پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نحوه شکایت غیرحضوری از پیامکهای تبلیغاتی
مدیر رسانههای همراه مرکز رسانههای دیجیتال گفت: مشترکان تلفن همراه میتوانند شکایت خود را در رابطه با پیامکهای تبلیغاتی انبوه از طریق سامانه 10001314 گزارش کنند. سال گذشته ۱۳ هزار شکایت در این سامانه ثبت شد.
در مهر ماه سال 91، سامانه دریافت شکایت پیامکهای انبوه به شماره 10001314 توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال راهاندازی شد.
.
نحوه شکایت غیرحضوری از پیامکهای تبلیغاتی
روش کار به این شکل است که مشترکان تلفن همراه با ارسال پیامک به سامانه 10001314، شکایات خود را از پیامکهای انبوه تبلیغاتی به این سامانه پیامک می کنند و در پیامک خود، شماره پیامک ارسالی و متن آن را ذکر می کنند تا رسیدگی شود.
.
از آنجا که وزارت ارشاد مسئول تایید و نظارت بر محتوای موجود در پیامک های انبوه است، مقرر شده بود علاوه بر تدوین دستورالعمل کاملی در خصوص مقررات ارسال پیامک های انبوه، این سامانه نیز برای پیگیری مشکلات و شکایات مردم در این زمینه فعال شود.
منبع: فارس