پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نگاهی به غرفه هوشمند شرکت گرایش تازه کیش در پنجمین نمایشگاه کار / تعامل کارجویان با رباتهای انگلیسیزبان
شرکت گرایش تازه کیش (جیاساس) از سال 1368 در زمینههای ارائه راهکارهای نوآورانه باتکیهبر دانش بومی، تکنولوژی هوش مصنوعی و کلاندادهها در حوزه فناوری اطلاعات، صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و غیرحضوری نئوبانک و راهکارهای خلاقانه برای ایجاد سهولت جهت عرضه خدمات دولتی و حاکمیتی فعالیت میکند. این شرکت همچنین در حال حاضر در قالب 16 شرکت بینالمللی (۵ قاره) مشغول به فعالیت است و حالا با رباتهای آلفا و دستگاههای کشلس در پنجمین نمایشگاه کار ایران حاضر شده است.
به گفته علی رنجبر مدیر پروژه ربات، غرفه جیاساس در نمایشگاه کار ایران اپراتور انسانی ندارد. کارجو در این غرفه با مرکز تماس ارتباط برقرار میکند و از فرصتهای شغلی و نحوه استخدام آگاه میشود، سه ربات هم با قابلیت حرکت برای خوشامدگویی در این غرفه حاضر شدهاند، ازآنجاییکه عمده مخاطبان نمایشگاه کار ایران نسل دانشجو و تحصیلکرده هستند، این رباتها به زبان بینالمللی انگلیسی با آنها تعامل میکنند.
او ادامه داد: «ربات از کارجو درباره علل حضورش در نمایشگاه، نیازهای او و مهارتهایش میپرسد و بر اساس پاسخهایش، فرصتهای شغلی شرکت جیاساس را به او معرفی میکند. فرد در ادامه با واردکردن شمارهتلفن یا آدرس ایمیلش میتواند برای ارسال رزومه خود وارد حساب کاربری جابویژن شود و رزومه خود را ارسال کند.» حالت سرگرمی یکی دیگر از قابلیتهای این رباتهاست؛ بازی ریاضی یکی از سرویسهای رباتهای جیاساس در نمایشگاه کار است که بر اساس امتیاز افراد قرعهکشی میکند و جایزه میدهد.
مدیر پروژه ربات جیاساس، همچنین اعلام کرد که جیاساس به دانش تعامل ماشین و انسان دست پیدا کرده و این قابلیت را بر رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی آلفا، بومیسازی کرده است و این یعنی در آیندهای نزدیک در خواستهای کاربر بدون هیچ لمسی تنها با صحبت انجام خواهد شد.
این اولین حضور رباتهای آلفا در نمایشگاهها نیست، پیشازاین رباتهای آلفا در نمایشگاه کتاب حضور داشتند و امکان خرید آنی از انتشارات جیاساس را فراهم میکردند؛ مشتری از آلفا درباره کتابها و موجودی آنها سؤال میکرد و پس از انتخاب کتاب، آلفا اطلاعات کتاب و خلاصهای از آن را برای مشتری توضیح میداد. همچنین رباتهای آلفا با قابلیت مسیریابی، افراد تا نشانی غرفههای انتشارات موردنظرشان راهنمایی میکردند.