راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در آرژانتین

سال‌ها است که شرکت (Worldpay) یکی از جامع‌ترین گزارش‌های مربوط به روش‌های پرداخت تجارت الکترونیکی را ارائه می‌دهد و این بار تمرکزش را روی بخش خرده‌فروشی قرار داده است. در این گزارش وردپی به‌منظور ارائه یک تصویر کامل از دنیای خرده‌فروشی، تحقیقاتش را گسترش داده و روش‌های پرداخت در پایانه‌های فروش (POS) را هم بررسی کرده است.

سال 2018 صنعت خرده‌فروشی چالش‌های سختی داشت. کسب‌وکارهای آنلاین فروشگاه‌های فیزیکی راه‌اندازی می‌کنند درحالی‌که فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر، مغازه‌هایشان را می‌بندند. درواقع خرده‌فروشان در هر سایز و اندازه‌ای که باشند به سمت موبایل و شبکه‌های اجتماعی می‌‌روند که به‌عنوان کانال‌های موردعلاقه پرداخت در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار می‌گیرند.

سازگاری با این روش‌ها و کانال‌های جدید و عادات خرید جدید مشتریان، الزامی است که باید در جهت ارائه بهترین سرویس‌ها مدنظر قرار بگیرد. درواقع مشتری همیشه محوریت اصلی در انواع استراتژی‌های خرده‌فروشی است.

همه این موارد باعث شد تا گزارش پرداخت خرد جهانی وردپی جنبه‌های مختلف پرداخت‌های جهانی را بررسی کند. این گزارش با ارائه وضعیتی از پرداخت امروز به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا بتوانند هدایت آینده را در دست بگیرند. اگر به دنبال توسعه بین‌المللی کسب‌وکارتان هستید یا می‌خواهید انجام پرداخت‌هایتان در بازار کنونی را بهبود بخشید یا صرفا درک عمیق‌تری از وضعیت فعلی پرداخت داشته باشید، این گزارش می‌تواند برایتان مفید و سودمند باشد.

در این گزارش 16 کشور مختلف از سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته که این 16 کشور، 80 درصد تجارت الکترونیکی خرد جهانی و همین‌طور 60 درصد پرداخت‌های خرد در پایانه‌های فروش دنیا را تشکیل می‌دهند. ما هم قصد داریم در این مطلب و مطالب آتی، یک کشور را به طور مجزا به شما معرفی کنیم.

روندهای پرداخت خرد جهانی

تجارت موبایلی بیش از سایر کانال‌ها در حال رشد است. با توجه به آماروارقام ارائه‌شده از کشورهایی که در این گزارش به آنها اشاره شده، می‌بینیم که سهم موبایل در تجارت الکترونیکی در آسیا به‌شدت قوی است. سهم موبایل در بازار چین 81 درصد، در سنگاپور 60 درصد، در بریتانیا 54 درصد، در ایتالیا 50 درصد و در برزیل تقریبا 30 درصد است.

انقلاب در حوزه موبایل باعث افزایش کیف پول‌های دیجیتالی و موبایلی شده که آنها را با عنوان کیف پول‌های الکترونیکی می‌شناسیم. کیف پول‌های الکترونیکی، چه به‌صورت آنلاین و چه در پایانه‌های فروش، 37 درصد تراکنش‌های تجارت الکترونیکی خرد جهانی را در سال 2018 تشکیل می‌دهند.

کیف پول‌های الکترونیکی در سراسر دنیا شناخته‌شده هستند و نمونه‌هایی از آنها عبارت‌اند از: اپل‌پی، گوگل‌پی، ویزا چک‌اوت، مسترپس، علی‌پی، وی‌چت‌پی و صدها جایگزین محلی کوچک‌تر دیگر. خریداران به دلیل راحتی و امنیتی که کیف پول‌ها ارائه می‌دهند، از آنها استفاده می‌کنند. برای خرده‌فروشانی که می‌خواهند روبه‌جلو حرکت کنند، پیدا کردن ترکیب مناسبی از کیف پول‌های الکترونیکی، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

علی‌رغم رشد سریع کیف پول‌های الکترونیکی، کارت‌های پرداختی همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین شیوه پرداختی میان مشتریان، چه به‌صورت آنلاین و چه در پایانه‌های فروش به‌حساب می‌آیند. استفاده از کارت‌های اعتباری و نقدی و علاقه مشتریان به این کارت‌های پرداختی چند علت دارد. اول اینکه تعداد مصرف‌کنندگان سرویس‌های بانکی در دنیا رو به افزایش است. همچنین یک سری سرویس‌های ارزش‌افزوده از طرف صادرکنندگان کارت‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. سرویس‌هایی از قبیل پاداش و تخفیف. همچنین تمایل بیشتر دولت‌ها بر این است که مصرف‌کنندگان را از پول نقد به سمت استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی سوق دهند.


آرژانتین


آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است و بازار تجارت الکترونیکی با پتانسیل بسیار خوبی دارد. تا همین اواخر محدودیت واردات و کنترل ارز، تجارت در آرژانتین را سخت کرده بود. با این حال دولت سیاست‌ها را تغییر داد و تجارت الکترونیکی در آرژانتین از سال 2015، با سرعت مداوم رو به رشد است. در مارس 2019، بیش از نیمی از پرداخت‌های تجارت الکترونیکی در آرژانتین توسط کارت‌های اعتباری داخلی و 21 درصد فروش آنلاین توسط کارت‌های اعتباری بین‌المللی انجام شده است.

اتفاقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بازار آرژانتین در چهار سال آینده سریع‌ترین رشد را خواهد داشت. افزایش استفاده از موبایل و ویژگی مصرف‌کنندگان آرژانتینی باعث می‌شود تا شرکت‌های بسیاری به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور باشند. درباره حوزه فین‌تک در آرژانتین هم باید گفت که با توجه به به‌کارگیری نوآوری در ارائه سرویس‌های مالی، فعالیت‌های استارت‌آپی در این کشور رو به رشد است. بیش از 110 استارت‌آپ فین‌تکی در آرژانتین فعالیت می‌کنند. این استارت‌آپ‌ها فرصت‌های بسیاری برای کشور به همراه دارند و موقعیت‌های ارزشمندی درخصوص کارآفرینی در این بخش ایجاد خواهند کرد.

برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.