راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الکامپ بیست‌ودوم و صحبت‌های جهانگرد درباره این نمایشگاه

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، در نشست خبری که به مناسبت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در محل سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شد، از خدمات دولت الکترونیکی بر بستر تلفن همراه گفت.

نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه‌ساله با حضور گسترده دست‌اندرکاران این بخش و مخاطبان آن‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه امسال که از 25 تا 28 آذرماه برپا خواهد شد، قرار است که نمونه مقدماتی خدمات دولت الکترونیکی بر بستر تلفن همراه نیز معرفی شود. نصرالله جهانگرد دراین‌باره گفت که امسال نمایشگاه الکامپ سالن اختصاصی برای معرفی خدمات یکپارچه دولت الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد داشت. او در ادامه توضیح داد: «اکنون با توسعه پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات امکان عرضه خدمات دولت الکترونیکی بر بستر این شبکه برای شهروندان فراهم شده و در نمایشگاه امسال نمونه مقدماتی این خدمات معرفی می‌شود.» (+)

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: «این نمایشگاه نمونه مقدماتی ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک و دولت موبایل را فراهم می‌کند تا در نهایت شاهد شکل گیری دولت هوشمند در کشور باشیم.» (+) و ادامه داد که این نمایشگاه، فرصت بسیار خوبی برای ارزیابی دولت الکترونیک خواهد بود و امیدواریم که نگاه نقادانه رسانه‌ها به ما در مراحل بعدی توسعه دولت الکترونیکی کمک کند.

.

دو برابر شدن سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور

جهانگرد در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که «این نمایشگاه در سال پایانی دولت کارنامه اجرایی دولت یازدهم و فعالیت‌های بخش خصوصی در سطح ملی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تصویر می‌کشد.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات در سبد خدمات کشور در حال افزایش است اضافه کرد: «توسعه بخش خدمات دولت الکترونیک باعث بهبود بهره‌وری در اقتصاد و تسهیل زندگی مردم می‌شود. بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای کامل این طرح سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور دو برابر شود و این بخش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ۴ برابر رشد برسد.» (+)

.

کارت‌های هوشمند بی‌فایده

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که قرار بوده درآمدهای الکترونیکی درآمدزا نباشند اما در لایحه بودجه روی آن حساب شده مثلاً برای ثبت‌نام کارت هوشمند 400 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است نظر وزارتخانه در این خصوص چیست؟، گفت: «خدمات دولت الکترونیک باید ایجاد تسهیلات کند. مثلاً در خصوص کارت هوشمند بااینکه هزینه‌ای دریافت شود موافقت نداشته‌ایم و دستگاه مربوطه باید پاسخگوی این باشد.»

از طرف دیگر جهانگرد با اشاره به کارت‌های مختلفی که از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف با عنوان هوشمند صادر می‌شوند خاطرنشان کرد: «ما در دولت با این موضوع مخالفیم و در خصوص این موضوع و هزینه‌هایی که بر دوش مردم می‌گذارد ملاحظاتی داریم و در مواردی هم مکاتباتی داشته‌ایم.» به گفته جهانگرد حتی هوشمند سازی برخی از کارت‌ها باعث تحمیل هزینه به مردم و حرام شدن سرمایه ملی خواهد شد. (+)

.

270 استارتاپ در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ

در ادامه این نشست خبری، ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی ایران از حضور بیش از 270 شرکت استارت‌آپ در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ خبر داد.

سعادت با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تعداد استارت‌آپ‌ها به 300 فقره برسد، افزود: «برپایی سالن استارت‌آپ‌ها با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و تنها با پرداخت هزینه ناچیزی از سوی کسب‌وکارهای نوین انجام شده و این هزینه شامل 100 هزار تومان بابت غرفه و 50 هزار تومان بابت سخنرانی در حضور سرمایه‌گذاران است».

همچنین این مقام مسئول بخش خصوصی به اختصاص سالنی برای گیمرزها(تولیدکنندگان بازی‌های الکترونیکی) در این نمایشگاه، گفت: «حضور این‌ها برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است و این تولیدکنندگان غرفه‌ای اختصاصی خواهند داشت.» (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.