راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد آیوتی استارز برای استارت‌آپ‌های اینترنت اشیا برگزار می‌شود

استارت‌آپ سخت‌افزاری شوخی نیست؛ به دلیل ریسک بالا به‌سختی می‌توان برای آن جذب سرمایه کرد اما درعین‌حال فرصت‌های بسیاری را در خود دارد. چراکه به دلیل اشباع بازار استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری، روند سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا به سمت کسب‌وکارهای سخت‌افزاری چرخش کرده است.

به همین دلیل قرار است برترین‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در ایران به مصاف برترین‌های استارت‌آپ اینترنت اشیا در ایران بروند. آیوتی استارز (IoT Stars)؛ رویداد ارائه استارت‌آپ‌های اینترنت اشیاء به سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه است.

آیوتی استارز عنوان رویداد استارت‌آپی با مدل ارائه پیچ (Pitch) در زمینه کاربردهای مختلف اینترنت اشیاء است که در آن تیم‌های استارت‌آپی، محصول یا MVP (حداقل محصول قابل‌ارائه) خود را با هدف جذب سرمایه به سرمایه‌گذاران حاضر نمایش می‌دهند.

این رویداد 200 شرکت‌کننده، 10 استارت‌آپ، پنج سرمایه‌گذار و دو سخنران خواهد داشت.

سخنرانان در این رویداد از آخرین مباحث روز اینترنت اشیا صحبت خواهند کرد. استارت‌آپ‌ها با ارائه محصول یا کمینه محصول خود که شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و یا ترکیبی است، می‌توانند با این فرصت آینده بسیار خوبی برای خودشان بسازند و سرمایه‌گذاران نیز، جدای از تصمیمات داوری، می‌توانند استارت‌آپ موردنظرشان را برای مذاکره و همکاری انتخاب کنند.

.

موضوعات رویداد

دامنه موضوعات، آزاد و شامل کلیه کاربردهای اینترنت اشیا است. خانه هوشمند، ماشین متصل، خرده‌فروشی و پرداخت الکترونیک، حمل‌ونقل هوشمند، کنترل ترافیک، سلامت هوشمند و سایر موارد مرتبط ازجمله مواردی است که در محدوده موضوعات این رویداد جای دارد.

.

داوری

داوری این رویداد در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول مبتنی بر اطلاعات ارسالی تیم‌ها بوده و بر این اساس استارت‌آپ‌هایی که شرایط ارائه به سرمایه‌گذار را دارند انتخاب می‌شوند و در غیر این صورت به تیم‌ها مهلت داده می‌شود تا بر اساس بازخوردهای گفته‌شده اصلاحات لازم را برای ارائه انجام دهند. مرحله دوم در روز ارائه است که طبق نتایج داوری، تیم‌های برتر مشخص خواهند شد.

کاربردپذیری محصول، مقیاس‌پذیری، سهم بازار بالقوه و تیم، جزو شاخص‌های داوری در نظر گرفته‌شده برای رویداد آیوتی استارز است که توسط داوران یعنی پدرام عطایی مشاور مرکز فاوای شریف و بنیان‌گذار اسمارت فارور، فرداد زند همکار ایراتل ونچرز و بنیان‌گذار مشاوران امین و محمدحسن قیصریه‌ها هم‌بنیان‌گذار شرکت فایروال خانه هوشمند برای انتخاب تیم برتر بررسی خواهد شد.

.

جوایز

درباره بخش هیجان‌انگیز برنامه باید بگوییم که مبنای این رویداد بدون جایزه است. درواقع انگیزه اصلی استارت‌آپ‌ها برای شرکت در آیوتی استارز، بهره‌گیری از فرصت ارائه به سرمایه‌گذاران است.

اما بازهم تیم‌های برتر دست‌خالی از این مسابقه بیرون نمی‌روند. در پایان هدایایی از سوی حامیان رویداد به تیم‌های برتر از دید داوران اعطا می‌شود.

همچنین برای یک تیم منتخب، زمینه جذب سرمایه با مدل کرادفاندیگ (در بستر کیک استارتر) و تولید صنعتی در چین فراهم خواهد شد.

.

سرمایه‌گذاران و حامیان تجاری

جامعه کارآفرینان اینترنت اشیا (IoT Startups)، برگزارکننده رویداد آیوتی استارز است که برگزاری رویداد IoT Cup 2016 را نیز در سابقه فعالیت‌هایش دارد.

پنج سرمایه‌گذار حاضر در رویداد، شرکت سرمایه‌گذاری کارآفرینی سیمرغ آریا، شرکت رهنما، گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا، صندوق جسورانه یکم آرمان و شرکت ایراتل ونچرز هستند.

شرکت پارس آنلاین، مرکز شتابدهی نوآوری، شرکت اسمارت فارور و پیچک نیز به‌عنوان حامیان تجاری رویداد آیوتی استارز حضور دارند.

20 اسفندماه 1395، آخرین‌مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد است. 31 فروردین‌ماه 1396، تیم‌های راه‌یافته به پیچ معرفی خواهند شد و نهایتاً روز موعود برگزاری، 14 اردیبهشت‌ماه 1396 در دانشگاه الزهرا خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس سایت رویداد به نشانی iotstars.ir مراجعه کنند.

رویداد آیوتی استارز برای استارت‌آپ‌های اینترنت اشیا برگزار می‌شود
رویداد آیوتی استارز برای استارت‌آپ‌های اینترنت اشیا برگزار می‌شود
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.