راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاسخ به ۱۰ سؤال درباره فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت

سهام عدالت ۱۳ ساله امسال به زمان آزادسازی و انجام معامله رسیده و از ابتدای امسال فرایند آزادسازی آن آغاز شد، آزادسازی که البته برای همه ۴۹ میلیون نفر صاحب سهام عدالت شفاف و روشن نبوده است. براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس، مشمولان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند فقط ۳۰ درصد از سهام در اختیار خود را در مرحله نخست به فروش برسانند و به مرور در زمینه مراحل بعدی فروش تصمیم‌گیری و زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این اولین ابهام در این مرحله از سهام عدالت است، درحالی که گفته می‌شد از خردادماه هر صاحب سهام عدالتی که بخواهد می‌تواند سهمش را بفروشد، حالا سیاست‌گذار اعلام کرده در فاز اول مشمولان فقط حق آزادسازی ۳۰ درصد سهام خود را دارند. آن هم تنها کسانی که روش مستقیم را برای آزادسازی خود انتخاب کرده‌اند.

طبق آنچه سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت می‌گوید، حدود ۱۰ میلیون نفر روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند. همچنین براساس آمار موجود از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۳۵ میلیون نفر ارزش سهام ۴۸۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و بقیه سهام یک میلیون تومانی دارند.

ما پیش از این گزارش‌های متعددی درباره جزئیات سهام عدالت و نحوه فروش آن نوشته‌ایم، اما باتوجه به نظرهایی که مخاطبان برای ما ارسال کردند، هنوز ابهامات زیادی برای این طرح وجود دارد. در این گزارش قصد داریم به سؤالات و ابهاماتی که درباره نحوه فروش سهام عدالت وجود دارد، پاسخ دهیم.

۱. چه کسانی می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند؟

برای اینکه بتوانید سهام عدالت خود را بفروشید باید یکی از روش‌های آزادسازی سهام، مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کنید. در روش آزادسازی مستقیم سهامدار خودش مسئولیت پرتفوی بورسی را به عهده دارد، اما در روش غیرمستقیم پرتفوی افراد در شرکت سرمایه گذاری استانی قرار می‌گیرد و شرکت‌ها به نیابت از سهامداران، سهام آنها را مدیریت می‌کنند؛ بنابراین در روش دوم شخص به‌طور مستقیم درگیر نیست.

اگر هنوز روش آزادسازی سهام خود را انتخاب نکرده‌اید، تا پنجشنبه این هفته یعنی ۱۵ خردادماه وقت دارید تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت این کار را انجام دهیم. اگر روش مستقیم را انتخاب کنید، اطلاعات شما از سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود و صاحب کد بورسی خواهید شد.

۲. آیا امکان فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم وجود دارد؟

آنطور که مسئولان ستاد راهبردی سهام عدالت اعلام کرده‌اند، امکان فروش سهام برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند هم وجود دارد، اما آنها باید منتظر پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس بمانند. این مورد ممکن است تا پایان سال طول بکشد.

۳. چگونه می‌توانیم سهام خود را در هر یک از شرکت‌های بورسی ببینیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت شرکت‌های بورسی را که شما از آنها سهم دارید، ببینید. در این سامانه دارایی‌های شما در هر شرکت نشان داده می‌شود.

۴. چطور می‌توانیم سهام عدالت خود را بفروشیم؟

به ‌دو صورت امکان فروش سهام عدالت وجود دارد. روش اول مراجعه به بانک و تکمیل فرم درخواست فروش سهام عدالت بوده که تا امروز ۱۳ خردادماه فرصت داشتید این اقدام را انجام دهید. در روش دوم با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌توانید اقدام به فروش تک‌تک سهام شرکت‌ها کنید.

۵. اگر سهام عدالت را از طریق بانک نفروشیم چه مشکلی پیش می‌آید؟

مهلت تعیین شده برای فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها امروز به پایان می‌رسد. اگر از این فرصت استفاده نکنید، باید برای فروش سهام عدالت خود کد بورسی بگیرید. چراکه صرفاً بانک‌ها بدون نیاز به کد بورسی سهام عدالت شما را می‌فروشند. اگر عجله‌ای برای فروش سهام ندارید، می‌توانید هر موقع خواستید برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. همچنین اگر کد بورسی دارید، نگرانی بابت پایان مهلت فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها وجود ندارد.

۶. آیا می‌توان فروش سهام عدالت را لغو کرد؟

بعضی مشمولان بعد از امضای توافقنامه با بانک‌ها برای فروش سهام عدالت یا ثبت سفارش فروش به‌صورت غیرحضوری، از این اقدام پشیمان شده‌اند، اما امکان لغو سفارش فروش سهام از طریق بانک‌ها و سامانه‌های دیگر وجود ندارد، چراکه آنها سفارش مشتریانشان را جمع کرده و پس از آن در بورس می‌فروشند.

۷. پس از فروش، سهام عدالت چه زمانی و از چه طریقی واریز می‌شود؟

واریز مبلغ فروش سهام عدالت به حساب مشمول، صرفاً در روش فروش سهام از طریق بانک‌ها انجام می‌شود. اگر سهام عدالت خود را از طریق کارگزاری بفروشید، مبلغ آن به حساب شما نزد کارگزاری واریز می‌شود و از بخش توان خرید قابل مشاهده است. می‌توانید از منوی «تقاضای وجه» سامانه معاملات آنلاین برای واریز پول به حساب بانکی‌تان استفاده کنید.

آنطور که در فرم درخواست فروش سهام آمده است، انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد به عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به کارگزار و ناظر بازار داده می‌شود.

۸. افراد دارای کد بورسی چگونه می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند؟

اگر دارای کد بورسی هستید می‌توانید از طریق سامانه‌های فروش اینترنتی سهام عدالت بدون مراجعه حضوری به شرکت‌های کارگزاری نسبت به فروش سهام عدالت یا مشاهده سهامتان اقدام کنید. سامانه سعدی سامانه آنلاینی است که سهامدار پس از ورود به آن می‌تواند پرتفوی خود را مشاهده و تا سقف ۳۰ درصد از ارزش کل سبد را برای فروش انتخاب کند. کارگزاری نیز کلیه سفارش‌های فروش همه مالکان سهام عدالت را به قیمت بازار اخذ و تا ساعت ۱۴ آن روز به سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کند. سپرده‌گذاری مرکزی تا پایان آن روز دارایی سهام به اندازه سفارشات ارسالی هر کارگزار را در کد اختصاصی آن شرکت ایجاد می‌کند.

کارگزار روز کاری بعدی از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ سفارشات فروش تجمیع‌شده را در هر نماد به قیمت پایانی همان روز وارد سامانه می‌کند و اهالی بازار می‌توانند به‌قیمت پایانی آن روز معاملاتی سهام مورد نظر را خریداری کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس از امروز ۱۳ خردادماه تا چهارشنبه هفته آینده (۲۱ خردادماه) شرایط امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت وجود دارد. بر اساس این اطلاعیه تنها کارگزارانی امکان خرید سهام عدالت را دارند که از سوی کمیته پایش ریسک بازار به عنوان کارگزاری «پرریسک» شناسایی نشده باشند. 

نمادهای معاملاتی «فایرا، خودرو، وتجارت، وبصادر، وبملت، بسویچ، شبندر، شتران، شبریز، شپنا، وپست، کچاد، حپترو، خساپا، وتوصا، ورنا، ساراب، سدشت، فولاژ، فخوز، فولاد، حکشتی، کگل، اخابر، رمپنا، فملی، بنیرو، دانا، جم، فارس، بفجر» شرکت‌های سرمایه‌پذیری هستند که در پورتفوی سهام عدالت سهام‌داران وجود دارند.

۹. شماره موبایل برای ورود به سامانه را چطور تغییر دهیم؟

بسیاری از مشمولان زمان مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نشانی sahamedalat.ir یا ورود به سامانه‌های فروش سهام عدالت با پیام «شماره موبایل اشتباه است» روبه‌رو می‌شوند. این شماره موبایل از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال شده و برای تغییر آن باید به سایت samanese.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست گزینه تغییر شماره تماس را انتخاب کنید.

۱۰. آیا بانک‌ها اجازه دارند کمتر از ۳۰ درصد سهام عدالت را واریز کنند؟

برخی از مردم زمانی که برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود مراجعه کرده‌اند، بانک‌ها گفته‌اند ارزش فروش سهام عدالت آنها فقط ۴۵۰ هزار تومان است، اما حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی این خبر را جعلی اعلام کرده و گفته است که چنین ادعایی صحت ندارد. طی تماسی هم که با برخی از بانک‌ها داشتیم، به فروش ۳۰ درصد سهام اشاره کردند وپرداخت تنها ۴۵۰ هزار تومان از فروش سهام عدالت را نفی کردند.

مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۶۹ سوالات خود را با کارشناسان این مرکز مطرح کنند. همچنین شماره تماس ۸۳۳۳۸ سازمان خصوصی سازی، برای پاسخگویی به مشمولان سهام عدالت در دسترس است.

219 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام من سوم خرداد ثبت‌نام کردم رفتم بانک گفتن هنوز نمیتونی سهامتو بفروشی ، فقط اونایی که تا تاریخ 30اردیبهشت ثبت‌نام کردن فعلا میتونن بفروشن پس ما کی میتونیم؟

    1. سحر می‌گوید

      نرو بانك بفروش ما پشيمونيم كلي سود برميداره يجاي معتبر ديگه بفروشش

      1. علی می‌گوید

        سلام اگر کسی هم از طریق بانک اقدام به فروش کند و هم از طریق سامانه سعدی. مشکلی پی میاد

        1. ناشناس می‌گوید

          سلام کسی از بانک‌ پارسیان وایزی داشته ؟؟

        2. ناشناس می‌گوید

          خیر من هم ازسعدی فروختم.. هم بانک تجارت

    2. سجادیوسفی می‌گوید

      سلام من یک ساله سهامم رافروختم یک میلیون ونیم واریزکردن دیگه الان ۱۰ماهه یک هزاری ندادن الانم گه میگن کارت اعتباری به اونایی که فروختن نمیدن تکلیف چیه بایدچیکارکنیم

  2. مجید می‌گوید

    سلام شما را بخدا برای انتقال گرفتن سهام فرزندمان که نه زن بچه دارد ونه مالی بنام فرزندمان هست کمکمان کنید که دفتر خانهای پیشخوان سهام فرزندمان را به بند ومادرش انتقال دهند ( تشکر از مسعولین زحمتکش که کار مردم را بدور از امااگر انجام می دهند ومردم را از بلا تکلیفی رها می کنند ( باز هم از شما تشکر می کنیم وبرای شما زحمتکشان آرزوی موقیت می کنیم وشمارابخدا می سپاریم)

    1. ناشناس می‌گوید

      سهام مال خودشه چیکار داری پدر جان؟اگ دست بچت بره انقد سختته ک میگی تورو خدا کمکمون کنین؟

  3. فاطمه می‌گوید

    سلام 30درصد چند تومانه لطفا جواب بدین

    1. ناشناس می‌گوید

      30درصد براساس ارزش سهام مشخص میشود یعنی اینکه ارزش سهام یک ملیونی به عبارتی چهار و نیم ملیون میشود

    2. مهدی می‌گوید

      ارزش کل سهام من90000تومان بودپس چرا30%ازپول فروش سهام من شده12000000تومان بقه پول من چی میشه جان خودم اگه بقه پول فروش منونریزندمیام جلوی صحن شوراخودم وآتیش میزنم من به این پول نیازداشتم میخاستم مادرم راببرم دکتر….امانشدخداااااااااااااااااااااا

      1. علی می‌گوید

        دوست عزیز لطفا مبالغ رو به شکل صحیح وارد کنید.ما الان نمیتونیم شما رو راهنمایی کنیم که.نود هزار تومن سهامت بوده بعدش دوازده میلیون پول گرفتی واسه سی درصد؟؟؟دوباره متن خودتو بنویس.اگر تعداد صفرهای اعداد رو نیمتونید صحیح بنویسید لطفا مبالغ رو به حروف وارد کنید

        1. حسین می‌گوید

          سلام ببخشید من چهاردهم یا پانزدهم اردیبهشت بانک ملی یک میلیون وسیصدونود برام ریختن من سهامم350هستش آیا دوباره برام واریز میکنن؟

    3. ناشناس می‌گوید

      چهارملیون وهشتصد

  4. فاطمه می‌گوید

    سلام کلا سهام عدالت چند تومانه؟

    1. ناشناس می‌گوید

      8500

      1. ناشناس می‌گوید

        بخدا منم به یه امیدی گذاشتم فروش

    2. ناشناس می‌گوید

      سهام عدالت ترکیبی از چندین سهام شرکت است و قیمت آن متغیر است چون در سامانه بورس کشور معامله می شود فعلا هر روز به ارزش آن اضافه می شود

  5. ناشناس می‌گوید

    عالی بود ممنون

  6. مسعود می‌گوید

    سلام چرا بعد از فروش سی درصد سهام، میزان دارایی صفر میشود؟ما که سی درصد سهام را فروخته ایم.اماوقتی وارد سامانه سهام عدالت میشویم بعداز فروش میزان دارایی صفر است.اما قبل از فروش هفت میلیون و هشتصد هزار تومان بود. لطفا پاسخ دهید

    1. king persian می‌گوید

      سایت مشکل داره بعضی وقتا هنگ می کنه

      1. احمدی می‌گوید

        سلام مبدونی چرا تو پنل سهام عدالت با اینکه فروختیم تو سایت میزنه فروشی ثبت نشده

    2. Mahdi می‌گوید

      از کدوم سامانه نگاه کردی دارایت 7800 بود

  7. ناشناس می‌گوید

    چرا وقتی اینترنتی میخاییم بفروسیم به هیچ وجع قبول نمیکنه…فقط تعداد کمی موفق به فروش اینترنتی شدند…اگر قرار بخرند پس اذیتمون نکنید بخدا قسم سخته باسه کسی که دلشو امیدشو بسته به این سهام

  8. وحید می‌گوید

    ما که هر کاری کردیم نتونستیم وارد سایت بشیم واسه فروش کلا بیخیالش شدیم .

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      براری ورود به سایت مرورگرهای دیگه رو امتحان کنید

      1. محمد حافی می‌گوید

        سلام مرضیه خانم نمیدونی پول سهام کی واریز میکنم من ۱۵ خرداد رفتم بانک ولی تا حالا هیچ خبری نیست به نظرت کی میاد

        1. متبن می‌گوید

          سلام برای ۳۰درصدسهام عدالت ۲۱۰۰۰۰۰واریزکردن بقیش چی میشه یعنی ۳۰درصدهمین میشه

      2. فرشاد می‌گوید

        سلام من 10خرداد ازاد سازی اهراز هویت سجام انجام دادم الان میرم بانک صادرات واسه فروش میگه فعلان نمیتونی سهاموت بفروشی این یک ماه از ازاد سازی میگزره خاهشن بگید چکار کنیم

    2. علی می‌گوید

      لطفا از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید

  9. محمود می‌گوید

    سلام من روش مستقیم را انتخاب و بعد به بانک اجازه فروش دادم هنوز به برام به فروش نرسانده و من از فروش رفتن سهامم در حال حاضر پشیمانم الان تکلیف چیست اینکه بانک ها اطلاعات را جمع آوری کرده و دیگه نمیشه پشیمانی را به بانک اعلام نمود اصلا منطقی نیست شاید برای عده ای از جمله بانکها سود سرشار دارد . متاسفم برای این دولت و مسئولین مربوطه

  10. صولت دادفر می‌گوید

    سلام من درسایت سجام ثبت نام کردم واحرازهویت انجام دادم درتاریخ ۱۳خردادالان برای فروش بایدچکارکنم باتشکر

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      برای فروش سهام عدالت خود می‌توانید به سایت https://edalat.farabixo.com/ مراجعه کنید، پرتفوی خود را مشاهده و تا سقف ۳۰ درصد از ارزش کل سبد را برای فروش انتخاب کنید.

      1. Mahdi می‌گوید

        این سایت دسته شده آیا میزنم باز نمیشه

      2. مصطفی می‌گوید

        سلام واسه فروش۳۰درصدباید کدبورسی داشته باشیم؟یاتوسجام احرازهویت شده باشیم؟؟؟

  11. بی نام می‌گوید

    پاسخ های خوبی بود فقط سوال اینه ک چرا سهام من یک میلیونی شده پونصدتومن و از طرفی بهانه میارن ک به حد نصاب سود نرسید مجبور شدن سودها رو نصف کنند.نخاستن چون باس خیلی به مردم پول میدادن دو برابرشو.کی ب کیه نصف میکنن خیلی راحت کسی ام حرف بزن نیست خدایا ما رو نجات بده

  12. بی نام می‌گوید

    پاسخ های کاربردی بوووود ممنون

    1. ناشناس می‌گوید

      چرا من بانک مسکن هستم 6 خرداد درخواست فروش دادم ولی هیچ خبری نیست کسی میدونه کی واریز میشه ممنون میشم

      1. مرضیه شمس می‌گوید

        بانک‌ها ۳۰ درصد از سهام را به کارگزاری‌ها برای فروش میدن ولی کارگزاری‌ها سهام افراد رو یکباره نمی‌فروشند، چراکه برای همه سهام تقاضا وجود نداره یا برخی سهام بورسی نیستند. بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روزهای مختلف صورت می‌گیرد.

        1. سلیمانی می‌گوید

          سلام یه سوال.وقت فروش سهام عدالت از طریق بانک ملی و برنامه ایوا یا بله تا تاریخ ۱۳خرداد بود من دقیقا ۱۸خردا ثبت کردم.حالا میخام بدونم مهلتش تموم نشده بود?پس چرا ثبت کرد.چون پشیمون شدم فروختمش.حالا میخام بدونم چون تاریخش تموم شده میفروشنش یا برگشت میخوره?

        2. پریچهر می‌گوید

          سلام من یک ماه پیش شماره موبایلمو تغییر دادم داخل سامانه و مطمعنم ک به نام خودمه ولی الان میخوام ثبت فروش بزنم میگه شماره مال من نیست علتش چیه چیکار کنم؟

        3. ناشناس می‌گوید

          یعنی الان اگه بهم 1500دادن مرحله بعدی هم بهم بقیه سود فروش سهاممو بهمون میدن

        4. اکبرقلیپور می‌گوید

          سلام ما تو تاریخ 11 خرداد سهاممون رو به فروش گذاشتیم الان 12 تیر هستو خبری از واریز پول از فروش سهام نیس ما باید چیکار کنیم میشه راهنماییم کنین

      2. ناشناس می‌گوید

        برا. من واریز شد

  13. ناشناس می‌گوید

    سلام مردم گرفتارن چرا پول سهام نمیدین فقد بلدین او بالا بشین بگی …..بابا به داد مردم برس بانگ سهام فروخته چرا مال مردم نمیده اگر خودشن باشه حالا جلو حقوق ظامن بسته بود

  14. ناشناس می‌گوید

    منم تو کفی نت فروختم ۷ روزه ولی پولی واریز نشده مسخره هس

  15. حسین می‌گوید

    چرا من بانک مسکن هستم 6 خرداد درخواست فروش دادم ولی هیچ خبری نیست کسی میدونه کی واریز میشه ممنون میشم

    1. ناشناس می‌گوید

      مال شمارا ندادن؟؟؟

      1. اسلام می‌گوید

        16تیر فروختم 35000میلیون ریختن عجله نکنین میریزند شاید فروش نرفته هر کی بفروشه 724 بزند

  16. Reza می‌گوید

    بابا بانک ها سهامو رو فروختن حالا نمیخوان پول مردمو بدن .منم رفتم داراییمو نگاه کردم بعد فروش .الان صفره

  17. حسن می‌گوید

    سلام منم از فروش سهامم که در چند ثانیه تایید شد پشیمونم لطفا‌ برای لغو فروش یه فکری بکنید

    1. حسن رضا رضانژاد می‌گوید

      از طریق بانک دیگه هیچ راهی وجود نداره

    2. جواد می‌گوید

      سلام من درسایت سجام ثبت نام کردم کددهرقمی گرفتم وتوبانک درخواست فروش دادم وبعدش هم احرازهویت انجام دادم وکد معاملاتی باپیامک برام 10اردیبهشت حلاباید برم کارگزاری یاهمون بانک برام میفروشه خدایی یه کسی منوراهنمایی کنه خدامیدونه چه وضعی دارم

      1. Sahar4820 می‌گوید

        سلام ربطی به کد بورسی و سهام نداره برید بانکتون که شماره شباش به سهام وصله براتون میفروشه اگر نفروخت اینترنتی از طریق سامانه سعدی بفروشین کار سختیه بانک برید بهتره

    3. ناشناس می‌گوید

      من سی درصدازسهام عدالتم روفروختم اماهیچ پولی ذریافت نمردم بایدکجا پیگیری کنم چی میشه پول من

  18. Maryam می‌گوید

    سلام من سهاممو ازاد سازی کردم حتی احراز هویت هم رفتم. الان باید چکارکنم لطفا راهنمایی کنید مرسی؟؟؟

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      اگر سهمتون رو آزادسازی کردید و روش مستقیم رو انتخاب کردید، می‌تونید از طریق سایت https://edalat.farabixo.com/ نسبت به فروش سهام خودتون اقدام کنید.

      1. آرمین می‌گوید

        کدوم سامانه میریم میگه اصلا سهام عدالت نداری این چه وضعیه یه پیام رو در جواب مردم هی کپی پیست میکنی مسخرتن مردم خجالت بکش ب جا این که بگی سامانش خرابه ادرس غلط ب مردم میدی

      2. هادی می‌گوید

        سلام من نزدیک به۱۲روزه ۳۰درصد از سهامم رو از طریق اینترنتی بانک پاسارگاد فروختم ولی هنوز پول به حسابم واریز نشده لطفا راهنمایی کنید چکار کنم کی پول به حسابم واریز میشه و ارزشش چقدر هستش سهامم۵۳۲هزار تومان

      3. ناشناس می‌گوید

        سلام چرا من ۳۰ درصد سهام عدالت یک میلیونی در بانک کشاورزی رو ۶۵۰ هزار تومان ریختن جریان چیه؟

        1. Mahdi می‌گوید

          اون سود پولته نگران نباش پول اصلیتو میریزن

        2. مرتضی می‌گوید

          گولت زدن. بانک ها دارن دلالی میکنن. ب مام گفتن 500 تومن گیرت میاد بخاطره 30 درصدت!!

      4. احمدی می‌گوید

        چرا باینکه از سامانه سداد فروختیم ولی تو پنل سهام عدالت میزنه سفارشی ثبت نشده میدونی

        1. مهنازیعقوبی می‌گوید

          سلام خسته نباشید من سال 99 30 درصد از سهام و فروختم اما هنوز هیچ سودی دریافت نکردم

      5. شهریار می‌گوید

        سلام خسته نباشید،من 11م اردیبهشت شبای بانکیمو تایید کردم.فکر میکنم 20م خرداد هم روشم رو مستقیم کردم.الان روز 12م تیر فک میکنم تازه شمارم تایید شد و تونستم توی پنل سایت sahamedalat موجودی سهامم رو ببینم. با این اوصاف بعد از حدود 10 روز هنووووووووووز تو همه ی کارگزاری ها با این خطا دست و پنجه نرم میکنم که میگه کد ملی فاقد سهام میباشد!!!با اینکه من همون لحظه دارم موجودی سهام عدالتمو توی پنل سایت سهام عدالتم میبینم…حالا راه حلی چیزی هست؟مشخص نیست کی درست میشه؟اصن علتش چیه

  19. ناشناس می‌گوید

    سلام من میخوام ۳۰درصد از سهامم رو بفروشم من اطلاعاتم رو تو سامانه ۵ خرداد ثبت کردم وبانک گفته بود کسایی که تا ۳۰ اردیبهشت ثبت کردن مراجعه کنن پس ما کی مراجعه کنیم چرا مهلت فروش ۳۰ درصد رو بالا نبردن

    1. راه پرداخت می‌گوید

      بانک‌ها سهام عدالت سفارش شده را براساس وضعیت بازار و میزان تقاضایی که برای هر سهام وجود دارد در یک روز یا در روزهای متوالی به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین شده رو ظرف چند روز به حساب مشمولان نهایی واریز می‌کنن. یعنی بستگی دارد که کارگزاری که با بانک همکاری می‌کند چه زمانی سهام را می‌فروشد. بنابراین طبق بررسی‌ها بانک‌ها هم اطلاع دقیقی از اینکه چه زمانی دقیقا پول سهام عدالت به حساب افراد واریز می‌شود، ندارند.

      1. کیان نوروزی می‌گوید

        سلام تورو خدا راهنمایی کنین داماد ما با گوشی از طریق سایت سهام عدالت برام درخواست فروش داد و ۱ کد پیگیری تقریبا۱۵رقمی داد بعد رفتم بانک و چند تا مافی نت گفتن فروش رفته سهامتون چجوری باید بفهمم ایا سهام عدالتم به فروش رفته منظورم اینه که کاراش درست انجام شده یا نه و دیگه خیالم راحت باشه که درست انجام داده شده و بعدا پولشو واریز میکنن چجوری بفهمم درست انجام گرفته؟

    2. هادی می‌گوید

      سلام من نزدیک به ۱۰روزه ۳۰درصد سهامم رو فروختم ولی هنوز پول به حسابم واریز نشده و معلومم نیست که کی و چقدر پول به حسابم واریز میشه اگه به حرف من گوش میدی به ۳۰درصد سهامتم دست نزن

  20. علی بلیزر می‌گوید

    بانک‌ها بدون نیاز به کد بورسی سهام عدالت شما را می‌فروشند.

    حسابی سرملت کلا رفت ، بدون داشتن کد بورسی هم میشد فروخت سهام عدالت رو ، نقشه کشیدن ۷۰ میلیون نفری ۴۵ تومن بدن به دفاترخدماتی ثبت نام که مال دولته ، و یه جورایی ب…. تو بازار بورس

  21. شیوا محمدی می‌گوید

    من نمیخوام بفروشم چجوری سهامم رو بیارم تو پرتفوی ایزی تریدرم

  22. علیرضا نیکخواه می‌گوید

    من شمارم به نام خودمه شماره رو عوضم کردم بازم قبول نمیکنه چرا هی یه بانبول پیدا میشه اخه تو این سهام

  23. علیرضا نیکخواه می‌گوید

    چرا هیچ شماره تلفنی رو قبول نمیکنه شماره ی خودمم هست میگه متعلق به صاحب سهام نیست شماره

  24. علیرضا نیکخواه می‌گوید

    كسي هم جواب من رو نمیده نمیدونم دیگه چی باید بکنم

  25. هادی می‌گوید

    سلام من نزدیک به ۱۲روزی میشه که از طریق اینترنتی بانک پاسارگاد ۳۰درصد سهامم رو فروختم ولی هنوز پولی به حسابم واریز نشده لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم و چقدر به حسابم واریز میشه سهامم ۵۳۲هزار تومانیه

  26. شهرام می‌گوید

    اقانظرمن اینه که مردم ازقشرکم درامدامیدشون به این پولی هستش که ۳۰درصدی برافروختن اقدام کردن حالامنتظروچشم انتظارپول سهامشون هستن عاجزانه خواهشمندم عنایت فرمائید تجدیدنظرکنین تشکر

  27. سپهر می‌گوید

    من بصورت غیر حضوری بانک کشاورزی اقدام به فروش کردم اما هیچ وجهی برای من واریز نشد الان نمیدونم باید حضوری اقدام میکردم اصلا درخواست من ثبت شده

  28. سارا اکبری می‌گوید

    باسلام
    من روش مستقیم انتخاب کردم، بعد هم در سجام و احراز هویت، میخواستم به بانک مراجعه کنم اطرافیان گفتن در سایت بانک انصار درخواست فروش ۳۰ درصد بده ایا مرحله ی دیگه مونده؟؟؟؟

  29. ناشناس می‌گوید

    سلام من تامرحله ثبت نام سجام پیش رفتم وکد ۱۰ رقمی رو گرفتم برای فروش ۳۰درصد سهامم نیاز به احراز هویت دارم یا نه؟البته فرم بانکی رو هم پر کردم .ممنون میشم جواب بدید

    1. هادی می‌گوید

      نه دوست عزیز نیازی به کد احراز هویت نداری

  30. Mina می‌گوید

    سلام وقت به خیر ، من میخوام سهامم رو بفروشم از طریق سامانه فروش سهام عدالت ، ولی همش خطا میده که شماره موبایل سهام دار نامعتبره ، باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

    1. پرویز۶۹ می‌گوید

      از طریق کارگزاری.ویا برنامه ۷۲۴ و یا سیگنال و…بفروش به راحتی

  31. ناشناس می‌گوید

    من ۱۳ اردیبهشت رفتم بانک رفاه فروختم ولی هنوز که واریز نشده حالا هم دیگه کسی جوابگو نیست کسی اطلاعی از واریز داره؟

  32. ویهان می‌گوید

    سلام دوستان این هفته واریز میشه

    1. ناشناس می‌گوید

      کی گفته این هفته

    2. Mehrshad می‌گوید

      سلام کی واریز میشه ۳۰درصد آزادی

  33. معین می‌گوید

    منم‌بانک‌مسکن‌درخواست فروش دادم‌دهم خرداد وتا امروز که بیستم هست هنوز چیزی واریز نکردن

  34. ناشناس می‌گوید

    من دیروز فروختم بانک صادرات اگه میشه سامانه لغو فروش سهام عدالت را راه اندازی کنید

  35. S می‌گوید

    سلام امروز بانک برای من یک میلیون و دویست واریز کرده درحالیکه سی درصد سهام من دومیلیون و هفتصد میشه لطفا بگین این کار یعنی چی؟من نیاز داشتم که فروختم این قباحته که نمیتونم شکایتی داشته باشم الان تکلیف ما چیه؟

  36. جواد نوری می‌گوید

    سلام من ۳۰ درصد سهام م رو به بانک ملی فروختم امروز دومیلیون و صد هزار برام واریز شده ارزش سهام من مبلغ ۹۰۴ هزار تومان است و ارزش روز سهام من ۱۵ میلیون تومان است چرا برایم دومیلیون و صد واریز شده چرا کم واریز شده من اعتراض دارم دوستم اندازه من سهام داشته مبلغ سه میلیون و ششصد برایش واریز شده چرا برای من کم واریز شده من اعتراض دارم کد ملی من … است و اگر نیاز نداشتم نمی فروختم ترو خدا پیگیری کنید چرا برایم کم واریز شده و من به کجا باید اعتراض کنم

    1. ناشناس می‌گوید

      شما باید تشریف ببرید بیت رهبری

  37. SH@HR@M می‌گوید

    سلام. مگه سود ۳۰ درصد دومیلیون و۶۱۰ هزار تومن نبود ؟ پس چرا بانک ملی بعد دو هفته امروز یک میلیون ۱۰۰ ریختن.دو هفته پول رو دیر دادن نزدیک. ۲۰۰ هزار میلیارد رو باهاش کار کردن و کلی سود کردن از این ور هم سود سهام رو یک و ۱۰۰ دادن. واقعا که اسمش عدالت….

  38. ناشناس می‌گوید

    این هفته تمام شد که

  39. امیر ر ضا عالی اردیزی می‌گوید

    سلام علیکم خسته نباشید خوب هستید ان شاء الله ببخشید شرمنده بنده حقیر سهام عدالت رو سی درصد فروختم بانک تجارت 13 خرداد ولی واریز به حساب نشده چقدر طول میکشه واریز به حساب کنند ممنون میشم بنده حقیر آقای عالی اردیزی هستم

  40. ناشناس می‌گوید

    سلام من تو سایت ایوا بانک ملی درخواست فروش دادم مرحله دیگری هم داره یا نه و کدی که از بانک ارسال میشه چند رقمی هسته اگه کسی میدونه راهنمای کنه با تشکر

  41. امین دادرس می‌گوید

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    برادر بنده ششم خرداد که فروش ۳۰ درصد اغاز شده رفتم بانک صادرات گفت میتونی با گوشی خودت به سایت بانک صادرات بری اونجا همه چیزو نوشته میتونی ۳۰ درصدشو بفروشی. منم همینکاررو کردم ولی متاسفانه امروز که ۲۱ خرداد هست هنوز هیچ پولی بحساب بنده نیومده. لطف کنید بگید که این مبلغ کی به حسابمون واریز خواهدشد؟؟

  42. امین دادرس می‌گوید

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    بنده ششم خرداد که فروش ۳۰ درصد اغاز شده رفتم بانک صادرات گفت میتونی با گوشی خودت به سایت بانک صادرات بری اونجا همه چیزو نوشته میتونی ۳۰ درصدشو بفروشی. منم همینکاررو کردم ولی متاسفانه امروز که ۲۱ خرداد هست هنوز هیچ پولی بحساب بنده نیومده. لطف کنید بگید که این مبلغ کی به حسابمون واریز خواهدشد؟؟ لطفا جواب بدین. مچکرم

  43. معصومه می‌گوید

    سلام من سهام خودم رو از طریق بانک ملی به فروش رسوندم و دیروز یک میلیون و دویست و سی و هفت هزار برام ریختن در صورتی که بانک ملی برای مادرم دو میلیون صد و بیست هزار ریخت جریان چیه کسی میدونه

  44. معصومه می‌گوید

    من سهامم 412هزاری بود یک ملیون وششصد برام واریز کردن ارزش سهمم 7/500

  45. ناشناس می‌گوید

    سلام سی درصد سهام کی واریز میشه دهم خرداد فروختم بانک صادرات

    1. علlی می‌گوید

      سلام علی هستم من سی درصد سهاممو ازهشت خردادبه بانک کشاورزی فروختم وامروز مبلغ ۱ میلیون و۵۲۰هزار تومان برام واریزشده درصورتیکه ارزش سهام ۵۳۲هزارتومان است پس چراالان برای من کم واریز کردن ایا کسی هست جواب مرابدهد

    2. حسین می‌گوید

      این بانک حکمت چقد مزخرفه سهامو گذاشتم واسه فروش ۲۰روز پیش الان میرم اصلا بلنک حکمتی نیست میرم سپه جواب نمیدن زنگ میزنم مرکزی جواب نمیده تورو خدا پیگیری کنین اخه بانک حکمت چرا اینجوری میکنه اشتباه کردیم تو این بانک حساب وا کردیم

  46. بانو می‌گوید

    سلام ،وقت بخیر،من چندبارپیام دادم ولی جوابی دریافت نکردم مگه سهام یک میلیونی سودش۳۰%نمیشه
    ۴/۵۰۰ بقیه پولم کجارفته،به کجابایدشکایت کنم برای بقیه ی پولم،لطفا راهنمایی کنید?

  47. علی می‌گوید

    من میخوام سهامم رو بفروشم کد بورسی هم دارم کسی میدونه چطور از طریق کد بورسی باید فروخت

  48. سمیرا می‌گوید

    من از 8خرداد درخواست سی درصد فروش سهام عدالت رو به بانک ملت دادم امروز 21 خرداد اما هنوز پولی واریز نشده قبلا اگر می تونستم دارایی های خودم رو ببینم آلن ديگه نمی تونم، در ضمن يه کاری کردن هر چقدر کارگزاری ثبت نام میکنم می نویسه این کد ملی فاقد سهام عدالت،یا شماره موبایل سهام دار نامعتبر است، بانک سهام ما رو هاپولی کرد.

  49. سپهر می‌گوید

    واریز شد برای من پول مبلغ 300 هزار تومان

  50. سپهر می‌گوید

    مگه نباید ۲ملیونو پانصد هزار تومان بشه پس چرا ۳۰۰ هزار تومان برای من ارسال شده

  51. Mehrshad می‌گوید

    سلام آزادسازی کنیم کی واریز میشه

  52. ساسان می‌گوید

    سلام کسی میدونه که ایا پول فروش مرحله ای واریز میشه یانه چونکه بانک کشاورزی برای من ۳۰۰ریخته

    1. رضا می‌گوید

      سلام داداش این نصف سی درصد هست باقی طی چند مرحله واریز میشه اگه بانک کشاورزی هست همه همینطور بوده نگران نباش

  53. محمد می‌گوید

    تورا خدا پرداخت کنید اگه نیاز نداشتیم نمی فروختیم

  54. محمد اسماعیل مقدم می‌گوید

    سلام خسته نباشید من پیشنهاد دادم تا بانک کشاورزی سهام عدالتم را بفروشد حالا منصرف شوم من را راهنمایی بفرمایید با تشکر از لطف شما

  55. محمد اسماعیل مقدم می‌گوید

    من بصورت غیر حضوری بانک کشاورزی اقدام به فروش کردم اما هیچ وجهی برای من واریز نشد الان نمیدونم باید حضوری اقدام میکردم اصلا درخواست من ثبت شده و می خواهم فعلا فروش نشود

  56. شهیدا می‌گوید

    بابا این چه مسخره بازیه؟ ملت چرا کلاه بردار شدن؟ این چه فجاحتیه ؟ما اگر لازم نداشتیم ک نمیفروختیم؟
    من شکایت میکنم ب خدا و ب خودش واگذار میکنم ببینین چجوری بهتون نشون میده …نفرینتون میکنم …ب خودش واگذارتون میکنم ک فقط بلدین پول بچاپین ….

    من ب شبکه خبر پیام میدم تا پیگیری کنن
    شما هم همین کارو کنین

  57. واحد می‌گوید

    سلام من آزاد سازی را با شماره همراه جدیدم آزاد کردم همان جا تعقیر شماره تلفن دادم وسجام را تکمیل کردم حالا موندم چکار کنم به بانک برم بفروشم یا انترینتی بانک میرم هیچ کس جواب سوالو نمیده تو کافینت هم کد ملی را میزنم میگه نامعتبر است

  58. Mr می‌گوید

    سلام ، ازاد سازی کردم و الان واسه فروش در کاگذاری ها نیاز به کد بورسی دارم یا نه؟
    لطفآ یکی جواب بده.
    و اینکه چرا برای وارد شدن به سامانه کارگذاری ها یکسره زمان ورود خطا میده ، اخه این چه وضعشه چرا اپدیت نمیشه…

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      برای فروش سهام عدالت نیازی به کد بورسی ندارید و از طریق یکی از سامانه‌های سهام عدالت کارگزاری‌ها با وارد کردن کد ملی خود می‌تونید اقدام به فروش کنید.
      اگر شماره تماس شما در سامانه سجام ثبت نشده باشه یا با شماره تماسی که در زمان آزادسازی وارد کردید تطابق نداشته باشه باید وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://panel.sahamedalat.ir/auth/login بشید و شماره تماس خودتون رو وارد کنید یا تغییر بدید. شماره تماس شما حتما باید به نام خودتون باشه

      1. الهه می‌گوید

        عزیزم من از طریق ایوا حدود یه ماه پیش زدم برای فروش
        ولی اینجا خوندم باید احراز هویت میکردم تو سجام
        امروز احراز هویت زدم و گفت ۲۴ ساعت بعد میاد پیامک تاییدش
        یکی ام گفت از طریق سایت کارگزاری ملی باید بفروشی
        رفتم اونچا برای ثبت نام در اولین ورود میزنه برای سهام عدالت شما ناظر کارگزار تایید شده است
        میزنمم ورود هیچ رمزی رو قبول نمیکنه و میزنم رمز را فرواموش کرده ام.هیچ پیامک تاییدی نمیاد چند بارم اینکارو تکرار کردم.
        شما میدونید باید چیکار کنم

  59. ahmad می‌گوید

    کسی میدونه کارگزاریها چرا شروع به فروش سهام عدالت نمیکنن؟

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      از زمان ثبت سفارش فروش تا زمان واریز وجه حداقل دو هفته طول می‌کشد، چراکه سفارش ثبت شده، به سپرده‌گذاری تحویل داده می‌شود، در یک کد خلاصه می‌شود، به یکی از کارگزاری‌ها به‌صورت تصادفی ارجاع داده می‌شود، کارگزاری آن را می‌فروشد، به سپرده‌گذاری تحویل می‌دهد و سپرده‌گذاری آن را به همراه شماره شبای فرد به کارگزاری مبدأ ارجاع می‌دهد. این فرایند تقریباً دو هفته طول می‌کشد.

      https://way2pay.ir/194041/

      1. مصطفی می‌گوید

        سلام.من ازطریقه پورتال بانک رفاه درتاریخ۴/۲۱ ثبت درخواست فروش کردم الان زنگ میزنم به۱۵۶۹میگه شما کارگزارناظرندارید!توقسمت دارایها هم که میرم ثبت درخواستی انجام نشده!چطوری بفهمم که تونستم درخواست فروش روثبت کنم؟ی نه؟

  60. علی آزادی می‌گوید

    چرا برا 30 % فروش سهام عدالت بنده فقط یک میلیون و صد هزار تومان واریز شده ولی قانونا حدود دو میلیون تومان است
    خواهشا پیگیری کنید

  61. زهره می‌گوید

    سلام وقت به خیر ،در پرتفوی من برای فروش ،سهام هایی برای فروش گذاشته شده که من نمیخواستم اون سهامها فروش بره ، امکان فروش سهم به انتخاب خودم وجود داره

  62. رامین می‌گوید

    سلام
    من 6 خرداد ازا د سازی سهام انجام دادم
    رفتم بانک میگ اونهایی ک تااوخر اردیبهشت ارادسازی کردن میتونن ماالان برای فروش چیکارکنیم

  63. ناشناس می‌گوید

    سلام من در سجام ثبت نام کردم و کد بورسی گرفتم و در کارگزاری مفید هم احراض هوییت کردم اما برای اطلاع از مقدار و نوع سهام عدالت به اشتباه وارد سامانه سعدی شدم و الان برای فروش نمیتوانم از طریق کارگزاری خودم اقدام کنم چه باید کنم

  64. ناشناس می‌گوید

    سلام کسی از بانک ملت براش واریز کرده

    1. حامدی می‌گوید

      سلام .بله من ۲۶ خرداد درخواست دادم و ۱۶ تیر فقط ۱۴۰۰ برام‌واریز شده سهامم ۴۵۲۰۰۰تومانی هست ک ارزش روزش موقعی ک فروش زدم حدود ۱۱ تا ۱۳ ملیون بوده

  65. فاطمه می‌گوید

    سلام کسی می داندکی پول 30درصد سهام عدالت را کی واریز می کنند؟.
    ما از13 خرداد 30درصد سهام عدالت را فروختیم اما خبری از پولش نیست

  66. هموطن می‌گوید

    خانواده ی من امروز در کافی نت برای فروش ۳۰ درصد
    سهام ثبت نام کردن ولی فقط نفری ۵۰۰ هزار تومان
    براشون واریز شد،،قضیه چیه؟ پس بقیه پولشون چی شد؟
    تورو خدا مسوولین پاسخ گو باشین یکی جواب ما بدبختها رو بده بقیه ی پولمون کجا رفت مگه ۳۰ درصد
    میشه ۵۰۰ تومن؟پس بقیه اش کجا رفت؟

  67. امیدراد می‌گوید

    دوستت دارم سهام عدالت مارو پولدار کردی

  68. محمد می‌گوید

    سلام
    من سهامم را در بانک ملی فروش رساندم سرمایه و دارایی سهام عدالتم 492 هزارتومان است.
    به حسابم یک میلیون ویکصد هزار تومان واریز شده است ؟فعلا هم کسی پاسخگو نیست

  69. ناشناس می‌گوید

    سلام تو رو خدا پول سی درصد منو بریز حسابم بدهکارم کی واریز میشه

  70. جانی می‌گوید

    سهام بفروش برسه حسابت واریز میکنند

  71. ساناز می‌گوید

    سلام کسی که سی درصد را نفروخته چکار باید بکنه میگن باید بری کارگزاری بزاریش تو بورس

  72. .... می‌گوید

    من رفتم توی سایت برای فروش سهام امامیگه شماره شما برای تعلق سهام ثبت نشده همه ی کاراش هم کردم چرا لطفا بگید

  73. هادی می‌گوید

    سلام.من رفتم.سامانه سعدی که ببینم سهامم چیه واونوقت رفتم واسه فروش بانک قبول نکرد کارگزاری دیگه.هم.قبول نکرد وسعدی راحت گروگان گرفت و
    مجبور شدم همونجا بفروشم اونام سرگل سهامها رو واسه فروش گزاشتنن ولی مثل بقیه پولی بمنم ندادن ,اینا دیگه کین به خدا

  74. مجید می‌گوید

    سلام من تاریخ ۳/۱۲سهام روفروختم بانک پاسارگاد هنوز پولی واریز نکردن البته اهرازهویت انجام ندادم ایا دلیل واریز نشدن میتونه این باشه روش مستقیمرو هم انتخاب کردم خیلی وقت پیش کسی هست رانمایی کنه

  75. امان از این روزگار می‌گوید

    سلام من ۸خرداد بانک ملی ۳۰درصد سلام فروختم وخیلی به پولش نیاز دارم اما هم ز واریز نکردن چکار باید انجام دهم ارزش سهام مک ۱ملیون

    1. ناشناس می‌گوید

      تو خدا من نیاز دارم مسخره نکنید کی واریز میشه

  76. بابک می‌گوید

    سلام خانم مهندس من 17 خرداد آزاد سازی مستقیم کردم کد بورسی هم دارم از کارگزاری مفید لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم 30 درصد شو بفروشم دوستان میگن چون دیر آزادسازیش کردی هنوز تو سامانه بروز رسانی نشده یعنی سامانه تا15 خرداد بروزرسانی شده درسته؟

  77. ناشناس می‌گوید

    سلام. سهام. من. 455000هزارتومان. است. بانک. فاه. ارزش. سهام. هم. 294000هزارتومان.است.بقیش.چی

  78. امیر می‌گوید

    سهام عدالت رادر بانک سامان عدالت فروختم ولی تا حالا پول واریز نکردن اینا میخوان پول مارو بخورن (اقازاده ها )تمام سرمایه ایران رو خوردن حالا مونده سهام یه مشت مردم بیچاره رو بخورن خدا لعنتشون کنه

  79. زهرامنصور می‌گوید

    سلام از سایت تدبیرگران فردا سهامم فروختم دوهفته هنوز نریختن زنگ میزنم میگن کدوم کارگزاری بود منم نیدونم فقط فروش زدم با واریز به حساب خودم اعلامت زدم همه ی سهمم علامت زدم تورو خدا راهنمایم کنید

  80. مهدی می‌گوید

    سلام..حدود 1ماهه ک سهام و ازاد کردم ولی هر بار ک انلاین یا به بانک مراجعه میکنه ،میگن تو سیستم نیومده چیکار باید کنم ک وارد سیستم شه،مرسی

  81. فرزان می‌گوید

    سلام،خواهش میکنم یکی راهنماییم کنه،خانم مرضیه شمس یا هر فردی مه اطلاع داره،ممنون میشم:
    بنده ۱۲م از طریق بلنک ملت سهام خود را واگذار کردم،سپس در تاریخ ۲۹م در سایت کارگزاری سعدی به اشتباه هفت درصد از سهام خود را واگزار کرده و سپس لغو کردم،اما بعد از دو روز دیدم بجای لغو ارسال شده به مرکز،هیچ مبلغی هم به حسابم نیومده،حالا میخوام بدونم چی میشه؟ چون خود سعدی گفت تداخلی ایجاد نمیکنه اگر قبلا به بانک واگزار کرده باشی،الان ۳۰ درصد واسم میاد یا فقط همین هفت درصدو میریزن؟ چی میشه اخرش؟ خیلی نگرانم اگر میدونید توروخدا کمک کنید

  82. احد می‌گوید

    باسلام فروش 30درصدسهام عدالت قیمتش چقدراست برای بعضی هاکم میریزن برای بعضی هازیادماملت بااین وضع کرونایی بایدچکارکرددولت چرااقدام نمیکنه لطفاپاسخگوباشین ممنون

  83. ناشناس می‌گوید

    سلام من سهام رو ازاد سازی کردم با روش مستقیم کل دارایی سهام هم بالا میاد.اما وقتی مراجعه میکنم بانک واسه فروش ۳۰درصد سیستم میزنه مشخصات سهام دار از سامانه سهام عدالت ارسال نشد حالا من موندم چیکار کنم چرا نمیتونم بفروشم

  84. Reza می‌گوید

    ازکجابایدبپرسیم سهام مادرچه مرحله ایی قراردارد؟

  85. محمد می‌گوید

    خسته نباشید.بنده سهامموازادسازی کردم سجامم ثبت نام کردم.آیااتوماتیک خودشون میتونن واست بفروشن یابایدحتماحضوری خودت بری درخواست فروش بدی..

  86. س می‌گوید

    سلام من قبلا رفتم بانک کشاورزی شیراز روبروی درمانگاه محمد رسول الله بفروشم گفتم ببخشید سس درصد سهامم چقدر میشه میخوام بزارم رو بدیه خونه گفت رو سلام حساب باز نکن سی درصد میشه 200هزارتومان چیزی نمیشه هنوز نتونستم بفروشم اگر دروغ گفته باشه سپردش به خدا میکنم منم سهم سهامم واگذار به خدا میکنم که خودش کمکم کنه با بهترین قیمت بفروشه

  87. مهدیوند می‌گوید

    سلام من بیش از یک ماهه که سی درصد سهاممو از طریق کافی نت بهبانک عامل که بانک ملی باشه فروختم هیچی واریز نشده کی واریز میشه چون دوباره میخوام به بانک از طریق اینترنت بفروشم میگه درخواست تکراری میباشد ممنون

  88. سینا می‌گوید

    من 10 خرداد 30 درصد سهام مو در بانک صادرات فروختم ولی امروز که 8تیر هستش، هیچ مبلغی، واریز نشده.. خیلیا میگن 500تومان ریختن اگر بخواد اینطور باشه،باید به، بازرسی بانک شکایت کرد

  89. مریم می‌گوید

    سلام من سهامم رو ۱۷ خرداد ازاد کردم از طریق سجام احراز هویت رو انجام دادم و کد معاملاتی رو هم دریافت کردم ولی نمیتونم سهامم رو از طریق کارگزاری بفروشم خطا میده که برای کد ملی وارد شده سهامی ثبت نشده . چه موقع میتونم اقدام به فروش کنم؟

  90. سعید می‌گوید

    سلام من ۸ خرداد ۳۰ درصد سهام رو از طریق سایت سداد به بانک ملی فروختم که طبق گفته سازمان سهام عدالت اون موقع برای یک میلیونی نزدیک به پنج میلیون میشد ۳۰ درصدش و برای من که ۵۳۲ هزار تومنی بود طبق گفته خودشون باید دومیلیون و پانصد هزار تومن واریز میکردم که حدود یک هفته بعدش بانک ملی دومیلیون وصد هزار واریز کرد،دولت هم اعلام کرد اونایی که تو اون تاریخ کمتر از دو و نیم گرفتن ماوالتفاوتش پرداخت میشه ولی الان که ۹ تیر هستیم خبری نشد،میخواستم بدونم بودن افراد دیگه ای که تو همون تاریخ ۶ تا ده خرداد فروختن واریزشون مثل من بوده باشه و بقیش هم پرداخت شده باشه که به دو و نیم رسیده باشه یا نه اینکه همون ۲۱۰۰۰۰۰ گرفته باشم و دیگه بانک چیزی پرداخت نکرده باشه،آخه تو اون تاریخ بودن بانکهای دیگه که تا دومیلیون ششصد حتی هفتصد هم پرداخت کردن ولی بانک ملی نه،ممنون میشم جواب سوالمو بدید،ببخشید صحبتم طولانی شد

  91. ارمان می‌گوید

    سلام من الان ۴۰روز هست که فروختم رفتم کافی نت برام فروش زد اما هیچ پولی برام واریز نشد باید چکار بکنم

  92. ارمان می‌گوید

    سلام من الان ۴۰روز هست از طریق سامانه سداد فروختم رفتم کافی نت برام فروش زد اما هیچ پولی برام واریز نشد باید چکار بکنم

  93. ارمان می‌گوید

    سلام من الان ۴۰روز هست از طریق سامانه سداد فروختم..بانک..ملی.. رفتم کافی نت برام فروش زد اما هیچ پولی برام واریز نشد باید چکار بکنم

  94. ارمان می‌گوید

    بانگ ملی ترا به خدا چیکار میکنین من الان ۴۰ روز هست فروختم هیچ پولی برام نیومده

  95. نادر هاشمی می‌گوید

    سلام . برای ویرایش شماره تلفن ،شماره فعلی‌یا اون شماره ای که قبلا ثبت شده را نمی دانم و الان هم برای ویرایش شماره جدید ،شماره قبلی هم میخواد که من نمی دونم . لطفا راهنمایی کنید

  96. ناشناس می‌گوید

    سلام من برای فروش سهام شماره ای که به نام خودم نیست دادم ایا مشکلی هست

    1. مرضیه شمس می‌گوید

      سلام. برای فروش سهام عدالت نیاز هست که شماره تماس به نام خودتون باشه. از طریق درگاه سهام عدالت می‌تونید شماره همراه خودتون رو تغییر بدید. https://panel.sahamedalat.ir/auth/login

  97. ريحانه خانى می‌گوید

    باسلام .اياباتمام زمان تعيين شده براى فروش 30درصدآيادوباره مهلت تمديدميشه؟افرادىكه بدليل بيمارى ياكهولت سن واوضاع كرونا كه موفق به فروش نشدندبايدچكاركنند؟باسپاس لطفاجواب بديد

  98. ابراهیمی می‌گوید

    سلام ایا افرادی که بعداز ۱۳ خرداداقدام به فروش غیر حضوری آنلاین بانکی کرده اند پولی دریافت میکنن

  99. مهدی فاضلی می‌گوید

    سلام.من فروش سهامم را به بانک رفاه واگذار کردم ایا لازمه وارد سامانه سجام بشم؟

  100. حسن قیصری می‌گوید

    سلام خسته نباشید میگم ما که داخل کارگزاری سهم‌هایی که داریم نشون نمیده پس چجوری بفروشیم
    کارگزاری مفید چیزی نشون نمیده لطفا کمک کنید

  101. حسن فهیمی می‌گوید

    سلام من سهام عدالتم رو به روش مستقیم با گوشی از سایت آزاد نمودم.آیا حتما باید جهت دریافت سی درصد سهامم باید به بانک مبوطه مراجعه نمایم.ویا باید به کارگزاری جهت تکمیل فرمهای مربطه مراجعه کنم.

  102. حسن فهیمی می‌گوید

    من سهام خودم را از طریق گوشی آزاد نمودم.آیا جهت دریافت سی درصد سهام باید حتما به بانک مربوطه مراجعه نمایم یا نه واریز میشود.

  103. وحید می‌گوید

    سلام
    من سهام عدالتم وقتی دوربره 8 میلیون بود 30 درصدشو فروختم که البته ی ماه گذشت واریز نکردن و سهم منم 14 میلیون رسید تا اینکه چند روز پیش 2300 واریز کردن که نسب به 14 میلیون کمتر از 30 درصد میشه حالا هر چی بگذریم سوالم اینه این مبلغ واریزی رو که اسمش 30 درصده از مبلغ کل 8 میلیون اول ک درخواست داده بودم یا 14 میلیون روز واریز کم کنیم من بایتس حذاقل 6 تومن دارایی سهامم باشه اما الان نگاه میکنم کل دارایی تو سایت سهام عدالت 2800 نوشته سهم خلیج فارس نشون میده؟ قضیه چیه؟ خواهشا یکی راهنمایی کنه

  104. احمد می‌گوید

    سلام‌ایابرای‌فروش‌سهام‌نیازبه‌احرازهویت وثبت نام‌درسجام هست‌یانه ممنون

  105. علی غلامی می‌گوید

    سلام خانوم شمس من روز ۱۹ تیر سهاممو از طریق ایوا فروختم و یه کد پیگیری بهم داد ولی الان چیزی که هست اینه که میگن تا ۱۳ خرداد وقت بوده الان ۳۰ درصد سهام فروخته میشه یا نه؟البته خوده بانک گفت الانم میتونی از طریق ایوا بفروشی

  106. ناشناس می‌گوید

    سلام سهام عدالت را بدون آگاهی قبل از آزاد سازی یعنی با روش غیر مستقیم فرم فروش را در بانک پر کردم میخواستم بدونم پس از درخواست فروش میشه آزاد سازی کرد در غیر این صورت سی درصد فروخته میشه و سی درصد کسر می‌شود؟

  107. سجاد می‌گوید

    سهام من هشت میلیون و سیصد هزارتومنه چرا یک میلیون و شیصد هزار تومن واریز شده برام؟

  108. عباس می‌گوید

    سلام بانک صادرات پول مردم را واریز کن مردم گرفتارن بریز……

  109. مانیا می‌گوید

    سلام.شماره شبای من تایید شده ولی کمی دیر تر از یک ماه تایید شد.الان میخوام وارد سایت سعدی واس فروش وارد شم میگه اطلاعات بانکی شما بروزرسانی نشده یا معتبر نیس.چیکار باید کنم حتی سود سالانه هم واریز نشده.اگه شماره شبا تایید شده پس مشکل کجاس علنا نمیتونم سهامم بفروشم

  110. کاوه می‌گوید

    سلام من30درصد سهام سامانه سعدی گذاشتم واسه فروش تاریخ 10/4/99پولش قیمت روز میدن یا از همون تاریخ

  111. ناشناس می‌گوید

    ایا امکان لغو ۳۰ درصد سهام عدالت دارد چون ۱۸ خرداد از طر یق بانک فروختم ولی پولی واریز نشده

  112. مه ناز می‌گوید

    سلام وقت بخیر،من از طریق اپلیکیشن ایوا درخواست فروش دادم،و تا الان حدود۳میلیون درچند مرحله به حسابم واریز شده،من دارای کد بورسی هستم آیا از طریق کارگزاری خودم که کارگزاری مفید هست می تونم از جزییات بیشتر فروش سهام عدالتم و اینکه چقدر و کدام سهام باقی مانده اطلاعات بگیرم؟

  113. ناهید می‌گوید

    سلام من امروز رفتم کافی نت که سهامم رو بفروشم‌وقتی وارد کارکزاری بانک سپه شد پیامی مبنی بر کارگزاری شما انتخاب شده است اومد کافینتی گفت شمااز قبل فروختی درحالی که اصلا اقدام بفروش نکردم چون بلد نیستم کجا برم کی پاسخگو هست

  114. کاک کیوان می‌گوید

    سلام خانم شمس اینجاب ثبت نام سجام.مفید.احراز هویت همه رو انجام دادم احراز هویت تقریبا یک هفته میشه .اما آزاد سازی .ثبت نام در سجام و مفید الان 50 روز انجام دادم .میخوام بفروشم میگه فاقد سهام عدالتم جریان چیه لطفا جواب بدید

  115. Soniya می‌گوید

    سلام من سهامم را کارگزاری کار ودانش فروختم چند روز طول میکشد تا پول وبرام واریز کنن؟؟؟خیلی لازم دارم لطفا کمک کنین

  116. اسلام می‌گوید

    سلام من برنامه 724 فروش گذاشتم 16 تیر 23تیر 350000میلیون ریختن عجله نکنید میریزد شاید فروش نرفته یانه مشعلی داره سهام سبد عدالتون

  117. مجید نوری می‌گوید

    بنده برگه یک میلیونی برای خود و خانواده ام دارم مال خودم را ازطریق ایوا واگذار کردم به بانک ملی که بفروش .الان دو ونیم ماه که ای کار را کردم تا به امروز که دوم مرداد ماه هست ۲.۶ میلیون و ششصد هزار تومان واریز کردند بنابه گفته خودتان ارزش برگه های یک میلیونی 30 درصدی میشه ۵میلیون پس مابقی کو چرا کار گزاری بانک محترم ملی در پرداخت پول اینقدر تعلل میکنه بابا اگه میخواهین پول مردم را بالا بکشین ویا از سودش بهره مند شوید .روشن و شفاف به مردم بگید چرا این در و اون در میزنید دیگه خسته شدیم شماره ی هم که گذاشتین برای تماس تلفن گویا هیچ کس پاسخگو نیست اگر به صلاح شما بود لطفا جواب قانع کننده ای بدهید …با تشکر از تبریز

  118. مجید نوری می‌گوید

    بنده برگه یک میلیونی برای خود و خانواده ام دارم مال خودم را ازطریق ایوا واگذار کردم به بانک ملی که بفروش .الان دو ونیم ماه که ای کار را کردم تا به امروز که دوم مرداد ماه هست ۲.۶ میلیون و ششصد هزار تومان واریز کردند بنابه گفته خودتان ارزش برگه های یک میلیونی 30 درصدی میشه ۵میلیون پس مابقی کو چرا کار گزاری بانک محترم ملی در پرداخت پول اینقدر تعلل میکنه بابا اگه میخواهین پول مردم را بالا بکشین ویا از سودش بهره مند شوید .روشن و شفاف به مردم بگید چرا این در و اون در میزنید دیگه خسته شدیم شماره ی هم که گذاشتین برای تماس تلفن گویا هیچ کس پاسخگو نیست اگر به صلاح شما بود لطفا جواب قانع کننده ای بدهید …با تشکر از تبریز.خوب پاسخ اومد که درخواست تکراری شما بگید چکار باید من که عمر نوح ندارم ویا ثروت حضرت سلیمان از روی ناچاری اقدام بفروش کردم خودتان بجای من بگذارید

  119. علی می‌گوید

    الان یعنی 30 درصد سهام 532 هزار تومنی من بعد از سی و چند روز اومده حسابم که 1500000 تومن بیشتر نیست!
    با این پول گوشی هم نمیدن دولت عزیز
    لطفا وقتی اسمی مثل عدالت رو سهام میذارید به فکر ماهم باشید!!!!
    با این 30 درصد چه کار میشه کرد؟ یعنی من تا آخر سال واستم تا شما کامل بریزید؟ بعد معلوم نیست که چقدر بشه!
    برای هرکسی یه مبلغی میریزن!!!!!
    من آنلاین فروختم از طریق سامانه بانک!

  120. احمد می‌گوید

    سلام من 30درصد از کل سهام عدالت که 20میلیون بوده را واسه فروش گذاشتم، حالا قراره6میلیون برام واریز بشه، الان برای من زده ارزش کل سهام8میلیون چرا انقد کم زده، ، لطفا جواب بدید؟ کارگزاری مهر آفرین بود

  121. علی می‌گوید

    سلام٬ از ۱۱ خرداد به اتفاق خانواده حضوری در بانک های سپه و انصار ثبت فروش کردیم امروز که ۴ مردادماه هست هنوز یک ریال واریزی نداشتیم ؟؟ نه بانکها ونه کارگزاریشون ونه هیچ مسئولی پاسخگو نیستند؟ تکلیف ما چیه که از رونیاز فروختیم جای دنیا چنین هست اوایله خرداد الان مرداد هست بتز خبری نیست واقعا متاسفم همین

  122. اکبر می‌گوید

    سلام اون عزیزی که نوشته توسایت گذاشتم برای فروش کدی که میاد چند رقمی میشه 15رقمیه.اولش سه تاصفربقیه12عددی بود مال من.منخودم یکماه پیش توصادرات گزاشتم فروش هنوز خبری نیست

  123. احد می‌گوید

    کدرهگیری که توسایت گوشی میزارید برای فروش 12رقمی.

  124. محمدرضا می‌گوید

    سلام من ۳۰درصد سهام عدالتمو فروختم آیا واسه فروختن بقیه سهامم باید درخواست فروش بدم یا نه؟

  125. پوران می‌گوید

    دوستان عزیز یکم صبور باشید بعد از دوهفته پول واریز خواهد شد نگران نباشید.

  126. Parsa می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر.من از طریق کارگزاری مفید تعدادی سهم فروختم که تو خود سامانه سهام عدالت مفید نوشته بود ارزش فروش سهام شما یک میلیون و پانصد هزار تومانه با وجود اینکه روزای بعدش سهم ارزشش رفت بالا مبلغ فروش من شد یک میلیون و هفتصد هزار تومان بعد از گذشت یه هفته دو میلیون هفتصد به حساب واریز شد و مجدد یه صد و چهل تومن و یه شصت هزار تومن واریز شد.من مجددا چک کردم حسابو که هنوز سه سهم فروششون به طور کامل انجام نشده.سوال من اینه روزی که من حساب کردم بفروشم فقط ۱۰ درصد از سهام بود الان با این وجود مشخص نیست چقدر داره فروش میره و من فقط از چند سهم تعدادی فروش زدم که به اون مبلغی که میخوام برسه.الان از کجا باید بفهمم چند درصد فروش رفته؟

  127. بهروز می‌گوید

    شمارمو از طریق سامانه سهام عدالت تغییر دادم ولی وقتی از طریق سامانه سعدی میخام سهاممو بفروشم میگه صاحب شماره تماس با کد ملی هم خوانی نداره… میشه بگین چرا اینجوری میکنه حتی شماره موبایلمو تو سامانه سعدی هم تغییر دادم نشد چند هفتس دارم امتحان میکنم

  128. ناشناس می‌گوید

    سلام مرضیه خانم چرا مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت من از سوی کارگزاری مفید و بانک ملی درسه مرحله کلا ۸۰هزارتومان شده یعنی بازم واریز میشه یا نه

  129. ناشناس می‌گوید

    سلام من نزدیک به ۲ ماه هست ۳۰ درصد از سهام عدالتم رو فروختم بهکارگذار بانگ کشاورزی هنوز خبری از پول نیست لطفا راهنمای کنید من چیکار کنم تا پول سهام عدالتم رو بریزن واقعا گرفتار بودیم و هستیم فروختیم هنوز یک ریالی ندادن ای مردم کجا بریم

  130. ناشناس می‌گوید

    حسین مقدمی هستم سهام من ۳۲۰ازادش کردم وفروختم به بانگ تجارت الان شوده دو ماه یک ریال واریز نکرد کجا بریم جوابگو من بده

  131. زهرا می‌گوید

    من 17 تیر فروختم و تا الان یک ریال هم واریز نشده سهامم یک ملیونی هستش
    یکی از اشناهامون سهامش پونصد تومنی است و خیلی قبل تر از من فروخته بود و بعد از چهلو پنج روز دو ملیون ب حسابش واریز شد و بعد اون دو ملیون تا خود الان هفت تومن براش ریختن هم خودش هم خانوادشمن فروختم ولی اهراز هویت نکرده بودم و بعد چن روز رفتم اهراز هویت بازم خبری نی خدایی چ وضعشه برا

  132. اسمعیل اندیشمند می‌گوید

    ایا میشود کمتر از 30درصد سهام عدالت فروخت

  133. ناشناس می‌گوید

    واسه منم نریختن .اصلا میریزن؟؟

  134. مهناز می‌گوید

    من سهام یک میلیونی هستش و هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده

  135. ناشناس می‌گوید

    سلام الان که میخام سی درصد دوم را بفرشم میرم سایت مگه کار گزار شد

  136. علی می‌گوید

    با سلام مي خواستم بدونم کسانی که 30درصدسهام خود را میفروشند بانک چه سهم هایی را برای آنها می‌فروشد و چه سهم هایی برای آنها باقی میماند

  137. ناشناس می‌گوید

    سلام من در گروه غیر مستقیم درون استانی ثبت نام سجام کردم الان چکار باید بکنم

  138. بهنام می‌گوید

    سلام جهت فروش ۳۰درصد دوم به سایت مراجعه کردم ثبت کردم وتایید نهایی رو میزنم میگه درخواست ارسالی تکراری است یعنی چی من که درخواستی به جز۳۰درصد اول نداشتم ممنونم میشم راهنمایی کنید

  139. ناشناس می‌گوید

    سلام این درگاه که گذاشتید panel.sahamedalat.ir دیگه چیه مگه فقط samanese معتبر نیست؟؟؟

  140. علی می‌گوید

    سلام من وقتی که اعلام کردن اردیبهشت تا خرداد سهامتونو آزاد کنین آزاد نکردم الانم سهامم دست دولته،سایت هم باز نیست و مهلت تموم شده نمیتونم آزاد سازی کنم،کسی میدونه کی باز مهلتش تمدید میشه؟

  141. ناشناس می‌گوید

    با سلام
    سهام شما تحت سهام شرکت های استانی قرار گرفته شرکت های استانی نیز حداکثر تا 15 شهریور ماه وارد بورس خواهند شد تقریبا یک هفته بعد شما قادر خواهید بود جهت فروش اقدام نماید یا در بازار سرمایه به معامله بپردازید

  142. بینوای می‌گوید

    با سلا م خیر بانک پارسیان پول کسی را نداده بنده با ۱۵۶۹ سهام عدالت تماس گرفتم گفتن کارگذاری پارسیان کل سهام ها را فروخته و باید پولشو واریز کند بنده دها بار با کارگذاری محترم بانک پارسیان تماس گرفته ام هی میپیچونن حقیقتشو بگم جواب درستی نمیدهند باید پیگیری کنیم همه شاید پارسیان عزیز لطف کنه حق مارو بدهد چطر یک قسط خودشان عقب بیفته ادمو رسوا میکنن

  143. بینوای می‌گوید

    با سلا م خیر بانک پارسیان پول کسی را نداده ۳ماه شد

  144. حمید رضا می‌گوید

    سلام ممنون از کار گذاری بانک پارسیان که خلاصه بعد از چند ماه حدود 5400بمن داد دیش درد نکنه طول کشید اما یکجا داد بهمانی خدا خیرتان بده

  145. Hosein می‌گوید

    من نزدیک ۲۲ روز پیش۴ تا از سهام عدالت خودم رو ثبت فروش زدم در سامانه آگاه و گذینه واریز مستقم انتخاب کردم فردا اون روز چک کردم زده بود تو قسمت ثبت سفارش فروش جلوی چهار تا سهام که فروختم نوشته بود در انتظار تایید سمات و بعد چند روز تغییر کرد و نوشته سفارش باز به چه معنی هستش سفارش باز وقتی فروش بره سهام من تو گذینه ثبت فروش چه جمله ای قید میشه

  146. ندا می‌گوید

    سلام من سهامم به ارزش يك مليونه كه از طريق سامانه سعدي به فروش گذاشته از پنجم مرداد گذاشتم تا الان برايه من نزديكه نه مليون ريختن يعني سي درصدش بوده يا بيشتر به فروش رفته تو چند مرحله ريختن يه جا نريختن ميشه كسي توضيح بده

  147. ندا می‌گوید

    خواهش ميكنم توضيح دهيد از طريقه سامانه سعدي فروختم

  148. ندا می‌گوید

    كسي ميدونه آيا توضيح بده تو سامانه سعدي هم ميرم ميزنه فروش شصت درصد به صورت يك جا يا سي درصد به صورت يك جا قضيه چيه يعني همون سي درصد بوده بانك برم توضيح ميدن بهم يا تلفني شماره اي هست كه بخوام زنگ بزنم بپرسم؟؟؟؟

  149. ناشناس می‌گوید

    سلام ببخشید من سهامم مستقیم انتخاب کردم برا گرفتن سودش باید ثبت سجام کنم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید ::قسط فروش هم نداشتم

  150. محمدرضا می‌گوید

    اقا کسی از سامانه سعدی واریزی داشته تازگی

  151. سمیه می‌گوید

    سلام من تک بند هستم من شصت درصد از سهامم رو فروختم این پنج یا شیش ماه هست فقط تا الان پانصد هزار تومان به حسابم واریز شد دیگه چند ماهی میشه واریز نداشتم چرا دیگه پول به حسابم واریز نمیشه آخه لازم داشتم که فروختم

  152. نرگس می‌گوید

    سلام.من الان ۳ماهه سهاموگذاشتم برای فروش وفروش نرفته ومیگن مثل برنامه دیواره وبایدمشتری باشه فروش بره راهکاردیگه داره برای فروش سهام ؟

  153. ناشناس می‌گوید

    سلام من ۳۰صدردفروختم این وام شامل ما نمیشه پس ۶۰صدرد ما چی میشه

  154. ناشناس می‌گوید

    سلام ایامی شود بدون اجازه وخبردادن به صاحب سهام عدالت مقداری ازسهامش روفروخت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.