راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بایننس، کارت نقدی با قابلیت پرداخت با رمزارز در اروپا توزیع کرد

رمزارزها هنوز به مرحله پذیرش عمومی نرسیده‌اند و هنوز بسیاری از مردم نمی‌توانند پرداخت‌هایشان را با بیت‌کوین انجام بدهند. تعداد کسب‌وکارهایی که از پرداخت رمزارزی پشتیبانی می‌کنند رو به افزایش است، ولی هنوز کاربران نمی‌توانند انتظار داشته باشند که هر جا رفتند، بتوانند با استفاده از رمزارز پرداخت‌هایشان را انجام بدهند.

صرافی بایننس، کارت نقدی خودش مبتنی بر پرداخت با رمزارز در اروپا توزیع کرد.کارت نقدی بایننس، امکان دادوستد با رمزارز را در بالغ بر 60 میلیون خرده‌فروشی مختلف فراهم می‌کند. این کارت هیچ هزینه نگهداری ندارد و یک برنامه وفاداری بازپرداخت نقدی ویژه را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

رمزارزها هنوز به مرحله پذیرش عمومی نرسیده‌اند و هنوز بسیاری از مردم نمی‌توانند پرداخت‌هایشان را با بیت‌کوین انجام بدهند. تعداد کسب‌وکارهایی که از پرداخت رمزارزی پشتیبانی می‌کنند رو به افزایش است، ولی هنوز کاربران نمی‌توانند انتظار داشته باشند که هر جا رفتند، بتوانند با استفاده از رمزارز پرداخت‌هایشان را انجام بدهند.

صرافی بایننس با طراحی کارت نقدی رمزنگاری بایننس ویزا، قدمی در جهت تغییر این وضعیت برداشته است.

صرافی رمزنگاری بایننس به تازگی اعلام کرد که خدمات بایننس ویزا کارت را در سراسر منطقه اقتصادی اروپا عرضه می‌کند. این صرافی، برای اولین بار، در ماه ژوئیه عنوان کرده بود که به زودی، چنین سرویسی را راه‌اندازی خواهد کرد.

کارت‌های رمزنگاری، از رمزارزهای مشخصی پشتیبانی می‌کنند و کاربران آن‌ها، می‌توانند از قبل حسابشان را با این رمزارزها شارژ کنند. بدین ترتیب، هر زمان که دارنده کارت بخواهد در یک خرده‌فروشی، پرداخت انجام بدهد، این رمزارزها به پول فیات تبدیل می‌شوند و مبلغ مربوطه از موجودی حساب فرد کسر می‌شود. بایننس کارت نیز به همین منوال عمل می‌کند و وجه را به صورت مستقیم از حساب تجاری فرد برداشت می‌کند.

بایننس با انتشار یک خبر، طرز استفاده از کارت را چنین شرح داده است:

بایننس کارت توسط سوایپ پشتیبانی می‌شود و مشابه کارت‌های نقدی سنتی عمل می‌کند، تنها تفاوت بایننس کارت با کارت‌های نقدی سنتی در این است که شما به جای پول نقد، دارایی‌های دیجیتالتان را در آن نگهداری می‌کنید. از جمله دارایی‌های دیجیتالی که این کارت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند می‌توانیم به بیت‌کوین، بایننس کوین، سوایپ و دلار بایننس اشاره کنیم. کارت به یک کیف پول کارتی در حساب شما متصل می‌شود و شما می‌توانید با وجوهی که در کیف پول اسپات خودتان دارید، این کیف پول را شارژ کنید.

صرافی بایننس

همان‌گونه که اشاره شد، سوایپ عملیات صدور بایننس کارت را انجام داده است. بایننس در ماه ژوئیه سال جاری، مالکیت سوایپ را خریداری کرد. هر دوی این شرکت‌ها روی شبکه پرداخت‌های پردازنده پرداخت بین‌المللی ویزا فعالیت می‌کنند، در نتیجه، دارندگان بایننس کارت می‌تواند این کارت را در بیش از 60 میلیون خرده‌فروشی یا هر فروشگاهی که علامت «پذیرش ویزا» داشته باشد، مورد استفاده قرار بدهند.

همچنین این کارت را می‌توان به اپلیکیشن‌های پرداخت دیجیتال گوگل و سامسونگ، یعنی سامسونگ‌پی و گوگل‌پی نیز متصل کرد.

کارت نقدی بایننس ویزا

بایننس کارت ویژگی‌هایی دارد که آن را برای مشتریان جذاب می‌کند. دارندگان این کارت نیازی ندارند که به بانک‌های سنتی مراجعه کنند و این امر برای طرفداران پروپاقرص دنیای رمزارزها، بسیار جالب است. علاوه بر آن، کارت مذکور هیچ کارمزدی بابت تراکنش کسر نمی‌کند، کارمزد ثبت‌نام و نگهداری ندارد و یک برنامه وفاداری را نیز برای کاربرانش ارائه می‌کند.

طبق اعلام صرافی بایننس، در این برنامه وفاداری، دارندگان کارت می‌توانند بر اساس مقدار دارایی بایننس کوین، از بازپرداخت نقدی 7 درصدی در خریدهایشان بهره‌مند شوند. این نرخ بازپرداخت نقدی، که به شکل بایننس کوین پرداخت می‌شود، بی‌سابقه است و تاکنون شرکتی نبوده که چنین درصدی را فراهم کرده باشد.  

کارت بایننس ویزا برای تمامی خریدهایی که با کارت انجام می‌گیرند، نرخ بازپرداخت در نظر می‌گیرد، ولی درصد این پیش‌پرداخت به مقدار موجودی بایننس کوین در حساب بایننس (طی دوره زمانی 30 روزه) بستگی دارد.

بهره‌مندی از کل رقم بازپرداخت 7 درصدی، مستلزم این است که کاربر طی مدت 30 روز، 6 هزار بایننس کوین در حسابش داشته باشد. همچنین کاربرانی می‌توانند از بازپرداخت 2 درصدی استفاده کنند که طی سی روز، به طور متوسط دست‌کم 10 بایننس کوین موجودی داشته باشند. این برنامه وفاداری برای کسانی که طرفدار بایننس کوین هستند و مبلغ زیادی از آن را خریداری کرده‌اند، پیشنهاد خوبی به شمار می‌رود.

به عنوان نمونه، فرض کنید شما 200 بایننس کوین در کیف پول اسپات دارید، دو هزار بایننس کوین نیز در کیف پول فیوچرز ذخیره کرده‌اید و 20 هزار بایننس کوین دیگر را در حساب لانچ‌پول نگهداری می‌کنید. صرافی بایننس بدون در نظر گرفتن این‌که بایننس کوین‌ها را در کجا استفاده می‌کنید، تمامی آن‌ها را در حساب بایننس شما گردآوری می‌کند. بنابراین، در این مثال، شما 22200 باییننس کوین دارید و طبق برنامه وفاداری، مشمول طرح بازپرداخت نقدی 7 درصدی خواهید شد.

کاربران کارت نقدی بایننس می‌توانند این کارت را هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی دریافت کنند، اما کسانی که درخواست کارت فیزیکی داشته باشند، باید تا چند ماه دیگر منتظر بمانند.

بایننس قصد دارد در آینده، مزایای بیشتری را به این برنامه اضافه کند. از جمله نمونه این برنامه‌ها می‌توان به کمپین‌هایی با دارایی‌های دیجیتال بیشتر اشاره کرد.

در اوایل ماه سپتامبر، سرپرست عملیات بخش روسیه و کشورهای مستقل همسود بایننس در گفتگو با کوین‌تلگراف عنوان کرد که روسیه قصد دارد در آینده، ممنوعیت‌هایی را روی پرداخت‌های رمزارزی اعمال کند، با این حال، شرکت بایننس برنامه‌ریزی کرده تا خدمات بایننس کارت را در روسیه نیز گسترش بدهد.

منبع Decrypt Binance Cointelegraph
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.