راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چراغ سبز بانک مرکزی تایلند به 5 بانک این کشور برای ارائه سرویس پرداخت مبتنی‌بر کد QR

بانک مرکزی تایلند مجوز انجام پرداخت ازطریق اسکن کدهای QR را برای پنج بانک این کشور صادر کرد و به این ترتیب این بانک‌ها از سندباکس رگولاتوری خارج شده و می‌توانند این سرویس را با استفاده از سیستم PromptPay در دسترس عموم مردم قرار دهند.

این پنج بانک عبارت‌اند از Kasikornbak و Siam Commercial Bank و Krungthai Bank و Bangkok Bank و Government Saving Bank که تمام معیارهای موردنیاز برای ارائه خدمات پرداخت مبتنی بر کدهای QR را دارا هستند.

این معیارها شامل آمادگی و استحکام سیستم آی‌تی، مدیریت ریسک، حفاظت از مشتری، امنیت و انجام عملیات مرتبط در شعب و مراکز تماس آن‌ها است که با هدف ارائه خدمات کارآمد و مداوم به مشتریان بررسی می‌شود.

این سرویس پرداخت از طریق کدهای QR در این پنج بانک روی سیستم PromptPay این کشور توسعه پیدا کرده است و به این ترتیب مشتریان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی این چند بانک، کدهای QR فروشندگان را اسکن کنند و بالافاصله پرداختشان را انجام دهند.

سیریتیدا پانوموون معاون گروه فناوری مالی و سیستم پرداخت بانک مرکزی می‌گوید که در آینده نزدیک این سرویس پرداخت برای پشتیبانی از منابع بیشتر سرمایه‌ها مانند کارت‌های اعتباری و تسهیل خدمات مالی نوآورانه توسعه و افزایش خواهد یافت.

منبع: The Nation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.