راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به پیشروترین شرکت‌های فین‌تک / ۵۰ شرکت فین‌تک برتر

ماهنامه عصر تراکنش / از سال 2012 بود كه لیستی به نام «50 فین‌تک» به وجود آمد که به نوبه خودش اولین فهرستی بود در دنیا که کسب‌وکارهای فین‌تک را به جای درآمدشان، بر اساس نوآوری که داشتند معرفی می‌کرد. سپس این لیست 50 فین‌تک اروپایی، به راهنمایی برای این بخش بدل شد و تا به امروز شش سالی می‌شود که این لیست 50‌تایی توسط متخصصان و کارشناسان صنعت فین‌تک تهیه می‌شود. 50 فین‌تک سال 2018، فهرست منتخب از میان 1800 شرکت در سراسر اروپاست که هم‌اکنون هم در حال فعالیت هستند و در ادامه می‌توانید معرفی کاملی از آنها را بخوانید.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]معرفی 50 فین‌تک برتر 2018، بخشی از سالنامه the fintech50 2018 است که علاوه بر معرفی این 50 استارت‌آپ برتر، بخش‌های دیگری ازجمله 50 فین‌تک مشهور، 10 فین‌تک جذاب و همینطور مقالاتی از کریس اسکینر، مرکز Rise London و LHoFT را نیز در خود گنجانده است. معرفی 50 فین‌تک روندی است که از سال 2012 آغاز شده است و امسال انتخاب و معرفی این استارت‌آپ‌ها توسط متخصصین حوزه فین‌تک به مراتب پیچیده‌تر هم شده است. 50 فین‌تک برتر 2018 از میان بیش از 1800 شرکت در سراسر اروپا انتخاب شده‌اند. قرار است از سپتامبر 2018، این سالنامه هر چهار ماه یکبار منتشر می‌شود.

[/mks_pullquote]

 

اید: تک

مدیرعامل: جوزف تامپسون

بنیان‌گذاران: جوزف تامپسون / نایل دنهی

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بانکداری / شمول مالی

دفتر مرکزی: ایرلند، دوبلین

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: یک میلیون دلار، ژوئن 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: اس‌جی اینوویت / اینترپرایز ایرلند

آی‌دی توئیتر: aidtechnology@

وب‌سایت: aid.technology

درباره شرکت: تک اولین شرکتی در دنیا بود که با استفاده از فناوری بلاكچين، کمک‌هایی را به پناهندگان سوری ارسال می‌کرد. این شرکت به‌دنبال ایجاد سیستمی برای ارائه رفاه و آسایش، کمک‌های مالی و ارسال پول و مراقبت‌های بهداشتی به نیازمندان است. اید: تک با ارائه راهکارهای سازمانی برای سازمان‌ها و شرکت‌های غیردولتی به آنها در مقابله با برخی مسائل کمک می‌کند. در واقع این شرکت با ارائه برخی حقوق دیجیتال با استفاده از فناوری بلاكچين و هویت دیجیتال باعث شده تا کسب‌کارها بتوانند بسیاری از موانع و مشکلاتی که در حوزه توسعه دیجیتال دارند، مانند هویت حقوقی، شمول مالی و فساد را برطرف کنند.

 

ای‌کیومتریکس

مدیرعامل: جرالدین گیبسون

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: بازارهای سرمایه / رگ‌تک

دفتر مرکزی: ایرلند، کیلدیر

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 3/25 میلیون دلار، فوریه 2016

آی‌دی توئیتر: aqmetrics@

وب‌سایت: aqmetrics.com

درباره شرکت: ای‌کیومتریکس ارائه‌دهنده راهکارهای ادغام‌شده نظارتی در بازارهای سرمایه و راهکارهای انطباق برای مدیریت سرمایه‌گذاری جایگزین به کارگزاری‌هاست. این شرکت با استفاده از مجموعه‌ای از راهکارهای مبتنی بر کلود، پشتیبانی کاملی از گزارش‌هاي رگولاتوری جهانی برای رهنمودهایی از جمله MAD II، MiFID II و AIFM انجام می‌دهد. ای‌کیومتریکس همچنین راهکار گزارش‌نویسی کاملی ارائه می‌دهد که امکان تجمع ریسک را فراهم می‌کند و مبتنی بر OPERA است. تجزیه‌وتحلیل‌های اختصاصی این شرکت در حوزه ریسک، امکان اتوماسیون‌سازی فرایندها را میسر می‌سازد تا در نهایت به مدیریت ریسک سریع و مقرون‌به‌صرفه و همین‌طور مدیریت اسناد و گزارش‌نویسی رگولاتوری منجر شود.

 

آزیمو

مدیرعامل: مایکل کنت

بنیان‌گذاران: مایکل کنت، مارتا کاپلینسکی

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: انتقال پول / رمیتنس

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 66 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 20 میلیون دلار سری سی، مه 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: راکوتن کپیتال

آی‌دی توئیتر: Azimo@

وب‌سایت: azimo.com

درباره شرکت: آزیمو به مشتریان امکان ارسال پول به هر حساب بانکی، کیف پول موبایلی (ام‌پسا) تا 270 هزار مکان برداشت پول در سراسر دنیا را می‌دهد. در ماه مه 2016، آزیمو اولین شرکتی بود که امکان ارسال پول از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک را برای مشتریان فراهم کرد. در سال 2018 هم این شرکت نزدیک به 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سری سی از شرکت ژاپنی راکوتن کپیتال به دست آورد. در همان سال هم سرویسش را در 10 کشور جدید راه‌اندازی کرد. آگوست 2018 بود که آزیمو خبر از مشارکت استراتژیک یا کسب‌وکار پرداخت آفریقایی به نام اینترسوئیچ گروپ را داد تا به این ترتیب امکان ارسال آنی پول از 23 کشور اروپایی به مشتریان در نیجریه فراهم شود. باید گفت که نیجریه بزرگ‌ترین بازار آزیمو است.

 

بیلون

مدیرعامل و بنیان‌گذار: آندره هوروشچک

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: بلاكچين

دفتر مرکزی: لهستان، ورشو / بریتانیا، لندن

مجموع سرمایه: 13/7 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 16/1 میلیون دلار، ژوئن 2018

سرمایه‌گذار اصلی: مرکز ملی تحقیقات و توسعه

آی‌دی توئیتر: BillonGroup@

وب‌سایت: billongroup.com

درباره شرکت: شرکت بیلون در حوزه فناوری بلاكچين و دفاتر کل توزیع‌شده فعالیت می‌کند. بیلون در یک تلاش مشترک با شرکت بیک که بزرگ‌ترین شرکت اعتباری در اروپای مرکزی و شرقی است، موفق شد تا بلاکچین را برای انطباق با رگولاتوری در هشت بانک نوآور در لهستان عملیاتی کند. در واقع استفاده از بلاکچین برای دسترسی امن و منطبق با رگولاتوری به اطلاعات حساس مشتریان است. این پیاده‌سازی در سه ماهه آخر سال 2018 شروع می‌شود و شامل شناسایی بلاکچین یکپارچه، اشتراک‌گذاری داده، امضای قرارداد از راه دور و قراردادهای هوشمند تحت مدیریت ریسک خواهد بود.

 

باد

مدیرعامل: اد ماسلوکاس

بنیان‌گذاران: اد ماسلوکاس، جورج دانینگ

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: بانکداری باز

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

آخرین سرمایه‌ به‌دست‌آمده: 2/1 میلیون دلار، اکتبر 2017

سرمایه‌گذاران اصلی: اینوستک / بانکوسابادل

آیدی توئیتر: this_is_bud@

وب‌سایت: thisisbud.com

درباره شرکت: باد بر این باور است که بانکداری باز به‌طور اساسی می‌تواند شیوه تفکر ما درباره پول را تغییر دهد. از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن باد، مشتریان، بانک‌ها و استارت‌آپ‌های فین‌تک می‌توانند به افراد در ساخت تجربه بانکداری خودشان کمک کنند. اکتبر سال 2017، باد قراردادی با HSBC امضا کرد و توانست از حامیانی از جمله اینوستک و سابادل 5/1 میلیون پوند جذب سرمایه داشته باشد. امسال هم این شرکت، صرافی خودش را با نام باد. ایکس راه‌اندازی کرد که امکان دسترسی به مجموعه‌ای از ای‌پی‌آی‌ها به شرکت‌ها را فرهم می‌کرد تا آنها بتوانند به زیرساخت بانکداری باز و مجموعه‌ای از ارائه‌دهندگان بازار یکپارچه دسترسی داشته باشند. امسال هم باد نرم‌افزار هوش مصنوعی را توسعه داد که تشخیص می‌‌دهد چه زمانی فرد اجاره‌اش را پرداخت می‌کند و آنها را تایید می‌کند. پرداخت‌های تاییدشده در پروفایلی به نام مشخصات اجاره جمع می‌شود و می‌توان آنها را با کارگزاری‌های وام مسکن دیجیتال، بانک‌ها و دیگر سرویس‌های مربوطه به اشتراک گذاشت. در واقع هدف از چنین تکنولوژی این است که افراد فایده و اهمیت داده‌های پنهان‌شده در بانک‌شان را درک کنند و همچنین مستاجرانی که فایل‌های اعتباری به‌نسبت کمتری دارند را برای وام‌های مسکن تایید کنند.

 

بونک

مدیرعامل و بنیان‌گذار: علی نیکنام

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: بانکداری

دفتر مرکزی: آمستردام، هلند

مجموع سرمایه: 39/9 میلیون یورو

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: در سال 2018

آی‌دی توئیتر: bunq@

وب‌سایت: bunq.com

درباره شرکت: بونک که یک بانک دیجیتال هلندی است، تمرکزش را بر دسترسی و سهولت استفاده آنلاین مشتریان از سرویس‌ها قرار داده است. مشتریان می‌توانند پس از افتتاح حساب، پرداخت‌هایشان را به IBAN، شماره تلفن‌های موجود در دفترچه تلفن و آدرس‌هاي ایمیل ارسال کنند. مشتریان همچنین می‌توانند از شماره‌های موجود در دفترچه تلفن‌شان یا ایجاد یک گروه حساب، از افراد درخواست پول کنند. فرایند ارسال پول به هر طریقی که باشد به‌صورت آنی انجام می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن بونک، افراد می‌توانند پرداخت را از طریق کدهای QR انجام دهند و مشتريان از طریق یک اشتراک استاندارد، می‌توانند تا سه کارت Maestro یا کارت اعتباری مسترکارت دریافت کنند. دیگر قابلیت‌های این بانک عبارت است از دو کد پین، سرویس افزایش سرمایه bunq.me و همچنين تخفیف در کارمزدهای ماهیانه.

 

بوکس

مدیرعامل: نیک بورتوت

بنیان‌گذاران: بیک بورتوت، رابرت باس، اگبرت پرانک و یوست ون دو ویگرد

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: تجارت

دفتر مرکزی: آمستردام، هلند

مجموع سرمایه: 22/8 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 12/5 میلیون دلار سری سی، اکتبر 2017، 1/5 میلیون دلار کرادفاندینگ، نوامبر 2017

آی‌دی توئیتر: bux@

وب‌سایت: getbux.com

درباره شرکت: بوکس کارش را در سال 2014 و با یک اپلیکیشن موبایلی آغاز کرد که امکان انجام تجارت را برای افراد فراهم می‌کرد. این سرویس در حال حاضر بیش از 7/1 میلیون کاربر در 9 کشور اروپایی دارد. بوکس قصد دارد تا سال 2020، به تنها مقصد افراد میلنیالی که می‌خواهند با پول‌هایشان کارهای بیشتری انجام دهند، بدل شود. در ماه مه 2018، بوکس اعلام کرد که از سی‌اف‌دی جدید ارزهای رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب به سرمایه‌گذاران امکان مشارکت در بازار ارزهای مجازی و تجارت در سهام و ابزارهای مالی مختلف می‌دهد. در حال حاضر سی‌اف‌دی برای بیت‌کوین‌کش، لایت‌کوین، ریپل و اتر در دسترس است.

 

کلارک

مدیرعامل: کریستوفر اوستر

بنیان‌گذاران: کریستوفر اوستر، مارکو آدلت، استفن گلومب

حوزه فعالیت: بیمه

دفتر مرکزی: برلین، آلمان

مجموع سرمایه: 43/8 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 29 میلیون دلار سری بی، آوریل 2018

آی‌دی توئیتر: ClarkGermany@

وب‌سایت: clark.de

درباره شرکت: کلارک که یک مشاور رباتی در حوزه بیمه است را می‌توان شرکتی دانست که در عرصه اینشورتک توانسته بیشتر از سایر رقبایش در سری بی سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه از شرکت‌های پورتج تری ونچرز و وایت استار کپیتال داشته باشد. کلارک به مشتریان امکان مدیریت پورتفولیو بیمه‌شان را به‌صورت دیجیتالی و شفاف و از طریق تلفن‌های هوشمند یا کامپیوترشان می‌دهد. در واقع افراد می‌توانند با استفاده از فناوری رباتی نوآورانه کلارک، ارزیابی از قراردادهایشان و همین‌طور بهینه‌سازی بیمه شخصی داشته باشند. بیش از 10 میلیون مشتری بانک‌ها در آلمان از طریق مشارکت به سرویس بیمه دیجیتال کلارک دسترسی دارند. از ماه ژوئن 2015 که کلارک نزدیک به يكصد هزار مشتری سرویس بیمه دیجیتال داشت، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت بیمه دیجیتال در اروپا شد.

 

کلازمچ

مدیرعامل: اوگنی لایکهادد

بنیان‌گذاران: اوگنی لایکهادد، آندری دکوچیو

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: رگ‌تک، مدیریت اسناد هوشمند

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 6/8 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: پنج میلیون دلار سری ای، آوریل 2018

سرمایه‌گذار اصلی: ایندکس ونچرز

آی‌دی توئیتر: ClaiseMatch@

وب‌سایت: clausematch.com

درباره شرکت: کلازمچ یک شرکت فعال در حوزه فناوری رگولاتوری است و پیشنهادهاي SaaS این شرکت به موسسات مالی امکان ساده‌سازی مدیریت تغییرات رگولاتوری را می‌دهد. این شرکت جزء استارت‌آپ‌های موفق برنامه شتاب‌دهندگی بارکلیز، استارت‌آپ برنده برنامه اپن تلنت بی‌بی‌وی‌ای و جزء 10 شرکت برتر رگ‌تک به انتخاب داو جونز بوده است. در آگوست 2018 هم کلازمچ اولین شرکتی بود که به عضویت انجمن سرمایه‌گذاری بخش فین‌تک بریتانیا درآمد.

 

کلیربانک

مدیرعامل و بنیان‌گذار: نیک آگدن

سال تاسیس: 2016

حوزه فعالیت: بانکداری

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموعه سرمایه به‌دست‌آمده: سرمایه‌گذاران خصوصی

آی‌دی توئیتر: Clear_Bank@

وب‌سایت: clear.bank.com

درباره شرکت: نیک آگدن که بنیان‌گذار وردپی هم هست، شرکت کلیربانک را تاسیس کرد که اولین کلیربانک جدید بریتانیاست و قصد دارد تا سطح جدیدی از رقابت باز و شفاف را در بازار سرویس‌های مالی بریتانیا ایجاد کند. کلیربانک به جای ارائه سرویس به مصرف‌کنندگان، سرویس پردازش پرداخت و کربنکینگ را به استارت‌آپ‌های فین‌تک، اتحادیه‌های اعتباری و دیگر بانک‌های چالشی ارائه می‌دهد. در آوریل امسال کلیربانک اعلام همکاری با شرکت آل‌پی لیمیتد کرد و ژوئن امسال هم خبر داد که با صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده لندن به نام صرافی بلاک وارد همکاری شده و به این ترتیب مشتریان این صرافی می‌توانند پول‌هایشان را به‌صورت داخلی و نه بین‌المللی نگه دارند.

 

کمپلای ادونتج

مدیرعامل و بنیان‌گذار: چارلز دلینگپول

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: پولشویی، رگ‌تک، انطباق

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 8/2 میلیون دلار سری ای، اکتبر 2016

سرمایه‌گذار اصلی: بالدرتون کپیتال

آی‌دی توئیتر: ComplyAdvantage@

وب‌سایت: complyadvantage.com

درباره شرکت: کمپلای ادونتج به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشند که منطبق بر قانون‌گذاری‌های مرتبط با تحریم‌ها، پولشویی و تامین مالی تروریسم است. این شرکت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، داده‌های ریسک پولشویی باکیفیت برای افراد، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تهیه می‌کند. راهکارهای ارائه‌شده توسط کمپلای ادونتج به شرکت‌ها در بهبود نظارت بر مشتری، پرداخت‌های صفحه نمایش و همین‌طور نظارت بر تراکنش‌ها کمک شایانی می‌کند. کمپلای ادونتج با 200 شرکت در سراسر دنیا کار می‌کند و در سه‌ماهه دوم سال 2018 این شرکت اولین دفترش در سنگاپور را هم راه‌اندازی کرد. کمپلای ادونتج در حال حاضر می‌تواند به مشتریان سرویس‌هایی سازگار با آخرین به‌روزرسانی‌های OFAC ارائه دهد.

 

کرو

مدیرعامل و بنیان‌گذار: شاچار بیالیک

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: پرداخت‌های موبایلی

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه‌: 12 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 10 میلیون دلار سری ای، جولای 2017

سرمایه‌گذاران اصلی: کانکت ونچرز

آی‌دی توئیتر: imaginecurve@

وب‌سایت: imaginecurve.com

درباره شرکت: ماموریت کرو ساده‌تر کردن شیوه خرج‌ کردن و پس‌انداز کردن افراد است؛ چراکه افراد با حجم زیادی از بانک‌های قدیمی، بانک‌های جدید، کارت‌های اعتباری، کارت‌های مسافرت، اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری، اسکیم‌های وفاداری و غیره، در دنیای امور مالی محاصره شده‌اند. این استارت‌آپ با حمایت برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تاثیرگذاران صنعت فین‌تک ایجاد همراه است و توانسته با ادغام کارت‌های بانکی مختلف مشتریان به یک کارت کرو مسترکارت و همین‌طور ادغام تمام سرویس‌های بانکی به یک اپلیکیشن موبایلی، مشکلات موجود را حل‌وفصل کند. در ماه سپتامبر، این شرکت امکان دسترسی به نرخ واقعی ارز، بدون هیچ کارمزد مخفی را برای مشتریان فراهم کرد.

 

دوکو

مدیرعامل و بنیان‌گذار: کریستیان ننتویچ

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: بیگ‌‌دیتا

دفتر مرکزی: بریتانیا، لندن

مجموع سرمایه: 28میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: سری بی، ژانویه 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: نکس گروپ، اینسایت ونچر پارتنرز، ایت‌رود ونچرز

آی‌دی توئیتر: ducotweets@

وب‌سایت: duco.com

درباره شرکت: هدف دوکو تغییر روش کنترل دیتا در دنیاست. درواقع با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و همین‌طور تمرکز بر حوزه سلف‌سرویس، به هر کسی در هر کسب‌وکاری امکان سروکار داشتن با انواع دیتاهای پیچیده را می‌دهد. راهکارهای فناورانه این شرکت طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، از جمله نرمال‌سازی داده‌ها، مهاجرت، قانون‌گذاری و همین‌طور اصلاح. بعد از راه‌اندازی پلتفرم کنترل داده‌اش با نام دوکو کیوب، افراد می‌توانند به نیازهای استراتژیک مدیریت داده‌شان پاسخ دهند. در جولای 2018، دوکو که مشتریانی از جمله ING و Societe General دارد، اعلام کرد که می‌خواهد دفتری در لهستان باز کند و مراکز داده‌ای هم در آمستردام و فرانکفورت داشته باشد.

 

اتریوم

 افراد کلیدی: ويتاليك بوترين، گوین وود و جوزف لوبین

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده

آی‌دی توئیتر: ethereum@

وب‌سایت: ethereum.org

درباره شرکت: مجله وایرد اتریوم را فناوری توصیف کرده که مردم عادی هم می‌توانند با استفاده از آن خودشان را از سیستم مالی سنتی موجود بیرون بکشند. در سپتامبر 2018، اتریوم (اتر)، 40 درصد سقوط قیمت پیدا کرد. بیستم همان ماه هم بازار سرمایه چیزی حدود 21 میلیارد دلار بود. اما با وجود این آشفتگی‌ها، پیش‌بینی‌های موجود، پیش‌بینی‌های صعودی هستند. حتی پیش‌بینی وجود دارد که اتریوم به‌طور چشمگیری بر حکومت بیت‌کوین غلبه خواهد کرد؛ تا حدی که ممکن است بیت‌کوین نزدیک به 50 درصد از بازار ارزهای رمزنگاری‌شده‌اش را به اتریوم ببازد. باید گفت که اتریوم پیشنهادها و استفاده‌های بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد.

 

اورلجر

مدیرعامل و بنیان‌گذار: لین کمپ

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: بلاکچین

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 10/4 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 10/4 میلیون دلار سری ای، مارس 2018

آی‌دی توئیتر: everledgerico@

وب‌سایت: everledger.io

درباره شرکت: اورلجر با استفاده از برترین و آخرین فناوری‌های درحال ظهور، مانند بلاکچین، قراردادهای هوشمند و ماشین بینایی قصد دارد تا در فرایند کاهش ریسک و کلاهبرداری برای بانک‌ها، بیمه‌گران و بازارهای باز شرکت داشته باشد. در واقع این شرکت با قرار گرفتن بر بلاکچین عمومی و خصوصی و دستیابی به مدل فنی هیبرید، موجب تضمین شفافیت در بازار می‌شود. مدیرعامل اورلجر بر این باور است که این شرکت می‌تواند با مشکلات بزرگ‌تری در زنجیره ارزش دست‌وپنجه نرم کند. در جولای 2018، انجمن اقتصاد جهانی، این شرکت را یکی از برترین پیشتازان فناوری‌های امیدبخش سال 2018 معرفی کرد.

 

فیچراسپیس

مدیرعامل: مارتینا کینگ

بنیان‌گذاران: بیل فیتس‌جرلند و دیوید اکسل

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: تجزیه‌وتحلیل

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 38/2 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 16/5 میلیون دلار، اکتبر 2017

آی‌دی توئیتر: FeaturespaceLtd@

وب‌سایت: featurespace.com

درباره شرکت: فیچراسپیس شرکت ارائه‌دهنده فناوری تجزیه‌وتحلیل رفتاری و همین‌طور سرویس‌هایی از قبیل موتور ARIC است. در واقع این تجزیه‌وتحلیل‌ها که بر اساس درک الگوهای نرمال رفتاری است، به پیش‌بینی اقدام بعدی فرد یا گروه منجر می‌شود. در مارس 2018، فیچراسپیس توانست جایزه راهکار ضدکلاهبرداری FStech را از آن خود کند و چند ماه بعد هم توانست جایزه برترین نوآوری تجزیه‌وتحلیل پیش‌گویانه را به دست آورد. همچنین در ماه آگوست هم این شرکت جایزه کوئین را برای شرکت‌هایی که در دسته‌بندی نوآورانه جای دارند، دریافت کرد.

 

فنرگو

مدیرعامل و بنیان‌گذار: مارک مورفی

سال تاسیس: 2009

حوزه فعالیت: بیگ‌دیتا

دفتر مرکزی: ایرلند، دوبلین

مجموع سرمایه: 80/4 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 75 میلیون دلار، سرمایه‌گذاری خصوصی، جولای 2015

آی‌دی توئیتر: fenergo@

وب‌سایت: fenergo.com

درباره شرکت: این شرکت ایرلندی به موسسات در خصوص مدیریت رگولاتوری end to end و همین‌طور مدیریت دیتا کمک می‌کند و در سال 2015 توانست بیشترین سرمایه را به‌عنوان یک شرکت فناوری ایرلندی دریافت کند؛ یعنی 75 میلیون دلار. انجمن رگولاتوری مبتنی بر جامعه فنرگو بیش از 20 هزار متخصص انطباق و ریسک را از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی دنیا گرد هم آورده است. چنین شرایطی به فنرگو امکان ایجاد استانداردهایی مبتنی بر بستر پرکتیس‌های صنعت را می‌دهد. در ماه مه 2018 فنرگو خبر از مشارکت و همکاری استراتژیک با شرکت دلتا کپیتا داد. چنین فعالیت مشترکی موجب ارائه راهکارهای جدید سرویس مدیریت برای حل مسائل مربوط به انطباق با رگولاتوری مشتری و همین‌طور چالش‌های مدیریت دیتا می‌شود.

 

فیگو

مدیرعامل و بنیان‌گذار: آندره باجورات

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: بانکداری باز

دفتر مرکزی: آلمان، هامبورگ

مجموع سرمایه: 10/1 میلیون یورو

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: ونچر، مارس 2017

آی‌دی توئیتر: figoAPI@

وب‌سایت: figo.io

درباره شرکت: نقطه قوت فیگو این است که توانسته فرصت‌های به‌دست‌آمده از قانون جدید PSD2 را به‌خوبی استفاده و همین‌طور تغییر انتظارات مشتری را به‌خوبی درک کند. فیگو منابع مالی مختلفی را از بیش از 3100 بانک و موسسه مالی جمع‌آوری کرده تا بتواند سرویس‌های نوآورانه ارائه دهد. همچنین پلتفرم بانکداری به‌عنوان سرویس این شرکت به بیش از 55 میلیون حساب بانکداری آنلاین در آلمان و اتریش متصل است. رگ‌شیلد، محصول مجوز به‌عنوان سرویس (LaaS) فیگو است و هدف از طراحی چنین محصولی این است که فیگو از این پس مسئولیت صدور مجوز شرکایش را برعهده بگیرد و به این ترتیب امکان پیاده‌سازی محصولات و قابلیت‌هایی را به آنها می‌دهد که نیازمند دسترسی به حساب رگولاتوری است. چنین مدلی هم به نفع استارت‌آپ‌هایی است که از کمبود منابع مورد نیاز رنج می‌برند و هم شرکت‌های بزرگی که نمی‌خواهند فرایندهای پیچیده خودشان را به‌منظور امن کردن یک مجوز تغییر دهند. در آگوست 2018، فیگو، براساس قانون نظارت بر سرویس‌های پرداخت، به یک موسسه نظارتی تبدیل شد. چنین اتفاقی به فیگو مجوز ارائه خدمات شروع پرداخت (PIS) و خدمات اطلاعات حساب (AIS) را می‌دهد.

 

فریس

مدیرعامل و بنیان‌گذار: یوروئن مورنهوف

سال تاسیس: 2006

حوزه فعالیت: کلاهبرداری، انطباق ریسک برای بیمه

دفتر مرکزی: هلند، اوترخت

مجموع سرمایه: 15 میلیون یورو

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: سری ای، دسامبر 2017

وب‌سایت: friss.com

درباره شرکت: فریس را می‌توان به‌عنوان یک متخصص پیشرو در حوزه کلاهبرداری، ریسک و انطباق برای صنعت بیمه دانست. این شرکت با بیش از 130 پیاده‌سازی در بیش از 25 کشور دنیا توانسته ردپای جهانی از خودش به جا بگذارد. به کمک راهکارهای تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی، فریس توانسته کلاهبرداری‌ها را تشخیص و ریسک‌ها را کاهش دهد و از تغییر و تحولات دیجیتال پشتیبانی کند. راهکارهای فریس توانسته به بیش از 150 بیمه‌کننده کمک کند تا نسبت خسارت‌شان را کاهش و پورتفولیو سودآورشان را رشد دهند. در آگوست 2018 قابلیت جدید و نوآورانه‌ای به نام تجزیه‌وتحلیل شبکه آنلاین از وب-IQ را به راهکارهای تجزیه‌وتحلیل کلاهبرداری‌اش اضافه کرد. به کمک این ویژگی فریس می‌تواند به‌صورت اتوماتیک شناسایی ‌کند که آیا فرد مدعی و بیمه‌شده و همین‌طور دیگر افراد درگیر ماجرا، آیا در یک محیط آنلاین به یکدیگر مرتبط هستند یا نه.

 

گاورننس

مدیرعامل: برت بورمن

بنیان‌گذاران: برت بورمن، راب بورمن

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بخش مالی و ساختار شرکتی

دفتر مرکزی: لوکزامبورگ

مجموع سرمایه: 2/4 میلیون یورو

آی‌دی توئیتر: Governance_com@

وب‌سایت: governance.com

درباره شرکت: این استارت‌آپ فعال در حوزه فین‌تک با تبدیل داده‌های پیچیده و سازمان‌دهی‌نشده به اطلاعات عملی، به شرکت‌ها امکان کنترل کلی فرایندهایشان را می‌دهد. پلتفرم گاورننس داده‌ها را در سراسر سازمان متصل و آنها را به اسناد اصلی و اساسی متصل می‌کند و در نهایت به ایجاد همکاری در یک جریان کار ساختاریافته منجر می‌شود. اعضای تیم گاورننس از سازمان‌های پیشرویی از جمله ای‌بی‌ان آمرو، جی‌پی مورگان، اس‌ای‌بی و فیدلیتی تشکیل شده است. از جمله جوایز و افتخارات گاورننس می‌توان به رگ‌تک100 اروپا، مورد اعتمادترین راهکار انطباق با ریسک سال 2017 و همین‌طور 10 فین‌تک جذاب 2017 اشاره کرد.

 

هابیتو

مدیرعامل و بنیان‌گذار: دنیل هگارتی

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: وام‌دهی و وام مسکن

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 32/9 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 27/5 میلیون دلار، سری بی، سپتامبر 2017

آی‌دی توئیتر: heyhabito@

وب‌سایت: habito.com

درباره شرکت: هابیتو به طرز انقلابی نحوه ارائه مشاوره‌های وام مسکن در بریتانیا را تغییر داده است. چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت به مردم امکان صحبت و گفت‌وگوی شبانه‌روزی در خصوص نیازهای وام مسکن‌شان را از طریق هر دستگاه متصلی می‌دهد. هابیتو به‌منظور تسهیل فرایند ارائه درخواست و همین‌طور تهسیل فرایند تایید وام به‌صورت آنی قصد دارد برای ادغام مستقیم تکنولوژی و سیستم‌هایش، با چندین بانک خرده‌فروشی بزرگ و ارائه‌دهندگان وام شروع به همکاری کند. در آگوست 2018، هابیتو بیمه عمر خودش را هم راه‌اندازی کرد. این سرویس جدید توسط شرکت بیمه ای‌آی‌جی لایف لیمیتد مورد تایید قرار گرفته است و تنها با جواب دادن به 9 سوال به مشتری امکان دسترسی به شایستگی‌اش را می‌دهد.

 

آی‌دی‌نو

مدیرعامل: روپرت اسپایگلبرگ

بنیان‌گذاران: آرمین بوئر، فلیکس هاس، سباستین برهولد و دنیس ون فرنسی

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: مدیریت هویت

دفتر مرکزی: آلمان، مونیخ

مجموع سرمایه: 12 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: سری بی، مه 2018

آی‌دی توئیتر: IDnowGmbH@

وب‌سایت: idnow.eu

درباره شرکت: پلتفرم هویت به‌عنوان سرویس آی‌دی‌نو می‌تواند به‌طور آنی هویت بیش از 3/6 میلیارد نفر از 115 کشور مختلف را شناسایی کند. راهکارهای امضای الکترونیکی و تعیین هویت ویدئویی آی‌دی‌نو به مشتریان در خصوص پس‌انداز پول‌شان، بهبود سرعت تغییر مشتری و تسهیل فرایند Onboarding کمک می‌کند. در سال 2018 آی‌دی‌نو با شرکت امنیت موبایلی جی‌پلاس‌دی وارد همکاری شد تا از این طریق بتواند با ادغام مهارت‌ها، تخصص و منابعی که وجود دارد، فناوری‌های بیومتریک و امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دهد.

 

لجر

مدیرعامل: اریک لارشوک

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: امنیت / ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاکچین

دفتر مرکزی: فرانسه، پاریس

مجموع سرمایه: 85/1 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 75 میلیون دلار، سری بی، ژانویه 2018

آی‌دی توئیتر: ledger@

وب‌سایت: ledger.fr

درباره شرکت: لجر در سال 2014 و توسط هشت متخصص در زمینه امنیت جاسازی‌شده، ارزهای رمزنگاری‌شده و کارآفرینی به‌منظور ایجاد یک راهکار امن برای اپلیکیشن‌های بلاكچين شکل گرفت. هدفی که لجر دنبال می‌کند امن کردن دارایی‌های رمزنگاری‌شده جدید مانند ارزهای رمزنگاری‌شده و عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده، دارایی‌های دیتا مانند سنسورها، دستگاه‌های اینترنت اشیا و هویت دیجیتال مانند احراز هویت دومرحله‌ای یا ورود بدون رمز عبور است. این شرکت در حال حاضر بیش از 80 میلیون کارمند در پاریس، ویرزون و سانفرانسیسکو دارد. در سپتامبر 2018، شرکت EY، لجر را به‌عنوان استارت‌آپ پاریسی سال معرفی کرد.

 

لوریس

مدیرعامل و بنیان‌گذار: کونور فنلی

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بانکداری بازار

دفتر مرکزی: ایرلند، دوبلین

مجموع سرمایه: نامعلوم

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 15 میلیون یورو، سرمایه‌گذاری استراتژیک از لینک اَسِت سرویس، آگوست 2018

آیدی توئیتر: WeAreLeveris@

وب‌سایت: leveris.com

درباره شرکت: لوریس پلتفرم نسل بعدی، ماژولار و بانکداری end to end را راه‌اندازی کرده است که توانسته فرایندهای وام‌دهی، سپرده‌گذاری، صدور کارت و طراحی کانال دیجیتال را تسهیل کند. به عبارتی معماری باز این شرکت امکان ادغام یکپارچه با اشخاص واسط را از طریق ترکیب قابلیت‌ها فراهم می‌کند. لوریس دو محصول ادغام‌شده در یک پلتفرم دارد؛ بانک خرده‌فروشی دیجیتال end to end تمام‌سرویس و طیف کاملی از راهکارهای ارائه وام. به کمک این پلتفرم، تازه‌واردان به صنعت بانکی و همین‌طور کسانی که پیش‌تر در این صنعت مشغول به فعالیت بودند، می‌توانند بهتر از رقبایشان در حوزه تجربه مشتری و صرفه‌جویی عمل کنند.

 

مش

مدیرعامل: جیمز هیکسون

بنیان‌گذار: تامی لیندفورز

رئیس: سامولی کورپینن

سال تاسیس: 2007

حوزه فعالیت: پرداخت و وام‌دهی

دفتر مرکزی: فنلاند، هلسینکی و لوکزامبورگ

مجموع سرمایه: 101 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 5/8 میلیون دلار، کرادفاندینگ، ژانویه 2017

آی‌دی توئیتر: MashComOfficial@

وب‌سایت: mash.com

درباره شرکت: این شرکت فنلاندی با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، قابلیت‌های یادگیری ماشینی و پلتفرم خودکار توانسته راهکارهای پرداخت و مالی را روزانه به هزاران نفر ارائه دهد و در حال حاضر در فنلاند، سوئد، لهستان، اسپانیا و لوکزامبورگ فعالیت می‌کند. مش توانسته رشد چشمگیری در سال 2018 داشته باشد. برای مثال در سه‌ماهه دوم سال 2018 میزان وام‌های ارائه‌شده توسط مش 27 درصد و درآمدش 36 درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال 2018 رشد داشته است. همچنین تعداد مشتریان جدید مش در حال حاضر در مقایسه با نیمه اول سال 2017، 265 درصد رشد داشته است.

 

مونیس

مدیرعامل و بنیان‌گذار: نوریس کوپل

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: بانکداری و شمول مالی

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 2/77 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 60 میلیون دلار، سری بی، سپتامبر 2018

سرمایه‌گذار اصلی: کینویک

آی‌دی توئیتر: MyMonese@

وب‌سایت: monese.com

درباره شرکت: مونیس کارش را با کمک به کارگران مهاجری آغاز کرد که برای رفع نیازهای روزانه‌شان به یک بانک احتیاج داشتند و همین موضوع باعث شد تا حجم زیادی مشتری وفادار به دست آورد. در واقع کاری که مونیس انجام می‌داد این بود که براي هرکسی امکان افتتاح حساب بانکی در بریتانیا را، بدون نیاز به آدرسی واقع در بریتانیا، فراهم می‌کرد. مونیس سرویسش را در 20 کشور مختلف توسعه داد و اپلیکیشن‌اش را هم به هشت زبان مختلف ترجمه کرد و همین اقدامات باعث شد تا در حال حاضر نزدیک به 400 هزار دارنده حساب داشته باشد. در سال 2018 مونیس اعلام کرد که امکان انجام بانکداری رایگان را برای دانش‌آموزان و دانشجویان بریتانیا فراهم خواهد کرد. حساب دانش‌آموزی و دانشجویی که این افراد باز می‌کنند، امکان دسترسی رایگان به‌ تمام قابلیت‌های سرویس مونیس پلاس پلن را به مدت یک سال به این افراد می‌دهد.

 

مونزو

مدیرعامل: تام بلومفیلد

بنیان‌گذاران: تام بلومفیلد، گری دولمن، پاول ریپون، جونس هاکستاین و جیسون بیتس

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: بانکداری

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 106/6 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: ونچر روند، آگوست 2018 و 71 میلیون دلار، سری دی، نوامبر 2017

سرمایه‌گذار اصلی: گودواتر کپیتال

آی‌دی توئیتر: monzo@

وب‌سایت: monzo.com

درباره شرکت: مونزو را این‌طور معرفی کردند؛ بانکی که در تلفن همراه هوشمند شما جای دارد. مونزو به دو چیز اعتقاد دارد؛ یکی رفتار منصفانه با مشتری و دیگری شفاف بودن. مونزو در حال حاضر بیش از 600 هزار مشتری دارد که از کارت‌های نقدی این شرکت برای مدیریت و ارسال پول استفاده می‌کنند. امسال مونزو طیف گسترده‌ای از خدمات را عرضه کرد، از جمله اپل‌پی، حساب مشترک و اضافه برداشت برای دارندگان حساب. علاوه بر این، هر حساب مونزو، تا سقف 85 هزار پوند، تحت حفاظت اسکیم جبران خسارت مالی قرار دارد. ژوئن سال 2018 مونزو همکاری خودش را با ترانسفروایز اعلام کرد تا بتواند از طریق اپلیکیشن موبایلی‌اش امکان پرداخت‌های بین‌المللی برای مشتریان را فراهم کند. در آگوست 2018 هم خبرهایی مبنی بر دریافت سرمایه 150 میلیون دلاری منتشر شد.

 

موزائیک اسمارت دیتا

مدیرعامل و بنیان‌گذار: متیو هادسون

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: تجزیه‌وتحلیل دیتا

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: نامعلوم

سرمایه‌گذار اصلی: جی‌پی مورگان

آی‌دی توئیتر: MosaicSmartData@

وب‌سایت: mosaicsmartdata.com

درباره شرکت: موزائیک اسمارت دیتا، شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌ای است و با این هدف شروع به کار کرده تا به تمام شرکت‌کنندگان بازار سرمایه این امکان را بدهد تا بتوانند تمام داده‌های تجارت مربوط به درآمدهای ثابت، ارزها و کالاهایشان را در یک دیدگاه قدرتمند آنی قرار دهند. به این ترتیب هر بخشی می‌تواند در آنِ واحد و با هر سطحي از جزئیات ببیند که دقیقا چه اتفاقی در جریان است. فناوری موزائیک مبتنی بر الگوهای تجارت تاریخی است که به بانک‌ها امکان درک بهتر رفتار مشتریان‌شان و در نتیجه افزایش سهم بازار و بهبود سودآوری را می‌دهد. در سال 2018، موزائیک برای توسعه بیشتر کسب‌وکارش، موفق به دریافت سرمایه از جی‌پی مورگان شد و در همان سال هم وارد همکاری R&D با آژانس فضایی اروپایی شد تا به این ترتیب بتواند مدل یادگیری ماشینی‌اش را وارد بازار مالی کند. در آگوست 2018، موزائیک تجزیه‌وتحلیل‌های آنی برای مبادله نرخ بهره را به پلتفرم MSX خودش اضافه کند. این پلتفرم درواقع تجزیه‌وتحلیل‌های آنی برای مبادلات آنی در بازار دلار ایالات متحده، استرلینگ، یورو و ارزهای اسکاندیناوی ارائه می‌کند که همه اینها 2/1 هزار میلیارد دلار مبادله نرخ بهره بازار را تشکیل می‌دهد.

 

ان26

مدیرعامل: والنتین استالف

بنیان‌گذاران: والنتین استالف و ماکسیمیلیان تاینتال

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بانکداری دیجیتال

دفتر مرکزی: آلمان، برلین

مجموع سرمایه: 212/8 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 160 میلیون دلار، مارس 2018

آی‌دی توئیتر: n26@

وب‌سایت: n26.com

درباره شرکت: ان26 اولین بانک موبایلی اروپایی است که توانسته تمام مجوزهای بانکداری اروپایی را کسب کند. در ژوئن 2018، ان26 اعلام کرد که یک میلیون مشتری در سراسر اروپا دارد که ماهيانه نزدیک به 1/17 میلیارد دلار تراکنش انجام می‌دهند. این شرکت به‌دنبال توسعه کسب‌وکارش به خارج از منطقه اروپاست و قصد دارد تا سال 2020 تعداد مشتریانش را به پنج میلیون نفر برساند. این بانک به مشتریانش کارت‌های فلزی ارائه می‌دهد و با شرکت‌هایی مانند وی‌ورک همکاری دارد که به این ترتیب مشتریان می‌توانند ماهیانه یک میز رایگان در هر نقطه از دنیا که وی‌ورک شعبه دارد، کرایه کنند. در آگوست 2018، ان26 امکان ایجاد sub-account را برای مشتریانش فراهم کرد و سپتامبر همان سال هم از طرح ان26 بلک خود، برای فریلنسرها و کسانی که شغل آزاد دارند، رونمایی کرد.

 

نت‌گاردینز

مدیرعامل: جول وینترگ

بنیان‌گذاران: جول وینترگ و رافائل مایو

سال تاسیس: 2011

حوزه فعالیت: امنیت سایبری

دفتر مرکزی: سوئیس، ایوردن لبن

مجموع سرمایه: 9/13 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 7/8 میلیون دلار، 2017

آی‌دی توئیتر: netguardians@

وب‌سایت: netguardians.ch

درباره شرکت: نت‌گاردین سعی دارد تا با توسعه آخرین فناوری‌های تجزیه‌وتحلیل، دنیا را به جای امن‌تری تبدیل کند. این شرکت که نامش در لیست گارتنر کول وندور سال 2015 قرار داشت، به بانک‌ها در مقابله با کلاهبرداری و انطباق خودکار کمک می‌کند. نرم‌افزارهای نت‌گاردین با استفاده از بیگ‌دیتا امکان تجزیه‌وتحلیل و ارتباط میان رفتارهای کاربر در کل سیستم بانکی را میسر می‌سازد. تعداد مشتریان این شرکت در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا رو به رشد است و دفاتری هم در سوئیس، سنگاپور، کنیا و لهستان دارد. در فوریه 2018، اتحادیه اعتباری فرست اونتاریو کانادا، نت‌گاردین را به‌عنوان اولین مشتری انتخاب کرد و به این ترتیب جایگاه این شرکت در حوزه مبارزه با تقلب و کلاهبرداری و جرایم سایبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

 

نیبر

مدیرعامل: مارتین آیجاها

بنیان‌گذاران: مارتین آیجاها، مانیکا کالا و ازچی برایتون

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: رفاه مالی و وام‌دهی

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 195 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 130 میلیون دلار، سری سی، سپتامبر 2017

آی‌دی توئیتر: helloneyber@

وب‌سایت: neyber.co.uk

درباره شرکت: نیبر شرکت ارائه‌دهنده رفاه مالی در اروپاست که به کارمندان بریتانیایی کمک می‌کند تا با پول‌شان حال بهتری داشته باشند. این کسب‌وکار با کارفرمایان مشارکت و همکاری دارد تا از رفاه مالی نیروهای کاری‌شان پشتیبانی کند و برای رسیدن به این هدف دسترسی به وام‌های مقرون‌به‌صرفه و همین‌طور آموزش‌های مالی برای افراد را به‌عنوان راهکار ارائه می‌دهد و هیچ هزینه و ریسکی هم بابت این موضوع سمت کارفرما نیست. این شرکت تاکنون رشد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر بیش از یک میلیون کارمند از شرکت‌های مختلف و بزرگ و کوچک در اختیار دارد. در سپتامبر 2017، نیبر توانست سرمایه 130 میلیون دلاری از گلدمن ساکس دریافت کند.

 

اوک‌نورث

مدیرعامل: ریشی خوسلا

بنیان‌گذاران: ریشی خوسلا و جول پرلمن

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: وام‌دهی و تامین مالی بدهی برای کسب‌وکارهای روبه‌رشد

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 601 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 100 میلیون دلار، سری بی، سپتامبر 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: بانک ان‌آی‌بی‌سی و ای‌دی‌بی‌آی

آی‌دی توئیتر: Oaknorth@

وب‌سایت: oaknorth.com

درباره شرکت: اوک‌نورث یک بانک بریتانیایی است که تامین مالی بدهی در دسترس، سریع و انعطاف‌پذیر، بین 500 هزار تا 30 میلیون پوند، به کسب‌وکارهای روبه‌رشد و  توسعه‌دهندگان املاک ارائه می‌دهد. اوک‌نورث از فناوری ایکورن ماشین استفاده می‌کند و در سال 2018، میزان رزرو وامش را دوبرابر و به مبلغ 2/2 میلیارد پوند رساند و در ایجاد 5500 خانه جدید و 4500 موقعیت شغلی در بریتانیا کمک مستقیم داشته است. 100 میلیون دلار سرمایه‌ای که اوک‌نورث دریافت کرد، باعث شد تا ارزیابی این کسب‌وکار دو برابر و به 3/2 میلیارد دلار برسد.

 

آنفیدو

مدیرعامل: حسین کسایی

بنیان‌گذاران: حسین کسایی، ایمون جاباوی و روهول امین

سال تاسیس: 2012

حوزه فعالیت: انطباق، ریسک  انطباق

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 60/3 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 30 میلیون دلار، سری سی، سپتامبر 2017

سرمایه‌گذار اصلی: کرین ونچر پاتنرز

آی‌دی توئیتر: Onfido@

وب‌سایت: onfido.com

درباره شرکت: آنفیدو شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند بررسی پس‌زمینه از راه دور انجام دهند. نوآوری‌های آنفیدو برای توسعه‌دهندگان موجب ادغام راحت این سرویس‌ها با اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها می‌شود تا به توسعه‌دهندگان امکان بررسی راحت پس‌زمینه را بدهد. این کسب‌وکار دفاتری در لندن، سانفرانسیسکو، نیویورک، لیسبون، دهلی و سنگاپور دارد و  انجام این بررسی‌های پس‌زمینه را در 192 کشور و برای مشتریان جهانی مانند ریولوت، بیت‌استامپ و زیپ‌کار انجام می‌دهد. آنفیدو در سال 2018 مشارکت‌ها و همکاری بسیاری با شرکت‌های مختلفی مانند لنداینوست، بزرگ‌ترین پلتفرم وام مسکن بازار بریتانیا داشته است.

 

پی‌فیت

مدیرعامل: فرمین زوچتو

بنیان‌گذاران: فرمین زوچتو، فلوریان فورنیر و گیسلین دو فانتونی

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: پرداخت و مزایای کارمند

دفتر مرکزی: پاریس، فرانسه

مجموع سرمایه: 19/5 میلیون یورو

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 14 میلیون یورو، سری بی، جولای 2017

سرمایه‌گذار اصلی: اکسل

آی‌دی توئیتر: PayFit@

وب‌سایت: payfit.com

درباره شرکت: این استارت‌آپ فرانسوی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا همه‌ کارهای مربوط به مشتریان‌شان را به‌آسانی انجام دهند؛ کارهایی از قبیل وارد کردن حقوق و دستمزد و همین‌طور دانستن اطلاعاتی درباره وضعیت جسمانی و سلامتی و بازنشستگی کارمندان‌شان. از مزیت‌های پی‌فیت نسبت به دیگر شرکت‌های واسط و با بخش‌های تکامل‌يافته منابع انسانی می‌توان به ارزان‌تر بودن آن اشاره کرد. در حال حاضر پی‌فیت صدها مشتری دارد و پلتفرم نرم‌افزار به‌عنوان سرویس را ارائه می‌دهد که به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا حقوق کارمندان‌شان را پرداخت کنند. در جولای 2018، پی‌فیت خبر از همکاری با شرکت مدیریت روابط با مشتری با نام سلسی داد که امکان حذف تعاملات غیرضروری را می‌دهد و داده‌ها را به‌صورت آنی و بدون نیاز به شخص واسط، تغییر می‌دهند.

 

پانسیون‌بی

مدیرعامل: رومی ساووا

بنیان‌گذاران: رومی ساووا و جاناتان لیستر

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: بازنشستگی

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: نامعلوم

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: دسامبر 2017

آی‌دی توئیتر: pensionbee@

وب‌سایت: pensionbee

درباره شرکت: حدود یک تریلیون پوند دارایی مستمری بازنشستگی در بریتانیا وجود دارد و هدف پانسیون‌بی این است که همه افرادی که شامل حال بازنشستگی می‌شوند را روی یک پلتفرم آنلاین قرار دهد. این استارت‌آپ لندنی حدود 55 هزار نفر را روی پلتفرم حقوق بازنشستگی‌اش دارد. کاربران تاریخچه اشتغال خودشان را وارد می‌کنند و این پلتفرم حقوق بازنشستگی آنها را وارد برنامه‌ای می‌کند که تحت مدیریت و نظارت شرکت لیگال اند جنرال و بلک‌راک هستند. پانسیون‌بی در گزارش خود خبر از يكصد میلیون پوند دارایی تحت مدیریت خودش داده و پیش‌بینی کرده است که این رقم به 500 میلیون دلار برسد. در سپتامبر 2018، پانسیون‌بی و یولت همکاری مشترکی را آغاز کردند که به مشتریان پانسیون‌بی این امکان را می‌دهد تا میزان حقوق بازنشتگی‌شان را از طریق یولت مشاهده کنند.

 

پریوایز

مدیرعامل و بنیان‌گذار: پاول کریستنسن

سال تاسیس: 2016

حوزه فعالیت: پرداخت و تامین مالی تجارت

دفترمرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 10/7 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: هفت میلیون دلار، سری ای، آگوست 2018

سرمایه‌گذار اصلی: اوگمانتیوم فین‌تک و  بسمر ونچر پارتنرز

آی‌دی توئیتر: getsmepaid@

وب‌سایت: privy.se

درباره شرکت: پریوایز تخمین زده است که اسلو پیمنت‌ها (بازپرداخت‌هایی که بیش از 30 روز زمان می‌برد)، باعث می‌شود تا حدود 300 میلیارد دلار به صنعت خسارت وارد شود. این شرکت الگوریتم‌های ویژه‌ای در خصوص تصمیم‌گیری‌های صورت‌حساب دارد و از فناوری یادگیری ماشینی در فرایندهایش استفاده می‌کند. هزینه انجام تراکنش‌ها در پریوایز پایین است و موجب بهبود سرمایه در گردش و همین‌طور ایجاد کلاس دارایی قابل توجهی برای تامین‌کنندگان می‌شود. این شرکت توانست برای ایجاد یک مرکز توسعه‌ای جدید در گلاسكو 800 هزار پوند کمک‌هزینه تحقیق و توسعه جذب کند. این مرکز اولین شعبه این شرکت در اسکاتلند خواهد بود که پریوایز قصد داشت اولین برنامه پرداخت آنی خودش را با تعدادی از خریداران بین‌المللی بلوچیپ آغاز کند.

 

پریویتار

مدیرعامل: جیسون دو پریز

بنیان‌گذاران: جیسون دو پریز، جرارد باگی و جان تیسام

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: حریم خصوصی

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 21/2 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 16 میلیون دلار، سری ای، 2017

آی‌دی توئیتر: privitarglobal@

وب‌سایت: privitar.com

درباره شرکت: پریویتار شرکت مهندسی نرم‌افزار در حوزه حریم خصوصی است که براي سازمان‌ها امکان استفاده، اشتراک‌گذاری و استخراج امن داده‌ها را فراهم می‌کند. در واقع ماموریت پریویتار این است که شرکت‌ها بتوانند استفاده‌های گسترده‌تری از داده‌هایشان داشته باشند و همزمان از اطلاعات محرمانه‌شان هم محافظت کنند. این شرکت علاوه بر حفظ حریم خصوصی از داده‌ها، راهکارهای ناشناس کردن را هم برای مشتریانش در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و آسیا فراهم می‌کند. از زمان تاسیس پریویتار، این شرکت سرویس‌های بسیاری را به مشتریان حوزه‌های مختلفی مانند سلامت، امور مالی، دارویی و صنعت و مخابرات در دنیا ارائه داده است. در ژوئن 2018، این شرکت توانست برای بهبود حریم خصوصی بیماران با شرکت ان‌اچ‌اس دیجیتال وارد همکاری شود.

 

ریزین

مدیرعامل: تاماز جوزگادز، فرانک فروند و مایکل استفان

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: پس‌انداز

دفتر مرکزی: برلین، آلمان

آی‌دی توئیتر: raisin_EN@

وب‌سایت: raisin.com

درباره شرکت: ریزین ارائه‌دهنده محصولات سپرده‌گذاری از طريق یک پلتفرم در سراسر اروپاست. این کسب‌وکار توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و تعداد مشتریانش را به 150 هزار نفر برساند و پس از تصاحب شرکت پی‌بی‌اف سولوشن توانست کسب‌وکارش را در بریتانیا گسترش دهد. در حال حاضر این شرکت به بیش از 30 بازار اروپایی خدمت‌رسانی می‌کند و با بیش از 50 بانک همکاری دارد. در آگوست 2018 ریزین وارد کشور هلند شد و در سپتامبر همان سال هم، در بریتانیا با استرلینگ‌بانک وارد همکاری شد. این همکاری باعث ارائه طیف گسترده‌ای از راهکارها به پس‌اندازکنندگان می‌شود و همچنین شروع خوبی برای توسعه مشارکت و همکاری با بانک‌هاست.

 

ریلزبانک

مدیرعامل: نایجل وردون

بنیان‌گذاران: نایجل وردون و کلایو میچل

سال تاسیس: 2016

حوزه فعالیت: بانکداری به‌عنوان سرویس و بانکداری باز

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 4/4 میلیون دلار، سید، 2018

آی‌دی توئیتر: railsbank@

وب‌سایت: railsbank.com

درباره شرکت: ریلزبانک به شرکت‌ها مجموعه سرویس‌های بانکی مانند کارت، پرداخت و قابلیت‌های انطباق را از طریق یک ای‌پی‌آی ارائه می‌دهد. ریلزبانک جوایز بسیاری برای محصولاتش دریافت کرده است، برای مثال توانست برنده PITCH 2018 کنفرانس فین‌تک اجلاس وب شود. در ژوئن 2018، ریلزبانک راهکار کارت نقدی خودش را ارائه کرد که به مشتریان این امکان را می‌داد تا با نام تجاری خودشان، کارت نقدی تولید کنند. در این طرح، ریلزبانک به‌عنوان مدیر برنامه با شرکت‌های کورنرکارت بریتانیا به‌عنوان صادرکننده و پیمنتولوژی به‌عنوان پردازنده همکاری دارد.

 

ریولوت

مديرعامل: نیکلای استورونسکی

بنیان‌گذاران: نیکلای استورونسکی و ولاد یاسنکو

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: بانکداری

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 336 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 250 میلیون دلار، سری سی، آوریل 2018

سرمایه‌گذار اصلی: دی‌اس‌تی گلوبال

آی‌دی توئیتر: RevolitApp@

وب‌سایت: revolut.com

درباره شرکت: ریولوت کسب‌وکارش را در سال 2015 شروع کرد و از یک بستر صرافی به یک پلتفرم چندسرویسی با بیش از 2/6 میلیون مشتری تبدیل شد که با ارائه سرویس‌های مالی مختلف و متنوع، به ارزشی حدود 1/5 میلیارد دلار در بازار رسیده است. در حال حاضر ریولوت سه سطح مختلف استاندارد، پریمیوم و متال دارد و مشتریان در تمامی این سه سطح امکان خریدوفروش و تبادل بیت‌کوین، اتر و لایت‌کوین با 25 ارز فیات را دارند. در فوریه 2018 ریولوت اعلام کرد که قصد دارد وارد بازارهای روسیه، آسیا و ایالات متحده هم بشود؛ بازارهایی که 60 هزار مشتری بالقوه در لیست انتظارش دارد.

 

ریسک متدز

مدیرعامل: هیکو اشوارتز

بنیان‌گذاران: هیکو اشوارتز و رولف زیمر

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: ریسک در زنجیره ارزش

دفتر مرکزی: مونیخ، آلمان

مجموع سرمایه: 23/9 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 13/8 میلیون دلار، سری بی، آوریل 2017

سرمایه‌گذار اصلی: دیجیتال پلاس پارتنرز

آی‌دی توئیتر: riskmethods1@

وب‌سایت: riskmethods.net

درباره شرکت: ریسک ‌متدز ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریت ریسک زنجیره ارزش است که از تمام فرایندهای مربوط به شناسایی ریسک، تاثیر ارزیابی و کاهش ریسک پشتیبانی می‌کند. رویکرد این شرکت شامل بیگ‌دیتاي نوآورانه، قابلیت‌های هوش مصنوعی و هوش روان‌شناختی است و همه اینها این تضمین را در پی دارد که افراد درست، اطلاعات درستی را در زمان درستی دریافت می‌کنند. در نتیجه مشتریان می‌توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و در مقابله با هر گونه ریسک و تهدیدی مزیت‌های بسیاری داشته باشند. ریسک متدز طی این سال‌ها توانسته رشد بسیار خوبی داشته باشد و در آوریل 2017، 13/8 میلیون دلار سرمایه از شرکت دیجیتال پلاس پارتنرز جهت توسعه بین‌المللی کسب‌وکارش دریافت کند. این شرکت علاوه بر مونیخ در ایالات متحده، لهستان و وروتسواف هم شعبه دارد.

 

سیدز

مدیرعامل: جان کلیسکی

بنیان‌گذاران: جف لین و کارلوس سیلوا

سال تاسیس: 2009

حوزه فعالیت: کرادفاندینگ در ازای سهام

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 24/5 میلیون پوند

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: ونچر رود، مارس 2018

آی‌دی توئیتر: Seedrs@

وب‌سایت: Seedrs.com

درباره شرکت: به کمک سیدز، تمامی سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر کسب‌وکاری که دلخواه‌شان است سرمایه‌گذاری کنند و در سود آن شریک باشند. همچنین سیدز به کسب‌وکارهای رو به رشد این امکان را می‌دهد تا به‌صورت آنلاین افزایش سرمایه داشته باشند. کسب‌وکارهای فین‌تکی که توانستند روی این پلتفرم جذب سرمایه داشته باشند، عبارتند از: ریولوت، اینوستلی و لندبی. در سال 2018، سیدز از مرز 400 میلیون پوند سرمایه‌گذاری روی پلتفرم هم عبور کرد و به 670 قرارداد رسید. او همچنین بخش جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری اتوماتیک به نام اتواینوست را راه‌اندازی کرده است. در آگوست 2018، سیدز و پلتفرم آمریکایی ریپابلیک وارد مشارکت و همکاری شد. به موجب این همکاری کسب‌وکارهای بریتانیایی این فرصت را دارند تا کمپین‌های کرادفاندینگ مشترک را همزمان روی ریپابلیک و سیدز راه‌اندازی کنند و به استارت‌آپ‌ها هم  امکان  سرمایه‌گذاری در پایگاه مشتری در ایالات متحده را می‌دهند.

 

ستل

مدیرعامل و بنیان‌گذار: پیتر راندال

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: پرداخت و بلاکچین

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 39 میلیون دلار، سری ای، 2016

آی‌دی توئیتر: Setl_io@

وب‌سایت: setl.io

درباره شرکت: ستل در سال 2015 و برای ایجاد یک راهکار پرداخت چندارزی و همین‌طور زیرساخت تسویه مبتنی بر بلاکچین راه‌اندازی شد. ستل در فوریه 2018 همکاری‌اش را با پلتفرم ثبت اسناد بودجه اروپایی ایزنس شروع کرد. بانک فرانسوی کریدت اگریکول اعلام کرد که سهامی از ستل را خریداری کرده و به این ترتیب اولین سرمایه‌گذاری به ازای دریافت سهام بانک در شرکت فناوری اطلاعات واسط است.

 

سولاریز بانک

مدیرعامل: رولاند فولز

بنیان‌گذاران: مارکو ونتین و آندرئاس بیتنر

سال تاسیس: 2016

حوزه فعالیت: بانکداری

دفتر مرکزی: برلین، آلمان

مجموع سرمایه: 95/1 میلیون یورو

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 56 میلیون یورو، سری بی، مارس 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: بی‌بی‌وی‌ای، ویزا آرواتو، لیک‌استار، ای‌بی‌ان آمرو فاند و اس‌بی‌آی گروپ

آی‌دی توئیتر: solarisBank@

وب‌سایت: solarisbank.de

درباره شرکت: سولاریز بانک ای‌پی‌آی بانکی ارائه می‌دهد که شرکت‌های دیجیتال به کمک آن می‌توانند راهکارهای مالی خودشان را ارائه دهند. پارتنرها می‌توانند به ماژول‌های سولاریز بانک در حوزه‌های پول الکترونیکی، اعتبار لحظه‌ای و بانکداری دیجیتال دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند از طریق ای‌پی‌آی ارائه‌شده به سرویس‌های ارائه‌دهندگان واسط نیز متصل شوند. سولاریز بانک به دیگر شرکت‌ها هم این امکان را می‌دهد تا سرویس‌های مالی قانونی خودشان، از جمله کارت‌های اعتباری یا وام را ارائه دهند. تا ژوئن 2018 سولاریز بانک 65 شرکت پارتنر داشت و امیدوار است این تعداد تا آخر سال یا سه‌ماهه اول سال 2019 به يكصد پارتنر برسد.

 

استرلینگ بانک

مدیرعامل و بنیان‌گذار: آن بودن

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: بانکداری

مجموع سرمایه: 190/3 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 80 میلیون دلار، مه 2018

آی‌دی توئیتر: SterlingBank@

وب‌سایت: starlingbank.com

درباره شرکت: استرلینگ بانک که در سال 2014 راه‌اندازی شد، توانست مجوز بانکداری‌اش را در سال 2016 دریافت کند و به‌عنوان یکی از برترین بانک‌های دیجیتال بریتانیا شناخته شود و 190/3 میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشند. در سال 2018 این بانک توانست قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی از جمله حساب‌های مشترک، حساب‌های کسب‌وکار برای کارآفرینان و شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیایی و امکان اضافه برداشت هم به سرویسش ارائه کند. این شرکت همکاری با کسب‌وکارهای فین‌تک از جمله ریزین، پلام، پانسیون‌بی و باد را نیز دارد و سرویس‌هایی از جمله گوگل‌پی، اپل‌پی و فیت‌بیت‌پی را هم به مشتریان ارائه می‌دهد. در مارس 2018 استرلینگ جایزه بهترین بانک انگلیسی و همین‌طور جایزه بهترین ارائه‌دهنده حساب جاری به مشتریان را دریافت کرد.

 

سواید

مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار: دیانا پاریدس

مدیر ارشد فناوری و هم‌بنیان‌گذار: مورات آبور

سال تاسیس: 2014

حوزه فعالیت: انطباق، ریسک و رگولاتوری

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

آی‌دی توئیتر: @SuadeLabs

وب‌سایت: suade.org

درباره شرکت: ماموریت سواید ارائه راهکارهای نرم‌افزاری به‌منظور خودکارسازی الزامات رگولاتوری داده برای سازمان‌های فعال در حوزه مالی و از طرف دیگر کاهش هزینه تغییراتی است که به‌دلیل ادغام رگولاتوری‌های مالی ایجاد می‌‌شود. پلتفرم رگولاتوری به‌عنوان سرویس این شرکت به موسسات مالی این امکان را می‌دهد تا حجم بسیار زیادی از داده‌های جزئی را پردازش کنند. میزان مشتریان سواید طی یک سال گذشته پنج برابر شد و در حال حاضر در بخش‌های مختلفی مانند آسیا و اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند. دیانا پاریدیس همچنان در تلاش است تا بتواند رگولاتورهای لایه‌های ارشد؛ از کمیته بازل گرفته تا افرادی که به کنفرانس‌های مربوط به این حوزه دعوت می‌شوند را تحت تاثیر قرار دهد. در ژوئن 2018 مجمع اقتصاد جهانی، شرکت سواید را به‌عنوان شرکت پیشرو در حوزه فناوری انتخاب کرد.

 

تینک

مدیرعامل و بنیان‌گذار: دنیل کیلن

هم‌بنیان‌گذار: فردریک هدبرگ

سال تاسیس: 2012

دفتر مرکزی: استکهلم، سوئد

مجموع سرمایه: 30/7 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 16/4 میلیون دلار، اکتبر 2017

سرمایه‌گذاران اصلی: کریدس و سان‌استون کپیتال

آی‌دی توئیتر: Tink@

وب‌سایت: business.tink.se

درباره شرکت: تینک براي بانک‌ها امکان استفاده از فرصت‌های بانکداری باز را فراهم می‌کند. این شرکت امکان استفاده از فناوری تجمیع حساب‌ها، شروع پرداخت، مدیریت مالی شخصی و دسته‌بندی خودش را در اختیار بانک‌های خرده‌فروشی قرار می‌دهد تا آنها بتوانند سرویس‌های موبایلی مختص خودشان را راه‌‌اندازی کنند و امکان تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری برای مشتریان‌شان فراهم کنند. در آوریل 2018، تینک پلتفرم توسعه واسطه‌ای خودش را راه‌اندازی کرد و به این ترتیب امکان استفاده از فناوری این شرکت برای تمام کسب‌وکارهایی که می‌خواهند به داده‌های حساب مشتریان، البته با اجازه خود مشتری، دسترسی داشته باشند، فراهم می‌شود. تینک چنین فرایندی را فشرده‌سازی 300 موسسه مالی به یک ای‌پی‌آی معرفی کرده است. در حال حاضر از تکنولوژی تینک در بانک‌هایی ازجمله بی‌ان‌پی پاریباس، ای‌بی‌ان آمرو و نوردا استفاده می‌شود.

 

ترولایر

مدیرعامل: فرانچسکو سیمونچی

سال تاسیس: 2016

حوزه فعالیت: بانکداری باز

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 11/8 میلیون دلار

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 8/7 میلیون دلار، سری ای، جولای 2018

سرمایه‌گذار اصلی: نورث‌زون

آی‌دی توئیتر: TrueLayer@

وب‌سایت: truelayer.com

درباره شرکت: ترولایر به استارت‌آپ‌های فین‌تک کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های مالی نوآورانه‌ای بسازند. از ژانویه 2018 ترولایر مشارکت و همکاری‌های بسیاری را با شرکت‌های فین‌تک مانند مونزو، استرلینگ بانک، زوپا، کلیراسکور، کانوپی، پلوم، بیت‌باند، اما، آنوراک و کردیت لدر شروع کرده است. ترولایر به استارت‌آپ‌های فین‌تک در ساده‌سازی فرایندها کمک می‌کند و کارهای مربوط به ایجاد و نگهداری انطباق، امنیت، گزارش‌دهی و ملاحظات دولتی برای استارت‌آپ‌ها را برعهده می‌گیرد. در مارس 2018، این شرکت رشد 20درصدی هفتگی در میزان توسعه‌دهندگانی که از ای‌پی‌آی‌ آن استفاده می‌کنند، داشته است و در جولای همان سال ترولایر توانست برای توسعه بیشتر کسب‌وکارش، سرمایه 5/7 میلیون دلاری دریافت کند.

 

تراسل

مدیرعامل: ایشهان مالهی

بنیان‌گذاران: ایشهان مالهی و جاناتان گالور

سال تاسیس: 2015

حوزه فعالیت: وام‌دهی و مسکن

دفتر مرکزی: لندن، بریتانیا

مجموع سرمایه: 19/3 میلیون پوند

آخرین سرمایه‌ به‌دست‌آمده: 13/6 میلیون پوند، سری بی، مه 2018

سرمایه‌گذاران اصلی: گلدمن ساکس، سرمایه‌گذاران استراتژیک پرنسیپال و پروپل ونچر پارتنرز

آی‌دی توئیتر: Trussle@

وب‌سایت: trussle.com

درباره شرکت: تراسل با ارائه وام مسکن آنلاین به خریداران و فروشندگان در صرفه‌جویی وقت‌شان و همین‌طور حفظ امنیت پول‌شان کمک می‌کند. همه‌ساله از هر دو دارنده وام مسکن در بریتانیا، یک نفر به خاطر انجام ندادن قراردادهای مناسب، حدود چهار هزار پوند از دست می‌دهد. این استارت‌آپ با نظارت دائم بر بازار، به مردم کمک می‌کند تا بتوانند معاملات بهتری انجام دهند. تراسل از حمایت سرمایه‌گذاران فناوری بزرگی در اروپا ازجمله اد وری، سرمایه‌گذار بتفیر، یان هوگارث بنیان‌گذار سانگ‌کیک و پورتال املاک آنلاین زوپلا برخوردار است. در آگوست 2018 بود که تراسل اعلام کرد به مشتریانی که از طریق توتالی‌مانی جهت گزارش اعتبار ثبت‌نام‌ کرده‌اند، سرویس خدمات وام مسکن رایگان ارائه می‌دهد.

 

وی‌فاکس

مدیرعامل: جولیان تیک

بنیان‌گذاران: جولیان تیک، داریو فازلیک، فابین وسمن، فلوریان ایسمن، جاناتان شون و تئودور مارتینو

سال تاسیس: 2013

حوزه فعالیت: بیمه

دفتر مرکزی: برلین، آلمان

مجموع سرمایه: 38/5 میلیون

آخرین سرمایه به‌دست‌آمده: 5 میلیون دلار، نوامبر 2017

آی‌دی توئیتر: wefoxHQ@

وب‌سایت: wefox.com

درباره شرکت: پلتفرم بیمه دیجیتال وی‌فاکس به مشتریان، کارگزاری‌ها و شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا محصولات مالی و بیمه‌شان را به‌صورت هوشمندانه و کارآمد مدیریت کنند. در این پلتفرم مزایای دنیای آنلاین و آفلاین همزمان در کنار هم وجود دارد و در سه بازار آلمان، اتریش و سوئیس فعالیت می‌کند و قصد دارد طی شش تا هشت ماه آینده حوزه فعالیت‌هایش را گسترش دهد. این کسب‌وکار آلمانی که سرمایه‌گذارانی از قبیل آشتون کاچر دارد، قصد دارد تا پورتال جهانی برای شرکت‌های بیمه فراهم کند تا آنها بتوانند محصولات‌شان را گسترش دهند و سپس آنها را به بیش از 300 هزار مصرف‌کننده وی‌فاکس عرضه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.