راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با حذف اسکناس‌های درشت در هند میزان تراکنش‌های موبایلی دو برابر شده است

به دنبال اتفاقاتی که چند ماه پیش در هند افتاد و دولت به جنگ پول‌های درشت در این کشور رفت (+)، حالا میلیون‌ها نفر از کسانی که حتی تا امروز از هیچ کارت اعتباری استفاده نکرده بودند به‌شدت به سمت پرداخت‌های موبایلی هجوم آورده‌اند.

اکنون وضعیت هند طوری شده است که اپلیکیشن‌های موبایلی خیلی بیشتر و راحت‌تر از کارت‌های بانکی در دسترس افراد قرار دارد.

از ماه نوامبر سال 2016 که حدود 86 درصد پول نقد این کشور به دلیل مبارزه با فساد و پول‌شویی از بازار جمع شد، تا امروز ارزش تراکنش‌های موبایلی در هند بیش از دو برابر شده است.

بااینکه هنوز پرداخت‌های همراه تنها درصد کمی از تراکنش‌های کلی این کشور را شامل می‌َشود اما محبوبیت فزاینده‌ای که این شیوه پرداختی میان هندی‌ها پیدا کرده، کاملاً قابل‌توجه است.

بنابراین به گفته آمیتاب کانت (Amitabh Kant) مدیر NITI Aayog (نهاد تصمیم‌گیرنده اقتصادی دولت هند) احتمالا تا سال 2020 کارت‌ها و دستگاه‌های خودپرداز ابزارهایی کاملاً زائد و بدون استفاده در کشور خواهند بود.

کیف پول‌های موبایلی ازجمله اقدامات دیگر کشور هند برای پیشروی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های دنیا است. در حال حاضر بسیاری از فروشندگان پرداخت‌های Paytm، بزرگ‌ترین شرکت پرداخت همراه هند، را پذیرش می‌کنند. بااینکه فقط 2.5 میلیون دستگاه اسکن کارت در کشور وجود دارد، اما 5 میلیون فروشنده در این کشور پرداخت‌های Paytm را از طریق موبایلشان پذیرش می‌کنند.

همین اتفاقات و گسترش پرداخت‌های همراه بین مردم هند، باعث شد تا پای شرکت‌هایی مانند آمازون و پی‌پال هم به این کشور باز شود تا با توجه به جمعیت این کشور، سهمی از این بازار روبه رشد داشته باشند.

منبع: The Wall Street Journal و MarketWatch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.