راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی با زوم آیدی / حذف توکن فیزیکی و مراجعات حضوری

زیرساخت صدور غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی به زوم آیدی اضافه شد. از جمله اهداف این زیرساخت عبارت‌اند از تسهیل امکان امضای اسناد، ارسال اسناد از دسکتاپ به اپلیکیشن موبایلی و همچنین حذف توکن فیزیکی هست.

کاربران جهت دریافت تسهیلات از بانک و به‌منظور صدور گواهی امضا به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند. زوم آیدی زیرساختی فراهم کرده است تا افراد بتوانند در کمتر از 4 دقیقه نسبت به دریافت غیرحضوری گواهی امضای دیجیتال خود اقدام کنند.

در فرایند غیرحضوری دریافت گواهی امضای دیجیتال، مشتری جهت اجتناب از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، به لینک‌های معتبر دانلود اپلیکیشن اعلام شده توسط هر بانک مراجعه کرده و پس از نصب اپلیکیشن، وارد مرحله اثبات هویت می‌شود و پس از طی مراحل لازم، گواهی امضای شخص روی اپلیکیشن صادر می‌شود. شایان‌ذکر است که فرایند اثبات هویت به‌وسیله هوش مصنوعی و بدون حضور اپراتور در زمانی کمتر از چهار دقیقه صورت می‌پذیرد.

همچنین، یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن زوم آیدی امکان ارسال سند از کامپیوتر یا لپ‌تاپ به اپلیکیشن و امضا و سپس دریافت سند روی کامپیوتر است. این قابلیت می‌تواند جایگزین استفاده از توکن فیزیکی شود؛ بنابراین، «زوم آیدی» نه‌تنها توکن فیزیکی را حذف می‌کند، بلکه به تسهیل دریافت امضای الکترونیک بر روی قراردادهای بانکی از جمله تسهیلات بانکی، اوراق بهادار نظیر سفته و برات بانکی کمک شایانی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.