راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌زودی از ارز رمزنگاری‌شده قاره سیاه با نام ای‌یو‌سی رونمایی می‌شود

کشورهای آفریقایی در ماه دسامبر از ارز رمزنگاری‌شده خود به نام ای‌یو‌سی رونمایی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این ارز رمزنگاری‌شده از آغاز سال ۲۰۱۹ قابل‌مبادله خواهد بود و اکنون برخی از شرکت‌های ارتباطی و خرده‌فروشی در آفریقای جنوبی در حال آماده‌سازی سیستم اقتصادی خود برای تطابق با ارز جدید هستند.

جورج گوردون از اعضای هیئت‌مدیره انجمن ارز رمزنگاری‌شده آفریقا گفت: «آینده ارزها متعلق به ارز رمزنگاری‌شده خواهد بود و آفریقا این پتانسیل را دارد که هدایت مسیر را بر عهده بگیرد. مردم به‌راحتی می‌توانند به‌جای وجه نقد در مبادلات خود از کارت‌های اعتباری و ارز رمزنگاری‌شده استفاده کنند.»

گوردون افزود: «بلاکچین در جهان طوفانی بر پا کرده است که آفریقا نباید ازآنجا بماند و این تکنولوژی می‌تواند گام بعدی به سمت جامعه تجاری واحد آفریقایی باشد.»

این ارز مشابه ارزهای آفریقایی و قابل‌استفاده در کشورهای مختلف آفریقایی خواهد بود و می‌تواند گامی برای تحقق رؤیای ارز واحد آفریقایی باشد که ازجمله اهداف بلندمدت اقتصاد آفریقاست. باوجودآنکه این ارز برای استفاده در کشورهای آفریقایی طراحی خواهد شد، امکان استفاده از آن در سایر مناطق جهان نیز وجود خواهد داشت.

قرار است در عرضه اولیه این ارز رمزنگاری‌شده، ۵۰۰ هزار عدد از آن برای خرید سرمایه‌گذاران در آفریقای جنوبی عرضه شود و هر کس خواهان خرید باشد، باید دارای کیف پول مجازی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.