راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ممنوعیت پرداخت کارمزد برای استفاده از کارت‌های اعتباری و نقدی در انگلستان عملیاتی شد

منوعیت پرداخت هزینه کارمزد روی انجام تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی از امروز 13 ژانویه در سراسر اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و به این ترتیب، خرده‌فروشان دیگر نمی‌توانند از مشتریان بابت پرداخت از طریق این کارت‌ها، چه به‌صورت آنلاین و چه درون فروشگاهی، هزینه کارمزد دریافت کنند.

تخمین زده شده است که هزینه کارمزدهای پرداخت‌شده توسط مصرف‌کنندگان بریتانیایی در سال 2015 چیزی حدود 166 میلیون پوند بوده است که به گفته خزانه‌داری انگلستان، این هزینه‌ها در خریدهای آنلاین بیشتر به چشم می‌خورد.

برخی خرده‌فروشان هستند که هزینه کارمزدی به مراتب بیشتر از هزینه انجام فرایند پرداخت از مشتری دریافت می‌کنند. این ممنوعیت اعمال‌شده در انگلستان شامل هزینه‌های استفاده از سیستم پرداخت پی‌پل نیز می‌شود.

این قوانین جدید توسط دپارتمان استانداردهای تجارت اعمال خواهد شد که قدرت اجرای اقدامات مدنی علیه افرادی که نقض قانون می‌کنند را دارد.

این قانون جدید به مشتریان امکان بازپس‌گیری هرگونه هزینه اضافی غیرقانونی که بابت انجام پرداخت‌هایشان انجام داده‌اند را می‌دهد و حتی در صورت لزوم امکان هرگونه اقدام قانونی جهت جبران هزینه‌های اضافی که پرداخته‌اند را به مشتری می‌دهد.

منبع: Financial Times

1 دیدگاه
  1. سید محمد حسن میردامادی می‌گوید

    با سلام

    از روش بسیار خوب شما در زمینه نقل مطالب ، با ذکر منبع اصلی تشکر می کنم
    این کار باعث اعتماد بسیار به مطالب شما می شود

    فراوان سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.