راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم عامل هارمونی‌او‌اس، پاسخ هواوی به جنگ تجاری بین آمریکا و چین و اندروید / با این نرم‌افزار بیشتر آشنا شوید

هواوی از نرم‌افزار «هارمونی‌او‌اس» رونمایی کرد. این نرم‌افزار، سیستم عامل ساخت این کشور است که پس از ممنوعیت این شرکت از کار با شرکت‌های آمریکایی، مانند گوگل و سیستم عامل اندروید، ایجاد شده است.

چند روز پیش، هواوی، این غول تکنولوژی چینی، از نرم‌افزار جدید خود به نام «هارمونی‌او‌اس» رونمایی کرد. این نرم‌افزار، سیستم عاملی برای دستگاه‌های الکترونیکی آینده این شرکت است. از زمانی راه‌اندازی این نرم‌افزار آغاز شد که هواوی، در لیست سیاه قرار گرفت که امکان کار با غول‌های نرم‌افزار آمریکایی مانند گوگل را نداشت.

پس از اینکه هواوی اعلام کرد می‌خواهد این نرم افزار را راه‌اندازی کند، ترامپ در همان روز گفت که آمریکا، ارتباطات خود را با شرکت‌های بزرگ چینی قطع خواهد کرد. این جریانات زمانی آغاز شد که چین، برای واکنش به تحریم‌های اخیر ترامپ به واردات چینی، خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را متوقف کرد.

به گزارش بلومبرگ، کاخ سفید پس از تحریم هواوی در ماه مه، تصمیم خود را برای صدور مجوز کسب‌وکارهای آمریکایی که می‌خواهند با این شرکت کار کنند، به تعویق انداخته‌است. قرارگرفتن هواوی در لیست سیاه و تحریم آن، بدین معناست که این شرکت، دسترسی خود را به اندروید از دست می‌دهد؛ سیستم عامل موبایلی که در اکثر گوشی‌های هوشمند در جهان وجود دارد.

اگرچه هواوی گفته که قصد دارد به استفاده از اندروید ادامه دهد، اما حالا از سیستم‌عامل خود می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای نرم‌افزار گوگل استفاده کند. به گفته وال‌استریت ژورنال، ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب‌وکار مصرف‌کننده هواوی می‌گوید که اگر این شرکت مجبور باشد، می‌تواند گوشی‌های هوشمند خود را ظرف یک یا دو روز، از اندروید به هارمونی‌اواس تغییر دهد.

هواوی در حال راه‌اندازی نرم‌افزار جدید خودش است. این شرکت در حال ارائه محصول جدید خود با نام مات ایکس، گوشی هوشمندی احتمالا تاشویی است که در ماه سپتامبر به بازار می‌آید.

صفحه نمایش تاشو

در ادامه، اطلاعاتی که هواوی درباره هارمونی‌اواس گفته، آورده شده است.

.

فقط مختص گوشی‌های هوشمند نیست

هواوی در اطلاعیه خود گفته که هارمونی‌اواس به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در دستگاه‌های مختلف کار کند، نه فقط در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند سنتی.

یو می‌گوید:

«ما به سیستم‌عاملی نیاز داشتیم که از همه طرح‌ها پشتیبانی کند، در همه دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها قابل استفاده باشد و به تقاضای مصرف‌کننده برای داشتن امنیت بالا و زمان تاخیر کم پاسخ دهد.»

..

اولین دستگاه‌هایی که هارمونی‌اواس را دریافت می‌کنند، صفحه نمایش‌های هوشمند خواهند بود

اولین نسخه این نرم‌افزار در دستگاه‌های دارای صفحه هوشمندی در دسترس خواهد بود که تا آخر سال 2019 راه‌اندازی می‌شوند. صفحه هوشمند «آنر» هواوی، که به گفته این شرکت در روزهای آتی راه‌اندازی می‌شود، اولین محصولی است که این نرم‌افزار را اجرا خواهد کرد.

یک صفحه نمایش هوشمند لنوو که به‌صورت نسخه آزمایشی در کنفرانس آی/او به نمایش گذاشته شده بود.

در اصل منظور از صفحه نمایش‌های هوشمند، این است که مانند تبلت لنووو که در شکل بالا آمده، خانگی باشد. این صفحه نمایش‌ها مانند اسپیکرهای هوشمندی چون «آمازون اکو» یا گوگل هوم است، منتها با صفحه نمایش.

این اولین باری نیست که می‌شنویم محصولات خانگی هوشمند نیز در بین محصولات وجود دارد. گزارش‌شده که این شرکت با همکاری گوگل، روی اسپیکر هوشمند جدیدی کار می‌کند که از قابلیت دستیار مجازی گوگل نیز برخوردار است. اما پس از تحریم هواوی، این برنامه‌ متوقف شد.

در سه سال آینده، هارمونی‌اواس در دستگاه‌های دیگر مانند ماشین‌ها و دستگاه‌ها قابل پوشش نیز ظاهر می‌شود.

.

توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود که یک‌بار اپلیکیشن‌ها را بسازند و آنها را روی دستگاه‌های مختلف مستقر کنند

هواوی می‌گوید که هارمونی‌اواس می‌تواند با تعاملات و صفحات با طرح‌بندی‌های مختلف سازگار باشد. این بدین معنی است که توسعه‌دهندگان، می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را  یکبار کدگذاری کنند و سپس آنها می‌توانند روی انواع مختلفی از دستگاه‌ها کار کنند.

.

هواوی مدعی است که هارمونی‌اواس، عملکرد بالاتری ارائه می‌دهد

سیستم‌عامل هارمونی، موتور تاخیر معین دارد و همانطور که از اسمش مشخص است، به نرم‌افزار کمک می‌کند تا وظایف را اولویت‌بندی کند تا به عملکرد سریع‌تری برسد. این شرکت مدعی است که باید تاخیر در برنامه‌هایش را 25/7 درصد کاهش دهد.

.

هارمونی‌اواس در چین راه‌اندازی می‌شود، ولی در نهایت جهانی خواهد شد

هواوی می‌گوید که پایه و اساس هارمونی‌اواس در بازار چین خواهد بود و ابتدا در این کشور راه‌اندازی می‌شود. سپس به‌صورت جهانی به‌عنوان پلتفرم منبع‌باز در دسترس تمام دنیا قرار خواهد گرفت.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.