راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای اولین بار در آمریکا: استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت مالیات در اوهایو

از امروز کسب‌وکارهای اوهایو می‌توانند مالیات‌های خود را از طریق بیت‌کوین پرداخت کنند؛ بدین ترتیب ایالت اوهایو اولین ایالتی است که ارز رمزنگاری‌شده را به صورت رسمی به کار می‌گیرد.

شرکت‌هایی که مایل‌اند از این روش استفاده کنند، به‌راحتی می‌توانند به وب‌سایت OhioCrypto.com مراجعه کنند و با ثبت‌نام در سامانه‌ی مربوطه، مالیات‌های خود را از طریق ارز رمزنگاری‌شده پرداخت کنند. وال‌استریت ژورنال (The Wall Street Journal)، اولین خبرگزاری بود که به معرفی این نوآوری پرداخت. بر طبق گزارش این خبرگزاری، تمامی انواع مالیات، از فروش سیگار گرفته تا کسر مالیات از حقوق کارمندان، با این روش قابل پرداخت هستند.

جاش مندل (Josh Mandel)، خزانه‌دار فعلی ایالت اوهایو، معتقد است که برنامه‌ی پرداخت مالیات با ارز رمزنگاری‌شده، گام ابتدایی در بهره‌گیری از فناوری به شمار می‌آید و نشان از آرزوهای دور و دراز این ایالت در به‌کارگیری روش‌های فناورانه دارد.

شهر کلمبوس (Columbus)، پایتخت ایالت اوهایو، زادگاه درایو کپیتال (Drive Capital)، یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در منطقه‌ی غرب میانه‌ی آمریکا است. این شهر، در مسیر تبدیل شدن به یک قطب فناوری قرار دارد. شهر کلیولند (Cleveland) نیز در تلاش است تا ارز رمزنگاری‌شده را توسعه داده و لقب جدید بلاک‌لند «Blockland» را برای خود انتخاب کند.

این‌که آیا از رویکرد نوظهور ایالت اوهایو در به‌کارگیری ارز رمزنگاری‌شده استقبال خواهد شد یا خیر، موضوعی است که می‌توان بر روی آن بحث کرد. چرا که فعلا بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در حال تجربه‌ی نوعی از سقوط آزاد (فروپاشی یا انفجار درونی و یا حریق) است.

سایر ایالت‌های واقع در جنوب شرقی، جنوب غربی و غرب میانه‌ی آمریکا نیز قصد داشتند که از بیت‌کوین برای پرداخت مالیات استفاده کنند، ولی الزامات قانونی ایالتی، مانع از آن شد که این تکنولوژی در آریزونا، جورجیا و ایلینوی پیاده‌سازی شود.

بیت پی

این ایالت، به‌منظور انجام پرداخت‌ها و تبدیل بیت‌کوین به دلار، با استارت‌آپ پرداخت ارز رمزنگاری‌شده‌ی بیت‌پی (BitPay) همکاری می‌کند.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.