راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود اتوبوس‌رانی اراک به عصر الکترونیک / وداع با دردسرهای پول خرد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک از نصب دستگاه‌های پرداخت الکترونیک هزینه حمل‌ونقل بر روی اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مجموع ۱۷۰ اتوبوس شهری در اراک، دستگاه های پرداخت الکترونیک بر روی ۱۵۰ اتوبوس شهری نصب شده است.

ابوالفضل شالی بیگ افزود: با مشارکت بانک تجارت کار صدور ۷۰ هزار کارت شهروندی در دستور کار قرار گرفته است و در اوایل آبان ماه کار توزیع این تعداد کارت شهروندی انجام و کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس‌ها در سطح اراک فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک در نظر دارد در ۱۵ نقطه در سطح شهر کیوسک‌هایی را به‌منظور خرید و شارژ کارت‌های الکترونیک مستقر کند افزود: برای صدور کارت‌های الکترونیک مبلغ ۵ هزار تومان از شهروندان اخذ می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک اظهار داشت: در اجرای فاز اول و توزیع ۳۰ هزار کارت اولیه بین شهروندان با تخفیف ویژه انجام می‌شود و کارت‌های الکترونیک دارای ۲ هزار و ۵۰۰ تومان شارژ هدیه هستند.

شالی بیگ ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده مقرر است با توزیع کارت‌ها و آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک هزینه حمل‌ونقل اتوبوس‌ها، به‌منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از کارت شهروندی طی دوره‌هایی مشخص و به مناسبت‌های گوناگون برای شهروندان که بر روی کارت‌خوان اتوبوس‌های ناوگان این سازمان تراکنش انجام داده باشند به نسبت تراکنش جوایزی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آتی تمامی خدمات قابل‌ارائه در سطح شهر از طریق کارت شهروندی انجام می‌شود، ادامه داد: در مرحله اول پرداخت بهای هزینه حمل‌ونقل عمومی در قالب ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی از طریق شهروند کارت انجام می‌شود و در مراحل بعدی نیز ارائه خدمات مراکز عمومی و فرهنگی و پارکینگ‌های طبقاتی و ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری با این کارت امکان‌پذیر است.

به گفته وی تبدیل کارت بلیت الکترونیک به کارت شهروندی از دیگر مزایای این طرح است که در برنامه‌ریزی بلندمدت شهرداری است و قرار است شهروندان در آینده نزدیک، با استفاده از این کارت از تمامی خدمات شهری مانند خدمات سینماها، فرهنگسراها و… استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اراک، حذف بلیت کاغذی و هزینه‌ها و مشکلات مربوط به چاپ، توزیع و تقلب‌های موجود، امکان تعریف کرایه بر اساس مسیر ونیز تعداد ایستگاه‌های عبوری و روزهای هفته و مناسبت‌های ویژه، امکان اتصال شبکه با سیستم بانکی و شارژ اعتبار، امکان استفاده به‌عنوان کارت چندمنظوره در دیگر خدمات شهری همانند پارکومتر، پارکینگ و…، آمار ترافیکی به ازای هر ایستگاه و … را از مزایا استفاده از بلیت الکترونیکی عنوان کرد.

منبع: سایت خبری استان مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.