راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ و توزیع فیزیکی گزارش «مردم ایران از خدمات مالی چه می‌خواهند» در کنار ماهنامه عصر تراکنش

در کنار شماره چهل و دوم ماهنامه عصر تراکنش، گزارشی از شرکت مشاوره مدیریت ایلیا با نام «مردم ایران از خدمات مالی چه می‌خواهند» هم به صورت فیزیکی چاپ و منتشر شده و همراه با ماهنامه در اختیار مدیران ارشد صنعت قرار گرفته است. این گزارش با این هدف نوشته و تالیف شده که به این پرسش پاسخ دهد که آیا خدمات و راهکارهای مالی موجود، پاسخ مناسبی برای همه گروه‌های رفتار مالی جامعه ایران است یا نه.

این گزارش جامعه ایران را از منظر رفتار مالی و براساس رویکردهای مدرن‌تر و چندجانبه، به چهار دسته یا گروه رفتاری تقسیم کرده که عبارت‌اند از کمال گرایان، معتمدان، دنباله‌روها و تلاش‌گران. سپس به این موضوع پرداخته است که خدمات مالی موجود و فعلی چه گروه‌هایی را بیشتر خوشحال می‌کند و برای چه گروه‌هایی کم‌فایده یا بی‌فایده است. همچنین نشان داده شده هر یک از گروه‌های رفتاری چه خدمات مالی را برای خود مطلوب و جذاب می‌دانند تا تلنگری باشد برای حرکت به سمت خدمات مالی متناسب‌سازی‌شده، نوآورانه و جذاب‌تر برای همه افراد و گروه‌های جامعه ایران.

قبلا این گزارش را در راه پرداخت معرفی و به داده‌ها و نتیجه‌گیری‌های موجود در آن اشاره کردیم. شما می‌توانید از طریق لینک زیر، مهمترین اطلاعات گزارش «مردم ایران از خدمات مالی چه می‌خواهند» را مطالعه کنید.

پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی و علوم داده و همچنین تغییراتی که در قوانین و مدل‌های کسب‌وکار رخ داده است موجب تحولات عظیمی در خدمات مالی و نحوه ارائه آنها شده است. در حوزه مالی نیز شاید ظهور هرچه بیشتر فین‌تک‌ها در چند سال اخیر تاییدی بر این تحول است.

اما با وجود تمام تغییراتی که امروزه شاهد آنها هستیم، همچنان مشتری و انتظارات او در مرکز تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکاری باقی مانده است. به نظر می‌رسد بازیگرانی که بتوانند براساس شناخت بهتر مشتری، نیازها و ترجیحات آنها خدمات خود را طراحی و ارائه کنند موفق‌تر به نظر می‌رسند و این شناخت بدون در نظر گرفتن تغییر انتظارات مشتریان در طول زمان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

اینجا است که این گزارش می‌تواند کمک‌کننده بسیار خوبی برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی، کارآفرینان، قانون‌گذاران و ناظران و خود مردم جامعه ایران باشد تا به تصویر بهتری از الگوی رفتاری مالی خویش دست یافته و برای رسیدن به کیفیت زندگی مالی بالاتر برنامه‌ریزی کنند.

این گزارش با اشاره به ویژگی‌های جمعیت‌شناسی و اشتغال مردم ایران و همینطور میزان ضریب نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و سهم هریک از ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها، به آنچه مردم کشور بیشتر می‌خرند و دانلود کرده‌اند پرداخته تا نشان دهد که سبک زندگی مردم با نفوذ بیشتر اینترنت چه تغییری کرده است.

در ادامه به خدمات مالی حال حاضر کشور اشاره کرده و آنها در چهار دسته‌بندی سرمایه‌گذاری، بانکداری، بیمه و شرکتی گنجانده است. سپس به بازیگرانی اشاره کرده که در هر کدام از این دسته‌بندی‌ها در حال ارائه سرویس و خدمت هستند.

در ادامه گزارش با شناسایی الگوهای تکرارشونده در رفتار مالی مردم ایران و جمع‌آوری داده‌های حاصل از نقطه نظرات ۷۸۰ پاسخ‌دهنده، رفتار مالی مردم ایران به چهار گروه تقسیم‌بندی و مشخصات و ويژگی‌های هر گروه معرفی شد.

سپس با پرداختن به این موضوع که هر گروه از مردم ایران از چه خدماتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، بیمه، بانکداری و شرکتی، به خدمات مالی اشاره می‌کند که جایشان در هر گروه خالی است. درواقع این بخش از گزارش دقیقا پاسخی است به عنوان گزارش؛ که مردم ایران از خدمات مالی چه می‌خواهند.

شرکت بین‌المللی مشاوره مدیریت ایلیا از سال ۱۳۸۶ به ارائه خدمات حرفه‌ای پژوهش و مشاوره می‌پردازد خدمات ایلیا در زمینه طراحی و توسعه کسب‌وکار، مطالعات بازار، طراحی و پیاده‌سازی استراتژی، بهبود عملکرد، تحول دیجیتال، پیاده‌سازی راهکارهای نوآوری، مدیریت سرمایه‌های انسانی و توسعه سازمانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.