راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با اولین روبات پلیس در دبی می‌توانید جرائم خود را پرداخت کنید

پلیس دبی عضو جدیدی را وارد نیروهایش کرده است تا بتواند بدون هیچگونه آموزشی، ساعت‌ها با مردم و توریست‌های شهر تعامل داشته باشد.

اولین روبات پلیس در دبی در چهارمین نمایشگاه و کنفرانس امنیت اطلاعات خلیج (GISEC) رونمایی شد. این روبات دارای ردیاب احساسات است که می‌تواند از فاصله 1.5 متری حرکات و سیگنال‌های دست را تشخیص دهد.

از دیگر قابلیت‌های پلیس آهنی دبی این است که می‌تواند احساسات و حالات چهره شخص را تشخیص دهد و طرز رفتار و صحبت خودش را باتوجه به اینکه فرد مقابلش خوشحال، ناراحت و یا خندان است، تغییر دهد.

این روبات که ثمره ادغامی از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و آخرین تکنولوژی‌های هوشمند است که توسط شرکت اسپانیایی PAL Robotics طراحی شده است، به‌ هنگام گشت‌زنی در خیابان‌ها می‌تواند با استفاده از قابلیت تشخیص چهره خود، برای دستگیری مجرمان به نیروهای پلیس انسانی کمک کند.

سرتیپ خالد ناصر الرزوقی، مدیرکل بخش خدمات هوشمند پلیس دوبی درباره نیروی تازه‌کار پلیس گفت: «این روبات پلیس می‌تواند برای مقابله با جرائم به ما کمک کند تا با حفظ امنیت و سلامت شهر، سطح رضایت و شادب میان افراد را افزایش دهیم. برنامه ما این است تا سال 2030، 25 درصد نیروهای ما را این روبات‌های پلیس تشکیل دهند.»

با صفحه نمایش لمسی که بر روی این روبات جاسازی شده است، مردم می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از کارت‌های اعتباری‌شان، جریمه‌هایشان را پرداخت کنند و جرائم را گزارش دهند.

از دیگر ویژگی‌های این روبات پلیس، توانایی صحبت کردن به شش زبان مختلف ازجمله عربی و انگلیسی، صحبت و تعامل با افراد و پاسخ دادن به پرسش‌های عمومی، دست دادن و دادن سلام نظامی است.

سیستم این روبات به نحوی است که می‌تواند به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، سیستم‌های هوش مصنوعی، اپلیکیشن‌های موبایلی و همینطور وب‌سایت‌ها نیز متصل شود.

منبع: Newsweek و Khaleejtimes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.