راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران
آرشیو ماهانه

شهریور ۱۳۹۴

تاثیر تجربه کاربری مثبت مشتریان در استفاده از خودپردازها برنگهداری و جذب مشتریان جدید

بر طبق گزارش بانکداری مشتری جهانی Ernst and Young در سال 2014 و تحت عنوان «برنده از طریق تجربه مشتری»، یک تجربه بد مشتری تنها دلیل حرکت مشتریان برای بستن حساب‌ها است. به دنبال سهولت و راحتی در بانکداری روزانه، مشتریان دسترسی آسان به…

گفت‌و‌گو با مدیران ارشد بانک مسکن / پارادوکس‌های توسعه بانکداری الکترونیک

بانک مسکن یکی از بانک‌های تخصصی است که پس از انقلاب اسلامی، از ادغام بانک‌های رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی بانک‌های ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن، با هدف تامین مسکن اقشار متوسط تشکیل شد. این بانک که هم‌اکنون…

کارت‌های اعتباری خوش رایحه برای بانوان خوش سلیقه

یک بانک در ابوظبی امارات برای عده‌ای که بوی پول به اندازه کافی به مشامشان لذت‌بخش نیست کارت‌های اعتباری معطر را بازاریابی می‌کند، چندی ست که بانک الهلال نوعی کارت اعتباری با یک «اپلت» درونی به بازار ارائه کرده است که بوی عطر را به خود جذب…

چرا Cashless ATM برای بانک‌ها جذاب خواهد بود؟ / گفت‌وگو با محمد پورسرپرست

هفته گذشته مطلبی با عنوان «خودپردازهای غیر نقدی فراگیر می‌شوند؟» در راه پرداخت به نقل از هفته نامه عصر ارتباط منتشر شد و در آن به معرفی دستگاه‌های خودپرداز غیر نقد و مزایای استفاده از آن‌ها پرداخته شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به…

فرامرزی در آیین رونمایی از مدرسه سبز: پرداخت الکترونیک بهترین ابزار حفظ محیط زیست است

صادق فرامرزی عصر روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از مدرسه سبز فضیلت یک و دو شهرری، گفت: امروزه یکی از بهترین ابزارها برای حفظ محیط زیست بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترونیک است. بانکداری الکترونیک ابزاری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد که با…

گزارش تصویری راه پرداخت از روز دوم سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت

سمینار تخصصی دوروزه «تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مردادماه برگزار شد. این سمینار میزبان مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران این حوزه در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان…

شروع فعالیت دبستان سبز دخترانه فضیلت / جرقه‌ای که نباید خاموش شود

روز سه‌شنبه، 3 شهریور مراسم رونمایی از مدرسه سبز فضیلت انجام شد. این مراسم با حضور جمعی از مدیران شرکت کارت اعتباری ایران کیش، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان حفاظت محیط زیست و دبستان دخترانه فضیلت در سالن این مدرسه در شهرری برگزار شد. در آغاز…

دبیر کل بانک مرکزی: سقف برداشت وجه خودپردازها افزایش می‌یابد

محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی از احتمال افزایش سقف برداشت اسکناس از دستگاه‌های خودپرداز خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که مردم از سمت دریافت نقدی اسکناس از دستگاه‌های خودپرداز به سمت خرید از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان حرکت کردند. وی…

خرید موبایلی بیمه‌نامه شخص ثالث به زودی ممکن می‌شود

در روزگاری که خرید الکترونیکی بیمه‌نامه بلای جان نمایندگان بیمه‌شده است، انتشار خبری درباره فروش موبایلی بیمه‌نامه می‌تواند شوک تازه‌ای به بازار بیمه باشد. گفته می‌شود نیمی از بیمه‌نامه‌ها را شبکه فروش به مشتریان می‌فروشند و البته کارمزد…

حضور خدمات انفورماتیک در سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت

شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه یک سخنرانی، شرکت در میزگرد تخصصی و برگزاری نمایشگاه، حضوری پررنگ را در برگزاری سمینار تخصصی تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت به تصویر کشید. حمایت از رویداد تخصصی – آموزشی در حوزه بانکی و…

از کارت سوخت تا کارت هوشمند ملی!

چند روز پیش رئیس سازمان ثبت‌احوال گفت که تا ۳ سال آینده ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانی‌ها صادر می‌‌شود و در فاز بعدی این کارت‌ها چندمنظوره می‌شوند. سید علیرضا آوایی درباره این کارت گفته که این کارت‌ها کارت‌بانکی، دفترچه بیمه و…

کارمزدی شدن خدمات بانکی فرهنگ‌سازی می‌خواهد

عبدالرضا شریفی معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده با تأکید بر اهمیت دریافت کارمزد توسط بانک‌های کشور گفت: مبالغی که به‌عنوان کارمزد در قبال ارائه خدمات بانکی دریافت می‌شود، می‌تواند به اجرای بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای بانک‌ها کمک کند. وی…

چالش‌های نرم و آینده سخت بانکداری الکترونیک / غفلت از استمرار و هم‌افزایی

داستان بانکداری یکپارچه مدت مدیدی است که بر سر بازار ماست. ظاهر قضیه این است که مدت‌هاست بانک‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات، درگیر مبحث یکپارچه‌سازی عملیات بانکی هستند، نیروی متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف علوم رایانه،…

پرسش‌های بی‌پاسخ بانکداری یکپارچه / مروری اجمالی بر رویکرد بانک‌های داخلی به فناوری

امروزه ارائه خدمات به مشتریان در «هر زمان» و «هر مکان» جزء جدانشدنی فعالیت بانک‌های کشور است؛ اما انجام تراکنش بانکی در هر مکان خاص امروز سیستم بانکی نبوده است؛ در اواخر دهه 1340 یکی از بانک‌های کشور حساب پس‌اندازی را به بازار معرفی کرد که…

کارت اعتباری اراده مدیریتی می‌خواهد

کارت اعتباری موضوع جدیدی نیست، اولین باری هم نیست که در همایش بانکداری الکترونیکی مطرح می‌شود. در دوره‌های گذشته نیز به صورت جدی به چرایی توسعه‌نیافتگی کارت اعتباری پرداخته شده است؛ پس از تعیین شدن عقد مرابحه بیشتر بخش‌های بانکی کشور…

پروژه open banking به دنبال نفوذ شفافیت به سازمان‌ها

از سال‌های 2007 و 2008 که بحران اقتصادی تعداد بی‌شماری از شرکت‌ها، کشورها و مشتری‌ها را از نظر اقتصادی به مرز سقوط رساند، باید بگوییم بانک‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ در ماه‌های اخیر نزد مردم سازمان‌های محبوبی نبوده‌اند. بدین‌ ترتیب TESOBE با…

ثبت امضاء مشتریان به صورت الکترونیک چه کمکی در فرایند بانک‌ها می‌کند؟

امروزه استفاده از ابزار مدرن و دیجیتال و به خدمت گرفتن این ابزار جهت کاهش ریسک و افزایش امنیت سیستم‌ها کاربردی روزافزون دارد. یکی از این ابزارها که کمک به شناسایی اصالت امضاء شخص را تسهیل می‌بخشد و به‌صورت دیجیتال در فرایند کار بانک‌ها مورد…