راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

40 درصد کارتخوان‌های جایگا‌ه‌های سوخت خراب است / سخنگوی صنف جایگاه‌داران: ذی‌نفع ادامه این وضعیت مشخص نیست

چند روزی است که صف انتظار جایگاه‌های سوخت از گذشته طولانی‌تر شده و این موضوع شبهات زیادی در پی داشته، بسیاری نگرانند که بنزین هم به سرنوشت گاز دچار شده باشد، پراکندگی شایعات کمبود بنزین بیشتر شد و سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور برای پایان‌دادن به این گمانه‌زنی به صدا و سیما اعلام کرد که علت این صف‌ها و شلوغی‌ها خرابی کارت‌خوان‌هاست.

رضا نواز عنوان کرد که نزدیک به نیمی از کارت‌خوان‌های سامانه هوشمند سوخت شرایط خوبی ندارند و چند سالی است عمل مثبتی در این حوزه انجام نشده است. به همین دلیل مجموعه صنفی جایگاه‌داران سوخت، راهکار‌های مشخصی را پیشنهاد داده و برای بهبود این وضعیت، اعلام آمادگی کرده‌، اما دقیقاً مشخص نیست که ادامه این وضع، به نفع چه کسانی است؟ جایگاه‌های سوخت و مردم، از این روند آسیب می‌بینند و درخواست ما این است که دستگاه‌های نظارتی، به ترک فعال‌ها و قصور‌ها از چندساله اخیر تاکنون، رسیدگی کنند.

به گفته او، تهران نسبت به شهر‌های دیگر، وضعیت بهتری دارد. در برخی شهرها، شاید ماه‌ها برای پشتیبانی و تعویض و تعمیرات زمان می‌برد.

صنف جایگاه داران سوخت کشور، اعلام کرده به‌طور میانگین ۴۰ درصد از نازل‌های موجود در جایگاه‌های سوخت در ایام مختلف سال، در اثر خرابی کارت‌خوان‌های سامانه هوشمند سوخت، غیرفعال هستند. به گفته نوازی، در همین راستا صنف ما برآورد‌هایی انجام داده و با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در حوزه‌های تأمین مالی و تکنولوژی، توانایی بیشتری نسبت به بخش دولتی دارند وارد مذاکره شده، اما متأسفانه همیشه با در‌های بسته روبه‌رو شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.