راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویدیوهای دومین سمینار رگ‌تک ایران منتشر شد

دومین سمینار رگ‌تک روز دهم خرداد 1402 با حضور جمعی از مدیران و فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شد. از جمله حامیان این رویداد می‌توان به شرکت‌های ملی انفورماتیک، یوآیدی، توسعه نوین همراه کیش، نبض افزار، آکادمی ایرانسل و نهادهایی همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات،کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و سازمان‌‌های نظام صنفی رایانه‌ای کشور و استان تهران اشاره کرد.

گفتنی است اولین سمینار رگ‌تک ایران در شهریورماه 1398 در محل دانشگاه خاتم برگزار شد و در نهایت پس از حدود چهار سال وقفه به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی دومین دوره آن در محل آکادمی ایرانسل برگزار شد. آرشیو محتوای این دو رویداد را می‌توانید از طریق این لینک در راه پرداخت مشاهده کنید. همچنین پنل‌ها و سخنرانی‌های این سمینار از طریق کانال استودیو راه‌کار در آپارات قابل‌مشاهده است.

در ابتدای این سمینار، رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات اعلام کرد که دولت به جز تصدی‌گری باید به سمت تنظیم‌گری اشتغال پیدا کند. او در این زمینه با اشاره به سختی‌هایی که دولت در این راه دارد، گفت:«دولتی که به تصدی‌گری عادت کرده، وارد تنظیم‌گری که شود خیلی تحولات باید رقم بخورد؛ تحولاتی که از فرهنگ‌سازمانی یا فرهنگ دولت نشئت می‌گیرد تا ابزارها و امکانات و قواعد و مقرراتی که برای این تحول لازم است.»

ویدیوی کامل سخنرانی دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

در ادامه سمینار پنلی با عنوان «بررسی رگ‌تک ایران و اثرات آن تا به امروز» برگزار شد. علی رهبری، مشاور معماری مهندسی و مدیریت سیستم و رئیس سابق مرکز تتا، محمدرضا جمالی، مدیرعامل نبض افزار و جعفر مرتضویان، مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک حضور داشتند که با مدیریت میثم سلیمانی سردبیر رسانه‌های دیجیتال راه‌کار به بررسی کارنامه رگ‌تک در ایران طی سال‌های اخیر پرداختند که ویدیوی کامل این نشست را در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

در بخش سوم این نشست حمید حسن‌آبادی مدیر سابق فناوری اطلاعات سازمان بورس به ترسیم اکوسیستم رگ‌تک در جهان و ایران پرداخت. او در بخشی از سخنرانی‌های خود به کاربردهای رگ‌تک در ایران اشاره کرد و گفت: «پایش تراکنش و احراز هویت در ایران بیشترین کاربرد را در حوزه رگ‌تک دارند. همچنین، کمترین استفاده از رگ‌تک در ایران در زمینه انطباق است. رگ‌تگ پدیده جدیدی است، اما مفهوم جدیدی نیست؛ زیرا پیش‌ازاین در دهه ۸۰ سامانه‌هایی ایجاد شده که می‌توان به آنها برچسب رگ‌تک زد.»

سخنرانی کامل حمید حسن‌آبادی را نیز ‌می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

«آینده رگ‌تک با نگاه به جایگاه کسب‌وکارها» دومین پنلی بود که در این سمینار با حضور نیما شمساپور مدیرعامل یوآیدی، کاظم شجاعی مدیر ارشد رگولاتوری اقتصادی ایرانسل، امیرحسین شبیری مدیرعامل فینوداد و رضا قربانی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران به مدیریت رضا جمیلی، سردبیر رسانه‌های چاپی کارخانه نوآوری رسانه‌ راه‌کار برگزار شد. در این پنل چشم‌اندازها و چالش‌های رگ‌تک در ایران مورد بررسی قرار گرفت که از طریق ویدیوی زیر قابل‌مشاهده هست.

اما مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و نماینده مردم تهران سخنران اختتامیه این رویداد بود و ضمن تبیین انواع رویکردهای دولت‌ها به فناوری، نسبت به ناآشنایی رگولاتوری فناوری‌های مالی ایران با مفهوم رگ‌تک اظهار تأسف کرد و گفت‌ که نهاد غیرقانونی ساترا و شاپرک نتیجه این نا‌آشنایی هستند. سخنرانی نماینده مردم تهران در سمینار رگ‌تک را می‌توانید در کانال استودیو راه‌کار تماشا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.