوان یادداشت رضا قربانی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش است. او در این شماره به بررس وضعیت فعلی بورس و اقبال مردم نسبت به آن پرداخته و یک سوال را مطرح کرده اینکه آیا این موضوع یک فرصت است یا یک زنگ خطر جدی؟ او در این یادداشت به این موضوع پرداخته که «در روزهایی که هسته بورس تهران خسته است و صداها به جایی نمی‌رسد، فناوری در حال دگرگون کردن بورس و سرمایه‌گذاری در جهان است. بر مبنای آنچه در پرونده اکونومیست درباره ولث‌تک آمده، اکنون نزدیک به 60 درصد معاملات بورس‌های آمریکا، توسط ربات‌ها و ماشین‌ها انجام می‌شود. اکنون الگوریتم تریدینگ توسط ماشین‌ها به یک نیاز روزمره تبدیل شده و این در حالی است که در ایران هنوز یک موجود زنده باید دکمه اینتر را بزند.»

گفت‌وگو با احمد سلمانی آرانی، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک سپه، آغازگر بخش ایران این شماره از ماهنامه عصر تراکنش است. سلمانی آرانی در این گفت‌وگوی نسبتا مفصل از بانک‌ سپه و پلتفرم‌ها می‌گوید تا چشم‌انداز ادغام در این بانک.

در دیگر بخش این ماهنامه مینا والی، با فرشته فروغ گفت‌وگو کرده است. دختری افغان که یک فعال اجتماعی است، فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه هرات و کارشناسی ارشد از دانشگاه تکنیکال برلین است و حالا در نیویورک زندگی می‌کند. او یکی از اولین افغان‌هایی است که  از رمزارز برای دریافت حقوق خود استفاده کرده است. دیگر بخش این ماهنامه را شاید بتوان تکمله‌ای بر مصاحبه با فرشته فروغ بنامیم. گزارشی که در آن به محدودیت‌هایی که بانک‌های ایرانی برای اتباع خارجی اعمال می‌کنند، پرداخته است.

دیگر بخش این ماهنامه گفت‌وگویی است با مدیران ابر آروان و ایده شکل‌گیری این کسب‌وکار. این گزارش به یک سوال پاسخ می‌دهد؛ بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده زیرساخت یکپارچه ابری در ایران چگونه با رقبای خارجی رقابت می‌کند؟

در این ماهنامه همچنین میزگردی برپا شد تا دلیل اقبال مردم به بورس را از منظر فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم. ناصر غانم‌زاده، مدیر عامل نیوُ، فاطمه جعفری، هم‌بنیانگذار سهامیاب و بهنام خاکباز، معاون مرکز نوآوری بهسازان فردا مهمانان این پنل بودند.

گزارشی از سی‌ونهمین رویداد جیتکس و تصاویر اختصاصی راه پرداخت از این رویداد دیگر بخش این شماره از ماهنامه عصر تراکنش است. در این گزارش هم از پاویون ایران گفته شده و اینکه این رویداد چه دستاوردهایی برای شرکت‌کنندگان آن داشت؟

1 دیدگاه
  1. علیرضا می‌گوید

    این شماره در دسترس نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.