راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شتاب‌دهنده بلاکچین (ABC)

شتاب‌دهنده بلاکچین با تمرکز بر فناوری بلاکچین، قصد دارد تا با استفاده از این فناوری متحول کننده، به‌عنوان یک Startup Studio عمل کرده و ایده‌هایی را که سبب افزایش ارزش در زندگی مردم و یا کاهش هزینه‌های زندگی آن‌ها می‌شود را با حذف واسطه‌ها و کاهش تصدی‌گری‌ها، ایجاد کرده و توسعه دهد. در چنین شرایطی است که ABC برای نیل به این خواسته خود، سه بخش اصلی که توان فنی (برنامه‌نویسی بلاکچین)، توان بازاریابی و فروش و درنهایت توان کسب‌وکاری و مدیریتی است را در خود ایجاد کرده است.

استفاده از فناوری بلاکچین در  ABC، سبب شده است تا ایده‌های متهورانه و روحیه جسورانه در اعضای تیم، ایجاد شده و یک مجموعه دانشی و تخصصی در این حوزه، نام گیرد.

 

سال تأسیس: 1397

مدیرعامل:

[mks_tabs nav=”horizontal”]
[mks_tab_item title=”محمدرضا قدوسی”]

متولد 1367

تحصیلات: دکتری

سوابق کاری:

  • مدیرعامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • عضو هیئت‌مدیره صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر
  • مشاور، معاون و مدیر در حوزه‌های فناوری و سازمانی در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی

چندمین تجربه کارآفرینی: سومین

[/mks_tab_item]
[/mks_tabs]

حوزه‌های تحت پوشش:

نگاه ABC با محوریت توجه به اقتصاد و کسب‌وکار شکل گرفته است؛ درنتیجه حوزه‌هایی که بتوانند پذیرای ورود فناوری بلاکچین و کاهش تصدی‌گری واسطه‌ها و حذف هزینه‌های زائد باشد، مطلوب فعالیت ABC است؛ بنابراین حوزه‌های زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند اما محدود به این حوزه‌ها نیستند:

  • فین‌تک
  • مسائل اجتماعی
  • سلامت
  • بازاریابی
  • بازی
  • مدیریت داده
  • هویت دیجیتالی
  • انرژی
  • حکمرانی الکترونیکی

 

استارت‌آپ‌های شتاب‌داده شده:

آشا: آشا اولین استارت‌آپ ABC بود که وارد فرآیند مجموعه شد اما به دلیل ناتوانی در گذر از مرحله ایده پردازی، متوقف شد. خوشبختانه آشا در حال حاضر حداقل محصول ماندنی دارد و درصدد است تا وارد بازار شود. آشا از مفهوم کنترل جمعی ایجاد شده است و در اولین گام خود قرار است بر تخلفات رانندگی تمرکز کند تا حجم و تنوع آن را کاهش دهد و بابت همکاری مردم در ایجاد واپایش‌های مردمی، به ایشان پاداش دهد.

چسب: چسب یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی است که در دنیا نیز مشابه عینی دارد و در حال حاضر در صدر اخبار استارت‌آپ‌های بلاکچینی در دنیا است. در چسب، شما با یک باشگاه مشتریان متحد روبرو هستید که با آنکه از محصولات و شرکت‌های مختلفی، آفرها و تخفیف‌هایی را دریافت می‌کند اما به کمک بلاکچین توانسته است همه آن‌ها را سر یک سفره نشانده و با شادسازی مشتری، به همه کسب‌وکارها از طریق تبادل مشتریان آن‌ها در حوزه‌های همسایه، نفع رساند. چسب قادر است از حمل‌ونقل، پوشاک، خرید مواد غذایی تا تفریح و … را زیر یک چتر جمع کند.

دراپین: دراپین که از محصولات استارت‌‌آپ دیتاشهر است توانسته است به کمک بلاکچین مزایای جدیدی خلق کند و از ABC برای انجام ICO خود کمک خواسته است.ABC  با توجه به تجربیات خود در همکاری با مشاوران بلاکچین و تخصص در حوزه وایت پیپر نویسی و ICO، توانسته است گام‌های جدی در این حوزه را بردارد.

تراستیی: جادوبی با ارائه راهکارهای BI در ایران جزو معدود استارت‌آپ‌های موفق حوزه داده است. جادوبی و ABC قرار است با خلق مدل‌های جدید کسب‌وکاری و نیز استفاده از فناوری بلاکچین، اقدام به ICO کند. تراستیی قرار است داده‌های مشتری را به‌صورت امن بر بلاکچین ذخیره کرده، امکان توسعه مشارکتی را برای توسعه‌دهندگان خلق کرده و عملکرد الگوریتم‌ها به‌صورت قرارداد هوشمند، ایجاد کند.

برطرح: برطرح استارت‌آپی است که در سال 1394 در فضای استارت‌آپی ایران سعی کرد تا به عرصه رقابت در حوزه مسابقات طراحی، مناقصات و حراجی وارد شود اما چون بسترهای لازم را مهیا ندید، متوقف نشد. برطرح، در سال 1397 با شنیدن قابلیت‌های بلاکچین به سمت استفاده از قابلیت‌های این فناوری روی آورده است تا مدل کسب‌وکاری جدیدی خلق کند و برای اجرای یک ICO موفق، اقدام کند. برطرح درصدد است به شتاب‌دهنده‌های اروپایی وصل شود تا ادامه فعالیت خود را پس از آزمایش نسخه اولیه در آنجا، پیگیری کند.

اینترکوئری: این استارت‌آپ که جزو سرویس‌های پایه‌ای ABC است با استفاده از مدل کسب‌وکاری مناسب رقبای خارجی خود نظیر سروی مانکی توانسته است به خلق مدل جدیدی مبتنی بر اعتماد اقدام کند و با ایجاد نظرسنجی‌های ناشناس، استفاده از قدرت شبکه در مقابل ارائه کوین، ارائه نظرسنجی‌های تخصصی و … به سمت ایجاد فرصت‌های جدیدی اقدام کند.

چانا: چانا بهانه‌ای جدی برای ورود به حوزه بازی و کودک است. چانا در گام اول، اسباب‌بازی‌ها را هوشمند کرده، داده را روی بلاکچین ذخیره می‌کند و با ایجاد انگیزه برای روانشناسان، اقدام به ایجاد فرصت تحلیل رفتار کودک را می‌دهد. همچنین چانا، اسباب‌بازی‌هایی که به‌صورت دونفره در یک جا باید انجام می‌شدند نظیر شطرنج را هوشمند کرده و نتایج آن را روی بلاکچین ذخیره می‌سازد. هدف چانا ایجاد نسخه اولیه محصولات در ایران و استفاده از فرصت پلتفرم‌های بازی در دنیا است.

دیوان: دیوان یک صرافی رمزارز است با این تفاوت که این بار کلیه فعالیت‌ها و تراکنش‌ها بر بستر بلاکچین است که به‌شدت بر امنیت آن افزوده و امکان ایجاد نوسانات کاذب در بازار را از بین می‌برد. از مزایای دیگر این صرافی، عدم امکان رصد و رهگیری تراکنش‌های شخصی است.

بلاکفاند: بلاکفاند وی‌سی است که به‌صورت کامل غیرمتمرکز شده است یعنی کلیه فعالیت‌های آن بر مبنای اجماع و نظر سرمایه‌گذاران است و تمامی تصمیمات به‌صورت شفاف و بر بستر بلاکچین خواهد بود. این استارت‌آپ به استارت‌آپ‌های خواهان جذب سرمایه کمک می‌کند تا از فرآیندهای غیرشفاف وی‌سی‌ها خارج شده و به مردم نیز امکان می‌دهد همانند تامین مالی جمعی در استارت‌آپ‌ها مشارکت کنند؛ اما بر خلاف تامین مالی جمعی، همه چیز شفاف و در هر لحظه مبتنی بر تصمیم جمع باشد.

 

تیم‌های بهمن‌ماه به بعد:

  • Block Folio
  • Block Fund
  • Block Franchise
  • Block Auction

مناقصه و مزایده با آنکه در بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارها سبب ایجاد رونق اقتصادی شده و از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند اما همواره با خطر رانت مواجه است. Block Auction با ایجاد قوانین مبتنی بر قراردادهای هوشمند، کمک می‌نماید تا بدون دست‌کاری‌های احتمالی صاحبان سایت و یا انواع زد و بندها، به شفاف‌ترین حالت ممکن، فرآیند مناقصه و مزایده صورت گیرد.

  • ABC Cloud Mining

ABC با ایجاد پلتفرم Cloud Mining خود بر بستر بلاکچین، کلیه قراردادهای خود را به‌صورت قرارداد هوشمند اجرا می‌کند تا همگان از صحت عملکرد دستگاه‌ها، اطمینان یابند.

  • ABC SCF
  • ABC Bond

ABC Bond با هدف تسهیل وام دهی‌های مردمی، با همکاری بانک‌ها، نسبت به ایجاد صندوق‌های مردم‌نهاد مبتنی بر رمزارز اقدام می‌کند. این صندوق‌ها با نظر مردم و با ضمانت بانک، پول را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده و از عواید نرخ سود وام‌ها بر طبق توافق، بهره‌مند می‌شوند. ABC Bond به کمک کسب‌وکارهای محلی می‌آید تا رشد کنند و به مردم نیز نفع بازگردانند.

  • VOBP

ABC  از طریق سیستم VOBP خود، نسبت به ایجاد پلتفرمی که کسب‌وکارهای استارت‌آپی بتوانند با آن به ایجاد مدل‌های کسب‌وکاری متنوع پرداخته و به طرفین عرضه و تقاضای مشاوره پاسخ دهند سرویس داده و داده‌ها را امن و محاسبات را شفاف خواهد کرد.

 

مربیان / منتورها:

 

شرکای تجاری:

 

دانلود لوگو با کیفیت شتاب‌دهنده بلاکچین {PNG, JPG}

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.ablockchain.center

تلفن:

دورنگار:

پست الکترونیک: info@ablockchain.center

نشانی:

شتاب‌دهنده ABC در شبکه‌های اجتماعی: