راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم افتتاح شعب تخصصی شرکت‌های دانش بنیان در بانک ملی ایران برگزار شد / تأمین مالی ۶۸۷ شرکت دانش‌بنیان

مراسم افتتاح شعب تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک ملی باهدف مشاوره‌های پولی، مالی و سرمایه‌گذاری برگزار شد. محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: «در راستای بیانات مقام معظم رهبری، خود را موظف دانستیم که در این باره با برگزاری جلساتی خط دانش‌بنیان جدید را طراحی کنیم؛ منچر بانک که به موضوع دانش بنیان می‌پردازد، نسبت به دیگر زمینه‌ها بانکداری متفاوتی دارد.»

به گفته او، می‌خواهیم مقررات متفاوتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین و آنها را در بانک ملی جذب کنیم. او ادامه داد: «الگوهای کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر متفاوت است و خود شرکت‌ها از نظر بلوغ و توسعه با یکدیگر تفاوت دارند و هر مرحله از رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند مدل تأمین مالی متفاوتی است.» به‌گفته او، در سال گذشته 687 شرکت دانش‌بنیان با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران تأمین مالی شدند.

فرزین بار دیگر با تأکید بر اینکه باید الگوهای تأمین مالی پویا باشند، خاطرنشان کرد: «روش‌های تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر تفاوت دارد و نمی‌توان یک بسته واحد برای تأمین مالی و پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفت.»

محمدرضا فرزین

فرزین با اشاره به اهمیت فناوری‌های مالی گفت: «بانک ملی باتوجه‌به اهمیت فین‌تک و لندتک، به حوزه‌های فین‌تکی شرکت‌های دانش‌بنیان ورود خواهد کرد. همچنین می‌خواهیم فین‌تک‌های جدیدی ایجاد کنیم. در این مسیر با بخش خصوصی هم همکاری خواهیم کرد. گفتنی است در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در عرصه علم و فناوری کشور انجام شده‌ که شکل‌گیری معاونت فناوری نیز یکی از آنهاست و اگر بانک‌ها در بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها ورود کنند، ایران جزو کشورهای دارای رتبه خاص و صاحب‌سبک در این زمینه خواهد شد.»


راه‌اندازی کارگروه فناوری‌های نوین در بانک مرکزی


در ادامه علیرضا دلیری دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که معتقد است فرهنگ دانش‌بنیانی در جامعه و بازار مالی ما شکل‌گرفته است، از تشکیل کارگروه فناوری‌های نوین در بانک مرکزی خبر داد. به گفته او، قرار است کارگروه فناوری‌های نوین در بانک مرکزی تشکیل شود و همان‌طور که بانک ملی ایران توانسته در بحث فناوری‌های نوین و خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال باشد، باید بتوانیم خدمات تسهیل‌گرانه در این حوزه‌ها ارائه کنیم. من معتقدم که تنها راه نجات اقتصاد کشور، تکیه بر  شرکت‌های دانش‌بنیان است.

او در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: «بانک ملی را برای پیش‌قدم شدن در تدوین بستر حوزه دانش‌بنیان تحسین می‌کنم. بانک ملی همچنین در زمینه بانکداری الکترونیک عملکرد مثبتی داشته است، صدور سفته و برات الکترونیکی نمونه‌ای از اقدامات بانک ملی در زمینه بانکداری الکترونیکی است.»

علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع بانک در پایان عنوان کرد: «کارگروه ویژه‌ای در بانک تشکیل و دفتر بانک ملی ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان مرکز اصلی و واحد ستادی اتخاذ تصمیمات برای ارائه سرویس به شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شد. البته همه شعب بانک می‌توانند شعب عامل برای ارائه سرویس به شرکت‌های دانش‌بنیان باشند و شعب فخر رازی و باهنر به‌عنوان شعب مشاور محور در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شدند. ارائه خدمات ارزی و ریالی و انجام تسهیل‌گری‌های لازم در زمینه ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت ویژه در بانک ‌دنبال‌ می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.