راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری آی‌بی‌ام و Zelle برای پیشبرد پرداخت‌های فرد به فرد

شرکت آی‌بی‌ام (IBM) راهکاری را برای اولین بار در صنعت راه‌اندازی کرده است که کل چرخه تراکنش‌های فردبه‌فرد، از بک‌آفیس مؤسسات مالی گرفته تا تلفن‌های همراه را پوشش می‌دهد.

این راهکار، پروژه‌ای است که با همکاری Zelle ارائه‌ شده است. Zelle شبکه پرداخت‌های فردبه‎فردی است که در آمریکا و روی پلتفرم ClearXchange ساخته شده است.

در حال حاضر، بیش از 20 بانک و اتحادیه‌های اعتباری از سرویس Zelle استفاده می‌کنند و این پتانسیل را دارد تا به بیش از 85 میلیون مشتری در ایالات متحده برسد.

IBM در رابطه با این همکاری می‌گوید: «ادغام پلتفرم مدیریت تراکنش مالی (FTM) این شرکت با Zelle، باعث تسریع و ساده‌سازی پرداخت‌ها از طریق انجام فرانیدها و پردازش‌های فوری که میان بانک و مصرف‌کننده صورت می‌گیرد، می‌شود و به این ترتیب امکان انجام سپرده‌گذاری‌هایی که قابلیت برداشت در همان روز را دارند، پرداخت قبض، حذف کارمزد و ارائه جریان نقدی یکپارچه برای افراد فراهم می‌شود و همه این‌ها در حالی است که هیچ‌گونه مغایرتی هم با الزامات قانون‌گذاری وجود نخواهد داشت.»

در حال حاضر، بانک‌ها می‌توانند بدون صرف هزینه‌های سنگین آی‌تی و یا ساختارشکنی‌هایی در سیستم‌های موروثی‌شان، به مشتریان خود امکان انجام پرداخت‌های فردبه‌فرد فوری فراهم کنند.

به گفته IBM، این راهکار می‌تواند اصطکاکی که افراد با سایر ارائه‌دهندگان تجربه می‌کنند را به کل برطرف کند.

منبع: Banking technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.