راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چالش‌های پیش رو لیبرا / چهار عضو دیگر نیز از انجمن کریپتوکارنسی لیبرا خارج شدند

پس از خروج پی‌پال از انجمن لیبرا فیس‌بوک درپی افزایش سختگیری‌های رگولاتورها علیه این پروژه، به تازگی اعلام شده است که ای‌بی، استرایپ، مسترکارت و ویزا نیز از انجمن لیبرا خارج شدند.

طبق خبرهای منتشرشده، شرکت‌هایی که از پروژه لیبرا خارج شدند، پتانسیل این پروژه را درک می‌کنند اما تصمیم گرفتند که بر تلاش‌های دیگر تمرکز کنند. یکی از سخنگویان استرایپ گفت که این شرکت، حامی پروژه‌هایی است که با هدف دسترسی بیشتر افراد سراسر جهان به تجارت آنلاین اجرا می‌شوند. به گفته سخنگوی استرایپ، انجمن لیبرا می‌تواند در مقیاس بالاتر با این شرکت همکاری کند.

سخنگوی ویزا گفت که این شرکت به ارزیابی خود ادامه می‌دهد و براساس عوامل زیادی از جمله توانایی انجمن در برآوردن رضایت کامل رگولاتوری، تصمیم نهایی را تعیین خواهد کرد. او افزود: «ما معتقدیم که شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین که به خوبی رگولاتوری شدند، می‌توانند پرداخت‌های دیجیتالی ایمن را بین تعداد قابل توجهی از افراد و مکان‌ها، به‌خصوص در بازارهای در حال ظهور و درحال توسعه گسترش دهند.»

سوالات و بررسی‌های قانونگذاران مبنی بر اینکه لیبرا چه تاثیری بر ارزهای حاکمیتی دارند و چگونه رهبران این پروژه، می‌توانند از حمایت مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل کنند، ادامه دارد. به نظر می‌رسد درنتیجه افزایش این سختگیری‌های رگولاتوری، تعداد 28 حامی فیس‌بوک رو به کاهش است.

تا روزی که این گزارش منتشر شد، تنها دو شرکت پرداختی «مرکادوپیگو» و «پی‌یو» از لیبرا حمایت می‌کردند. اوبر و لیفت که از حامیان اصلی لیبرا بودند، به سی‌ان‌بی‌سی گفتند که در مشارکت خود در این پروژه، تغییری ایجاد نشده است.

حامیانی که پس از خروج پی‌پال لیبرا را ترک کردند، احتمالا امنیت را در تعداد حامیان می‌دیدند. همچنین ای‌بی، استرایپ و مسترکارت که در یک روز و به‌دنبال هم از لیبرا خارج شدند، نشان می‌دهد این سه حامی در یک بازه زمانی، تصمیم به خروج از پروژه گرفتند.

تصمیمات انجمن لیبرا در جلسه‌ای در روزهای آتی گرفته می‌شود. پس از آن، بار دیگر پروژه کریپتوکارنسی لیبرا در بین قانون‌گذاران آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس مارک زاکربرگ توسط کمیته خدمات مالی پرس‌وجو می‌شود.

دیوید مارکوس، که یکی از رهبران لیبرا و رئیس سابق پی‌پال است، در پی خروج حامیان لیبرا توییت کرد: «مردم نباید آینده لیبرا را از روی اتفاقات اخیر این پروژه قضاوت کنند.»

مارکوس در ماه جولای قبل از کمیته مورد پرس‌وجو قرار گرفت. در آن زمان، نمایندگان حاضر در جلسه از جمله ماکسین واترز، رئیس انجمن، از مارکوس پرسید که آیا فیس‌بوک قصد دارد برنامه‌های خود را تا زمان اجرای مقررات لازم به تعویق اندازد. اما مارکوس جواب مثبتی به نمایندگان نداد و از نظر واترز، پاسخ مارکوس متقاعدکننده نبود.

با وجود تمام اتفاقات اخیر، انجمن لیبرا که یک نهاد خصوصی برای مدیریت کریپتوکارنسی است، اخیرا اعلام کرده که قصد دارد برنامه‌های خود را پیش ببرد.

دانته دیسپارت، رئیس ارتباطات و سیاست‌گذاری لیبرا در یک بیانیه‌ای گفت: «ما بر پیشرفت پروژه تمرکز کردیم و راه خود را ادامه می‌دهیم تا یک انجمن قدرتمند از تعدادی شرکت‌های پیشرو جهان، سازمان‌های تاثیرگذار اجتماعی و سهامداران دیگر ایجاد کنیم تا یک سیستم پرداخت جهانی ایمن، شفاف و موردپسند مصرف‌کننده اجرا کنیم تا بتواند موانع مالی را برای میلیاردها نفر ازمیان ببرد.»

در خصوص کاهش تعداد حامیان لیبرا، فیس‌بوک اظهار نظری نکرده است.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.