راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مترو شهر پکن از فناوری تشخیص بیومتریک برای بهبود حمل‌ونقل استفاده می‌کند

سیستم مترو پکن قصد دارد فناوری تشخیص بیومتریک را در ایستگاه‌های مترو این شهر معرفی کند تا بتواند بر بهبود کارایی حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌ها تاثیر مثبت بگذارد.

ژانگ هابینگ مدیر توسعه مترو پکن گفته است که دو فناوری شناختی بیولوژیکی، ازجمله تشخیص چهره و کف دست در حال بررسی برای به‌کارگیری در این سیستم حمل‌ونقل شهری است.

فناوری تشخیص چهره می‌تواند حرکت‌های مسافران را با دوربین‌هایی که به شبکه‌های آنلاین متصل هستند می‌توانند هنگامی که مسافر وارد ایستگاه می‌شود، ورودش را تشخیص دهند و به این ترتیب سیستم سنتی صدور بلیت را کنار می‌گذارد.

وانگ جیانوی مدیر بخش کسب‌وکار راه‌آهن در شرکت هواوی، که فناوری تشخیص چهره را در کارخانه خودش نصب کرده است می‌گوید: «هدف از به کارگیری این فناوری کاهش زمان عبورومرور مسافران، هنگام ورود به ایستگاه‌ها است.»

این فناوری بالغ است و از آن می‌توان در سیستم مترو شهر استفاده کرد اما اینکه مسافران چطور می‌توانند پرداخت بلیتشان را انجام دهند، همچنان به‌عنوان یک مشکل اصلی مطرح است.

شهر پکن 22 خط راه‌آهن شهری به طول 608 کیلومتر دارد و روزانه بیش از 10 میلیون مسافر با مترو در این شهر جابجا می‌شوند.

در حال حاضر سیستم مترو شانگهای از فنوری شناخت بیولوژیکی استفاده می‌کنند و مسافران می‌توانند با کشیدن دستشان روی گیت‌های ورود، وارد مترو شوند. درواقع تصاویر دست‌ها به‌سرعت با فایل‌های موجود در پایگاه داده‌ها تطبیق داده می‌شود.

منبع: China Daily

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.