راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه در فردابانک افتتاح حساب کنیم؟

شرکت های‌وب با مشارکت بانک ایران‌زمین در سال1400  اقدام به راه‌اندازی نئوبانکی به نام فردابانک کرده است چشم‌انداز این همکاری کسب سهمی از بازار نوین خدمات مالی از طریق ارائه سوپراپلیکیشن فردابانک با تمرکز بر تلفیق خدمات بانکی با سایر صنایع و ارائه محصولات نوآورانه بود. تمامی سپرده‌های مشتریان درفردابانک نزد بانک ایران‌زمین نگهداری می‌شوند. درواقع اتصال بانک فردا به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک)، از مسیر سوئیچ‌های بانک ایران‌زمین و با نظارت این بانک صورت می‌گیرد.


مراحل گام‌به‌گام افتتاح حساب در فردابانک


۱. ابتدا اپلیکیشن فردا بانک را از طریق این لینک دانلود کنید و پس از ورود به اپلیکیشن، شماره موبایل خود را وارد کنید.

۲. در ادامه برای افتتاح حساب روی گزینه «می‌خواهم افتتاح حساب کنم.» کلیک کنید. اگر همراه بانک ایران زمین‌ را دارید، می‌توانید از نام کاربری و رمز عبور آن برای استفاده از خدمات بانکی فردا استفاده کنید. در مرحله بعد مانند تصویر بالا، باید به اپلیکیشن اجازه دسترسی به دوربین را برای گرفتن عکس و ویدئو و ضبط صدا را بدهید.

۳. در مرحله سوم، باید انتخاب کنید که افتتاح حساب با استفاده از کارت ملی هوشمند یا کد رهگیری کارت ملی هوشمند انجام شود.

۴. در مرحله چهارم اگر افتتاح حساب باکارت ملی را انتخاب کردید حتماً راهنما را مطالعه کنید و با توجه به آن تصویر کارت ملی و پشت کارت ملی را بارگذاری و تأیید کنید اما اگر رسید کارت ملی را انتخاب کردید، اطلاعاتی از قبیل کد ملی، سال تولد را باید ثبت کنید.

در این مرحله اگر با استفاده از برگه رسید کارت هوشمند اقدام به افتتاح حساب کنید با مسئله خاصی مواجه نخواهید شد اما اگر بخواهید با استفاده ازکارت هوشمند اقدام به افتتاح حساب کنید احتمالاً با خطاهایی از قبیل عدم مطابقت تصویر کارت ملی با تصویر موجود در ثبت‌احوال روبرو خواهید شد که ایراد از اسکنر است که در این بخش به‌خوبی عمل نمی‌کند و اطلاعات کارت ملی را هم گاهی با خطا اسکن می‌کند. ممکن است شما جز آن دسته از افراد خوش‌شانس باشید که چهره و عکس کارت ملی ‌شما کاملاً شبیه به هم باشند، در این صورت می‌توانید به فرایند افتتاح حساب ادامه دهید اما اگر با این خطا «عدم مطابقت تصویر کارت ملی با تصویر موجود در ثبت‌احوال» مواجه شدید متاسفانه باید موقتا از افتتاح حساب صرف نظر کنید زیرا در حال حاضر راه‌حلی برای این مشکل وجود ندارد.

۵. در مرحله پنجم احراز هویت انجام می‌شود. ابتدا به‌صورت خودکار تصاویری از چهره شما ثبت‌شده و سپس یک فیلم ۱۰ ثانیه‌ای از شما گرفته می‌شود. در هنگام تصویربرداری، از شما خواسته می‌شود تا لبخند بزنید یا سرخود را حرکت بدهید همچنین در هنگام فیلم‌برداری از شما خواسته می‌شود تا جمله‌ای را با صدای واضح و روشن‌بیان کنید.

۶. در این مرحله نوبت امضا الکترونیکی است. در قسمت محل امضا باید امضای خود را ثبت کنید. در گام  بعد  شما باید اطلاعاتی مثل سریال کارت ملی، کدملی و تاریخ تولد را چک و تأیید کنید در این مرحله دقت کنید که اگر در مراحل ابتدایی تصویر کارت ملی خود را بارگذاری کرده باشید امکان بروز خطا در اسکن هر یک از اطلاعات کارت ملی  شما مثل کد ملی و… وجود دارد پس حتماً در این مرحله مجدداً تمام اطلاعات را با کارت ملی مطابقت دهید.

۷. درنهایت اطلاعات فردی شما باید به زبان لاتین وارد شود. و در انتها طرح کارت و آدرس ارسالی را برای دریافت کارت انتخاب کنید تا حساب شما با موفقیت افتتاح و کارت شما طی ۲الی ۳ روز کاری به محل اعلامی شما ارسال شود.

2 دیدگاه
  1. فرزان می‌گوید

    میشه لطفـاً نظر و راهکارتون رو راجع ب
    باگ و خطای نرم ازار

    ***ویجت احراز هویت یافت نشد !!!

    بیشتر توضیح بدید
    تشکر

    1. علی بلیزر می‌گوید

      مضحک‌ترین مرکز پاسخگویی ، سه صدا هنگام تماس با اپراتور پخش‌ میشه‌،بطوریکه شنونده حس میکنه به یه برنامهٔ طنز رادیویی گوش میده ، آخرش جواب ندادن ، مشکل ویجت احراز هویت رو میخواستم بپرسم که کلا منصرف شدم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.