راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به آنچه در اولین روز از دومین همایش شهر هوشمند گذشت

 دومین همایش شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، دوشنبه اول شهریورماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. آغاز مراسم با سخنرانی امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور بود و در ادامه مدیران عامل برخی شرکت‌های حامی همایش سخنرانی کردند. این رویداد با چندین پنل و کارگاه تخصصی تا بعدازظهر ادامه داشت. در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت‌ها و شهرداری‌های استان‌های مختلف کشور، ارائه‌دهنده خدمات شهر هوشمند برگزار شد.

اگر بخواهیم از دید فعالان بانکداری الکترونیکی و پرداخت به نمایشگاه شهر هوشمند نگاه کنیم آنچه بیش از همه به چشم می‌خورد شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت بود. این شرکت‌ها اغلب درزمینۀ پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کنند. خدماتی که شرکت‌های ایرانی در این حوزه ارائه می‌دهند در قالب بلیت الکترونیکی است.

.

پرداخت خرد

یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در این حوزه شرکت سیمرغ تجارت است که مهم‌ترین محصول آن کیف پول الکترونیکی است، یکی از محصولات نوآورانه این شرکت اپلیکیشن پایه کارت‌خوان است که با استفاده از ان‌اف‌سی کار می‌کند. آخرین دستاورد سیمرغ ورود به صنف نانوایان است که در حال حاضر در شهر اراک موفق به اجرای پرداخت خرد در نانوایی شده است.

SmartCity-2-620-way2pay-95-05-01

شرکت اتیک یکی از شرکت‌های فعال حوزه پرداخت خرد در کشور است که در حال حاضر حضور فعالی در شهر مشهد در حوزه پرداخت خرد شهری با محصول «من کارت» دارد. این محصول برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی، نانوایی‌ها، خدمات تایپ و تکثیر استفاده می‌شود. کمتر از یک سال پیش نیز اپلیکیشنی توسط اتیک طراحی و عرضه شد که با استفاده از تلفن همراه امکان شارژ من کارت را ایجاد می‌کند، ویژگی خاص این محصول استفاده از ان‌اف‌سی است.

SmartCity-3-620-way2pay-95-05-01

یکی دیگر از محصولات اتیک درزمینهٔ پرداخت خرد شهری، اپلیکیشن پارکبان است که در حال حاضر در شهر قزوین پیاده‌سازی شده و قابل‌استفاده است. سامانه هوشمند تاکسی نیز توسط این شرکت برای پرداخت الکترونیک کرایه از طریق کارت‌های شبکه بانکی کشور راه‌اندازی شده است.

در مجموعه فناپ که اتیک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، محصولات دیگری در حوزه شهر هوشمند معرفی شده است که یکی از این محصولات، مهتا، سامانه‌ای برای مستندسازی اطلاعات و شاخص‌های تندرستی افراد در فضای مجازی است و امکان برقراری ارتباط میان اطلاعات فرد و مربی تندرستی را فراهم می‌کند.

SmartCity-4-620-way2pay-95-05-01

شرکت سونیران نیز ازجمله شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال بود که در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت درزمینۀ سخت‌افزار و نرم‌افزار صندوق فروشگاهی فعالیت می‌کند که این فعالیت‌ها در قالب طرح باران، تجهیز رایگان اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش است.

SmartCity-7-620-way2pay-95-05-01

استارت‌آپ‌های شهر هوشمند

شارژمان: اپلیکیشن تلفن همراه که برای مدیریت و پرداخت شارژ ساختمان استفاده می‌شود.

SmartCity-620-way2pay-95-05-01

کیف پی: اپلیکیشن کیف پول است که امکان پرداخت از طریق تلفن همراه را برای کاربران ایجاد می‌کند.

SmartCity-6-620-way2pay-95-05-01

TAP30: اپلیکیشنی برای درخواست تاکسی و پرداخت آنلاین کرایه است.

SmartCity-1-620-way2pay-95-05-01

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.