راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه خدمات بانکي از طريق تلفن همراه نيازمند همکاري اپراتورها است

مدیر اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزی گسترش ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه را نیازمند تعامل پایدار بانک مرکزی و اپراتورهای تلفن همراه دانست. ناصر حکیمی در دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت:

طرح سپاس (سامانه پرداخت الکترونیکی سیار) به همین منظور تدوین و راه‌اندازی شده است. وی گفت: اپراتورها نیز به ارائه خدمات علاقه‌مند هستند و بانک مرکزی هم علاقه‌ای ندارد نظام گردش پولی کشور از دسترس خارج شود.

حکیمی اظهار كرد: طرح سپاس، طراحی شده است تا تعاملی مناسب میان نظام بانکی کشور و اپراتورها ایجاد شود. حکیمی گفت: برای بالا بردن توان کنترلی بانک مرکزی، طرح سپاس (سامانه پرداخت الکترونیکی سیار) همه مسیرهای مبادلاتی را در مسیر واحد تجمیع می‌کند تا هزینه‌ها و زمان نظارتی کاهش یابد و بانک مرکزی نیز کنترل مبادلات مالی را حفظ کند.

حکیمی از وارد کردن Quotation Mark چک به نظام مالی جدید کشور خبر داد و تصریح کرد: چک یکی از بازمانده‌های نظام اقتصادی سنتی است که در کنار ابزارهای جدید هم به حیات خود ادامه می‌دهد. وی افزود: در سامانه‌هاي جدید، امکان نظارت و محاسبه در لحظه به وجود ‌آمده است، اما چک باید به صورت دستی و در آخر وقت اداری ثبت شود و باید اهرم‌های نظارتی بر آن افزایش یابد. حکیمی افزود: بانک مرکزی طرح‌هایی درنظر گرفته است که با عملیاتی شدن آن نیز چک وارد فضای مبادلاتی مدرن خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.