راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراز و نشیب‌های جدید بیت‌کوین با 25 درصد افت قیمت

بعد از رکوردشکنی‌های اخیر بیت‌کوین، مثل اینکه شانس با این ارز رمزنگاری‌شده و همینطور رقیب دیگرش یعنی اتریوم (Ethereum) یار نبود و قیمتشان در بازار 25 درصد افت پیدا کرد. این اتفاق در حال رخ داد که بسیاری از سرمایه‌گذاران هم قادر خرید و فروش آن نبودند.

Coinbase، که یک شرکت خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده است، هم این اخبار را تأیید و اعلام کرد که پنجشنبه هفته گذشته، در ساعت 9:35 صبح، سایتش کاملا آفلاین بود. البته این شرکت، حجم ترافیک سنگین و پایداری که به دلیل انجام تبادلات بیش از حد بیت‌کوین و اتریوم به وجود آمده بود را دلیل ازکارافتادگی وب‌سایت و همینطور اپلیکیشن موبایلی خود عنوان کرد که البته این ازکارافتادگی حدود چهار ساعت هم طول کشید.

اتفاقی نباید می‌افتاد، افتاد و حول‌وحوش ساعت 10 صبح پنجشنبه هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین به 2079 دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش قیمت در کنار ازکارافتادگی سایت Coinbase شدت و حدت نگرانی‌ها بیشتر از قبل کرد چراکه پس از پادشاهی که بیت‌کوین با رسیدن به قیمت 3000 دلار پیدا کرده بود، اولین‌باری بود که با کاهش حدود 30 درصدی مواجه شده بود.

وضعیت برای اتریوم هم بهتر از بیت‌کوین نیست. اتریوم که به‌نوعی رقیب اصلی بیت‌کوین در بازار به‌حساب می‌آید، درست چند روز بعد از اینکه به بالاترین قیمت خود در بازار، یعنی 400 دلار رسیده بود، با کاهش تقریبا 25 درصدی، قیمتش به 274 دلار رسید.

قبلا و در ماه می هم چنین اختلالاتی برای Coinbase پیش آمده بود؛ آن هم درست زمانی که بیت‌کوین در اوج قیمت خود قرار داشت. چنین اتفاقاتی شاید نشان از این دارد که سیستم‌های جدیدی که برای تبادلات ارزهای زنجیره بلوکی وجود دارد، هنوز قابل اعتماد نیستند.

در حالی که Coinbase اعلام کرده بود که دسترسی کامل به سامانه‌ها را تا واسط بعدازظهر پنج‌شنبه امکان‌پذیر خواهد کرد و مشکلات به وجود آمده را ترمیم خواهد کرد، اما تعمیرات سرویس‌ها برای تعدادی از کاربران حداقل تا ساعت 5 عصر روز پنج‌شنبه طول کشیده بود.

منبع: Fortune، Finance Magnates و برترین‌ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.