راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در ایالات متحده / یک اقتصاد فراصنعتی و عظیم

شرکت ورلدپی در گزارشی، پرداخت خرد تجارت الکترونیکی کشورهای مختلف دنیا را بررسی کرده است. ما هم در سلسله گزارش‌هایی به معرفی هر یک از این کشورها پرداختیم. که در آخرین مطلب از این مجموعه گزارش نگاهی می‌اندازیم به شیوه پرداخت خرد و بازار تجارت الکترونیکی در ایالات متحده.

ایالات متحده آمریکا، یا به اختصار آمریکا یک جمهوری فدرال متشکل از ۵۰ ایالت، یک منطقه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده است و جمعیتی برابر با 330 میلیون نفر دارد. آمریکا چهارمین کشور دنیا از لحاظ وسعت و سومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت است و قلمروهای آن که در دریای کارائیب و اقیانوس آرام پراکنده هستند، 9 منطقه زمانی را شامل می‌شود. استعمار قاره آمریکا توسط اروپایی‌ها از قرن شانزدهم میلادی آغاز شد. در آغاز ایالات متحده آمریکا با ۱۳ مستعمره بریتانیایی بنیان نهاده شده در ساحل شرقی پدیدار شد. چالش‌ها و اختلافات متعدد بین پادشاهی بریتانیای کبیر و مستعمرات سیزده‌گانه پیرو جنگ فرانسویان و سرخپوستان، منجر به آغاز انقلاب در سال ۱۷۷۵ میلادی در آمریکا و نهایتا اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا شد. سابقا در فارسی به این کشور در گفتگوی عامیانه ینگه دنیا می‌گفتند. ینگه دنیا برگرفته از ترکی عثمانی و به‌معنی «دنیای جدید» است.

ایالات متحده از بنیان‌گذاران سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی است. ایالات متحده کشوری فوق پیشرفته بر پایه تولید ناخالص داخلی و دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی است و در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان جزء سرآمدهای دنیا محسوب می‌شود. ایالات متحده آمریکا اقتصاد کاپتالیستی از نوع سرمایه‌داری انحصاری دارد و بزرگترین اقتصاد دنیا محسوب می‌شود. ویژگی بارز اقتصاد این کشور عبارت است از تسلط انحصارها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است.

سال 2018 در آمریکا تعداد مصرف‌کنندگانی که حداقل یک خرید آنلاین انجام داده بودند، 93 درصد کاربران اینترنت در این کشور را شامل می‌شد. در سال 2019 میزان فروش خرد آنلاین محصولات به 343.15 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2024 این عدد به 476.5 میلیارد دلار برسد. حدود 288 میلیون نفر در ایالات متحده به اینترنت و 353 میلیون نفر به موبایل دسترسی دارند. پوشش و نفوذ گسترده تلفن همراه در باعث شده تا کارشناسان انتظار داشته باشند که بازار تجارت موبایلی تا پایان سال 2020 به 284 میلیارد دلار، معادل 45 درصد کل تجارت الکترونیکی ایالات متحده، برسد. آمازون، ای‌بی و والمارت جزو پلتفرم‌های آنلاین برتر و محبوب میان مردم ایالات متحده هستند.

رایج‌ترین شیوه پرداخت آنلاین در بازار ایلات متحده، استفاده از کارت است که تقریبا 47 درصد کل تراکنش‌های تجارت الکترونیکی، معادل 348.74 میلیارد دلار فروش آنلاین سالانه را شامل می‌شود. ضریب نفوذ بالای کارت‌ها در ایالات متحده نقش‌به‌سزایی در این آمار و ارقام دارد. در گزارش‌ها، سرانه کارت اعتباری به ازای هر نفر 2.44 و کارت دبیت 2.01 عنوان شده است. مسترکارت، ویزا و آمریکن اکسپرس جزو سه روش برتر پرداخت آنلاین در ایالات متحده است. پی‌پال، دیسکاور، اپل‌پی و آمازون‌پی، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در سال 2018، شرکت‌های فین‌تکی در ایالات متحده، 57 درصد کل بازار فین‌تکی را تشکیل می‌دادنند. در سال 2019، سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک در آمریکا به 59.8 میلیارد دلار رسید و 1144 معامله انجام شد. استارت‌آپ فین‌تکی سوفی توانسته با 2.5 میلیارد دلار، بیشترین جذب سرمایه را نسبت به دیگر استارت‌آپ‌ها در ایالات متحده داشته باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این صنعت تا سال 2024، رشد متوسط 8.6 درصدی خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های انجام پرداخت خرد حوزه تجارت الکترونیکی در ایالات متحده تصویر زیر را مشاهده کنید. برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.