راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نام هشت موسسه‌ای که اولین دور از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را دریافت خواهند کرد، اعلام شد

طبق اعلام چند منبع مختلف، بانک مرکزی خلق چین دور اول ارز دیجیتال خود را به غول خرده‌فروشی آنلاین علی‌بابا، غول اینترنتی تنسنت، پنج سازمان بانکی مختلف و یک نهاد ناشناس عرضه خواهد کرد. لازم به ذکر است که این اخبار هنوز به تایید نهادهای رسمی این کشور نرسیده است.

.

اولین ذی‌نفعان

این خبر را فوربس در تاریخ 27 اوت منتشر کرد. منابعی که در این خبر به آن‌ها اشاره شده، پاول شولته، رئیس سابق بانک سازندگی چین و یک فرد ناشناس دیگر است که در پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور نقش داشته است.

شولته عنوان کرده که علی‌بابا، تنسنت، بانک سازندگی چین، بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک چین، بانک کشاورزی چین و انجمن بانکداری چینی یونیون پی اولین نهادهایی هستند که از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین استفاده خواهند کرد.

منبع ناشناس نیز تایید کرده که این هفت نهاد جزو سازمان‌هایی هستند که ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور چین را دریافت خواهند کرد. دست‌اندرکاران چینی، این ارز را دی‌سی / ای‌پی نامیده‌اند که مخفف عبارات انگلیسی ارز دیجیتال / پرداخت الکترونیکی است. به نظر می‌رسد نهاد هشتمی نیز وجود دارد که به گروه اولین استفاده کنندگان از دی‌سی / ای‌پی ملحق خواهد شد. منبع مذکور همچنین عنوان کرد که این تکنولوژی آماده عرضه است و احتمالا دی‌سی / ای‌پی از 11 نوامبر راه‌اندازی خواهد شد.

طبق گفته منبع ناشناس، ظاهرا این هفت موسسه مسئولیت توزیع توکن‌های دی‌سی / ای‌پی را در بین شهروندان چینی و فعالان تجاری این کشور به عهده خواهند داشت. این منبع ناشناس گزارش کرده که بانک مرکزی چین مشتاق است تا توکن‌های دی‌سی / ای‌پی را از طریق بانک‌های کارگزار در بین خریداران ایالات متحده نیز به گردش درآورد.

.

ممکن است دی‌سی / ای‌پی زودتر از لیبرا راه‌اندازی شود

با استناد به گفته‌های منابع رسمی، این امکان وجود دارد که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، پیش از لیبرای فیسبوک عرضه شود. یانگ دونگ، که یکی از اساتید دانشگاه رنمین چین است، اعلام کرده که لیبرا، طراحان ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور چین را تشویق کرد تا در فرآیند صدور و توسعه این ارز، از نهادهای غیردولتی نیز استفاده کنند.

منبع: کوین‌تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.