راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل و قابلیت جابجایی پیامکی و تلفنی پول در پتنت جدیدش

شایان ضیایی / اپل به‌تازگی، پتنتی جدید به ثبت رسانده که از برنامه‌های بزرگ این کمپانی برای ارتقای سیستم پرداختی موبایل حکایت دارد. بنابراین پتنت، کاربران می‌توانند صرفاً با استفاده از اپلیکیشن iMessage تمام امور مالی خود را به انجام برسانند.

کمپانی موردبحث، ظاهراً به دنبال آن است که سرویس‌های مختلف خود نظیر اپلیکیشن برقراری تماس و ارسال پیامک را با یکدیگر ادغام کرده و از آن‌ها برای تحقق این هدف استفاده کند. بنابراین، کاربران ازاین‌پس خواهند توانست که از طریق ارسال پیامک و یا کارهای مشابه، به واریز پول و پرداخت قبض‌های خود بپردازند.

apple-pay-index-way2pay-94-08-27

اپل در حال حاضر، در تلاش است که سیستم پرداخت با موبایل اپل پی خود را در کشور چین راه‌اندازی کند و انتظار می‌رود که تا اوایل ماه آتی میلادی، به‌صورت گسترده در کشور چشم‌بادامی‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

اما درنهایت باید اشاره کرد که طبق معمول، این امکان وجود دارد که پتنت ثبت‌شده از سوی اپل، هیچ‌گاه تحقق نیابد؛ ساکنین کوپرتینو سابقه‌ای طولانی در ثبت پتنت های مختلف دارند که هیچ‌گاه به واقعیت بدل نمی‌شوند. درواقع این کمپانی صرفاً به ثبت ایده‌های خود می‌پردازد تا از احتمال هرگونه کپی‌برداری جلوگیری نماید.

منبع: دیجیاتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.