راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از یک میلیون افتتاح حساب، تنها پنج روز پس از راه‌اندازی بانک اینترنتی کره‌ای Kakao Bank

بانک گره‌ای Kako Bank، که یک بانک کاملا اینترنتی است، توانست بعد از راه‌اندازی و فقط در مدت پنج روز، بیش از یک میلیون افتتاح حساب داشته باشد.

ساعت یک بعدازظهر روز دوشنبه 31 ماه جولای، روز ماندگار و ثبت‌شده‌ای در تاریخ این بانک خواهد بود؛ چراکه تعداد مشتریان این بانک، پنج روز پس از راه‌اندازی، به بالاترین حد ممکن رسید. همچنین تعداد سپرده‌ها و وام‌های این بانک هم به ترتیب 344 میلیارد وون (307 میلیون دلار) و 323 میلیارد وون برآورد شده است.

این آماروارقام نشان می‌دهد که این بانک توانسته در هر ساعت، 98 افتتاح حساب داشته باشد. این رکود Kak ao Bank او را در جایگاهی بالاتر از K-Bank، نخستین بانک تماما اینترنتی کره قرار دارد که در آوریل امسال راه‌اندازی شده بود.

Kakao Bank

درواقع Kakao Bank، توسط شرکت Kakao Corp راه‌  شد و این شرکت اپراتور گسترده‌ترین پیام‌رسان موبایلی کره به نام Kakao Talk است.

کره‌ای‌ها به‌راحتی و تنها با شماره موبایل و یک کارت شناسایی می‌توانند در این بانک حساب باز کنند. متخصصان بر این باورند که راه‌اندازی این بانک‌های اینترنتی می‌تواند نوآوری را به رگ‌های این صنعت تزریق کند و مدل کسب‌وکاری رایج و سنتی بانکداری را ارتقا بخشد.

باتوجه به اینکه مردم کره بیش از پیش فعالیت‌های بانکی‌شان را از طریق کامپیوتر و یا تلفن‌های هوشمند خود و بدون مراجعه به شعبه فیزیکی بانک انجام می‌دهند، به همین دلیل بانک‌های سنتی، هرچه بیشتر خدمات بانکداری همراه‌شان را توسعه و گسترش می‌دهند.

 

منبع: Koreaherald

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.