راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرش قرمز کن زیر پای بزرگ‌ترین رویداد پرداختی دنیا

هفته‌نامه شنبه / سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته یعنی از هفتم تا نهم آذرماه، رویداد تراستک 2017 در شهر کن فرانسه برگزار شد، شهری توریستی در جنوب کشور فرانسه که علاوه بر توریستی بودن، جنبه رویدادی بودن آن هم به چشم می‌آید. خیلی‌ها نام این شهر را در کنار جشنواره فیلم کن می‌شناسند که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است و سال گذشته هم دو نخل طلا به کارنامه فیلم و سینمای ما اضافه کرد؛ اما از سال گذشته این شهر جدای از بخش فرهنگی و سینمایی، برای فعالان صنعت پرداخت هم خواب‌هایی دیده و بیشتر از قبل شناخته و پررنگ شده است.

احتمالا می‌دانید که تراستک، نام جدید رویداد کارتس است. رویداد کارتس از سال 1985 همه‌ساله در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شد که به فناوری‌های کارت هوشمند، احراز هویت، امنیت، پرداخت و اتصال می‌پرداخت. اما بعد از برگزاری رویداد در سال 2015، تصمیم گرفته شد که تغییراتی در این رویداد به وجود آید و درنهایت از سال گذشته یعنی سال 2016، کارتس با نام جدید تراستک و در یک شهر جدید برگزار شد و میزبانی این رویداد به مدت 5 سال به شهر کن واگذار شد.

توریستی بودن، تاریخی بودن و همین‌طور داشتن تجربه میزبانی رویدادهای بین‌المللی ازجمله ویژگی‌هایی بود که کن را به گزینه اول برای برپایی نسخه جدید کارتس تبدیل کرد. به این ترتیب، امسال هم کاخ جشنواره شهر کن بار دیگر صاحبان تکنولوژی و صنعت به‌ویژه پرداخت را به زورآزمایی و رقابت دعوت کرد.

شرکت‌ها، سخنرانان، فین‌تک‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌کنندگان بسیاری از سرتاسر دنیا به این رویداد می‌آیند تا یک رویداد سه روزه جالب، دیدنی و هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. حضور 13 هزار شرکت‌کننده از 125 کشور دنیا، 350 غرفه، بیش از 250 سخنران و 43 استارت‌آپ و شرکت فین‌تک، تراستک را به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی تبدیل کرده است که مکانی برای تبادلات، نوآوری‌ها، کسب‌وکارها و همچنین خاستگاه تکنولوژی‌های آینده شده است.

از مزایای حضور و شرکت در چنین رویدادی، استفاده از صحبت‌ها و سخنرانی‌های مدیرعامل‌ها و مدیران ارشد شرکت‌های پیشرو و بین‌المللی مانند مانند یورواسمارت، پی‌پال، سامسونگ‌پی، اوبر و غیره درباره موضوعاتی مانند پرداخت همراه، کیف پول‌ها، بیومتریک، حفاظت از داده، نوآوری‌های مبتنی بر داده، تجارت متصل، اینترنت اشیا، فین‌تک، نوآوری باز، هوش مصنوعی، نئوبانک‌ها، زنجیره بلوک، API باز و غیره است.

.

معرفی بخش‌های دیدنی رویداد

بخش نمایشگاهی رویداد را هم نباید نادیده گرفت. راهروهای پر رفت‌وآمد نمایشگاهی فرصت بسیار خوبی برای تعامل با شرکت‌های بزرگ این صنعت است و می‌توانید از نزدیک شاهد آخرین محصولات و نوآوری‌های هرکدام از این شرکت‌ها باشید.

جایزه و مسابقه هم عضو جدانشدنی چنین رویدادهایی است و استیج نوآوری و جایزه سسمیز (SESAMES) هم از بخش‌های جذاب تراستک است. استیج نوآوری به‌طور خاص به نوآوری در تراستک می‌پردازد. جامعه نوآوران و ساختارشکن‌ها برای ارائه ایده و یا محصولشان به مخاطبان، به کن می‌آیند. فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها هم در این بخش حضور دارند که در این سه روز به معرفی ایده یا محصولشان می‌پردازند.

بخش جوایز سسمیز هم بخش پرطرفدار رویداد تراستک است که رقابتی میان شرکت‌ها برای نشان دادن نوآوری‌هایشان است. جوایز سسمیز تراستک ۲۰۱۷ هم در ۶ بخش دولت الکترونیک، تراکنش‌های الکترونیکی، تولید و آزمایش، اینترنت اشیا، امنیت سایبری و خرده‌فروشی برگزار شد.

یکی از اتفاقاتی که برای اولین‌بار در تراستک امسال رخ داد ارائه تجربه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به حاضرین در رویداد بود که باعث شد تا تجربه جالب و مهیجی برای شرکت‌کنندگان فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.