راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد مانی 2020: تبدیل نوردیک به هاب فین‌تک جهان تا سال ۲۰۲۰

بر اساس گزارشی که توسط مسترکارت (Mastercard) منتشر شده است، تا سال 2020 نوردیک (کشورهای ایسلند، دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد) به مرکز فین‌تک جهان تبدیل خواهد شد. این در حالی است که بریتانیا علیرغم بحران‌های مالی و سیاسی ناشی از اتحادیه اروپا (Brexit)، موقعیت خود را مرکزیت اولیه فین‌تک اروپا حفظ خواهد کرد.

نظرسنجی که تحت عنوان گزارش ساختارشکنان فین‌تک نوردیک 2018 در رویداد مانی 2020 اروپا در آمستردام انجام شد، بیان می‌کند که مشارکت و همکاری قانون‌گذاران، بانک‌ها و نوآوران برای موفقیت منطقه نوردیک به عنوان مرکز فین‌تک پیشرو ضروری است.

مت تارالدسون (Mats Taraldsson)، مدیر توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و مشارکت‌های فین‌تک می‌گوید:

«نوآوری مشارکتی، در اولویت فعالیت‌های مسترکارت است و کار کردن با استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها برای شناسایی نیازهای آینده مصرف‌کنندگان، بازرگانان و دولت‌ها ضروری است.»

او افزود: «ما سال‌هاست که به فین‌تک متعهد بوده‌ایم و مشارکت خود را با پیشگامانی که به برندهای جهانی بدل شده‌اند ارتقا داده‌ایم. آیزتل(iZettle) مثالی است که در مراحل ابتدایی به‌مثابه یک مشاور در راه‌اندازی کسب‌وکارش به آن کمک کرده‌ایم.

ما اکنون نیز همین رویه و تعهد را در برنامه فین‌تک بالتیک و نوردیک، که اخیرا تحت عنوان برنامه توسعه فانوس دریایی (Lighthouse Development Program) راه‌اندازی شده است، به همکاری ان‌اف‌تی ونچیرز (NFT Ventures) ادامه می‌دهیم.»

سوزان هانستاد (Susanne Hannestad)، مدیر اجرایی فین‌تک موندی (Fintech Mundi) و یکی از نویسندگان این تحقیق می‌گوید:

«بازارهای بالتیک و نوردیک در حال حاضر ظرفیت خارق‌العاده‌ای برای ساخت شرکت‌هایی دارند که دارای موفقیت‌های محلی ممتاز هستند و می‌توانند به برندگان جهانی در این زمینه تبدیل شوند. مثالی از این شرکت‌ها، اسپاتیفای (Spotify) و زایپ (Zwipe) هستند.

هم‌پوشانی بیشتر با فین‌تک و فاکتورهایی که در نوآوری موفق بین بازارها، دولت‌ها و قانون‌گذاران موثر هستند می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای رشد و بهره‌وری ایجاد کند، و این اطمینان را به وجود آورد که منطقه، بهترین موقعیت را برای ایجاد نسل بعدی غول‌های فین‌تک داراست.»

در حالی‌که بیش از نیمی از یونیکورن‌های اروپایی در منطقه‌ی نوردیک و بالتیک قرار دارند، اما فین‌تک این منطقه با چالش‌های بسیاری نیز مواجه است، تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهند که بزرگترین چالش پیش رو برای فین‌تک نوردیک، تاثیرات مستقیم یا غیر مستقیم نظارت‌ها و مقررات دولتی است. ۳۷٪ از پاسخ‌دهندگان تحقیق به طورمستقیم به نبود مقررات جامع اشاره کردند، ۶۷٪ مقیاس‌پذیری و توسعه فین‌تک را در منطقه نوردیک دشوار دانستند و ۳۳٪ هم نبود منابع مالی کافی را بزرگ‌ترین چالش خود مطرح کردند.

منبع: Verdict

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.