راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در بازدید رئیس کمیته دیجیتال مجلس از غرفه تکنوتجارت در اینوتکس مطرح شد / ضرورت تسهیل فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته دیجیتال مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه اینوتکس با حضور در غرفه تکنوتجارت بر ضرورت تسهیل فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت، توانگر در این دیدار که با حضور محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت، حجت مقیمی، عضو هیئت‌مدیره شرکت توسعه کسب‌وکارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت)، حمید علی‌محمدی، مدیرعامل تکنوتجارت و سایر مدیران این مجموعه برگزار شد با ابراز خرسندی از اهتمام بانک تجارت در حمایت از اکوسیستم نوآوری، اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه تاکید کرد: «به نظر می‌رسد که تشکیل کمیسیونی مشترک با حضور هلدینگ‌های فناوری اطلاعات بانک‌ها و اعضای کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی راهکار مناسبی برای تنظیم و بازبینی قوانین و مقررات مرتبط با فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌‌بنیان جهت تسهیل فضای فعالیت‌های آن‌ها باشد.»

در این دیدار فرجود، ضمن تشریح برنامه‌های بانک تجارت در حوزه نوآوری و فناوری‌های مالی از طریق هلدینگ فناوری این بانک و شرکت تکنوتجارت، پتانسیل‌های بالا و استقبال قابل توجه مشتریان از فناوری‌های مالی در ایران را یک مزیت برجسته نسبت به کشورهای منطقه از جمله ترکیه و امارات دانست و گفت: «این مزیت می‌تواند به عنوان یک فرصت مغتنم در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.»

او با اشاره به چالش‌ها و پیچیدگی‌های قوانین حوزه فعالیت هلدینگ‌های فناوری اطلاعات بانک‌ها، شرکت‌های خدمات پرداخت و پرداخت‌یارها افزود: «هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت با مشارکت تعدادی از هلدینگ‌های فناوری اطلاعات بانک‌ها، به دنبال توسعه و بهبود روند فعالیت‌ بازیگران این حوزه است و بدون شک، تلاش‌های نمایندگان مجلس و خصوصاً اعضای کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی می‌تواند راهگشای مسائل و چالش‌های پیش رو باشد.»

حمید علی‌محمدی، مدیرعامل تکنوتجارت نیز در این دیدار با معرفی پرتفوی استارت‌آپی این شرکت، در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته متناسب با زنجیره ارزش مشتریان بانک توضیحاتی را ارائه کرد.

او افزود: «تمرکز تکنوتجارت در سال‌های گذشته بر تشکیل پرتفوی استارت‌آپی متناسب با زنجیره ارزش مشتریان بانک خصوصاً در استارت‌آپ‌های مرحله اول و دوم بود که در نهایت سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه حمل‌ونقل بار بین‌شهری، مشاوره حقوقی و امضای دیجیتال، فروشگاه‌ساز آنلاین، دیجیتال مارکتینگ و پلتفرم‌های دیجیتال حوزه B2B انجام شد.»

علی‌محمدی تاکید کرد: «در ماه‌های اخیر ورود به مشارکت‌های استراتژیک با بازیگران اصلی حوزه نوآوری جهت تعریف سرمایه‌گذاری‌های مشترک در استارت‌آپ‌های مرحله سه و چهار در دستور کار شرکت تکنوتجارت قرار گرفته که منجر به رشد چهار تا پنج برابری ارزش پرتفوی استارت‌آپی تکنوتجارت نسبت به سال گذشته شده است.»

همچنین در این دیدار حجت مقیمی، عضو هیئت‌مدیره تکنوتجارت، با توجه به وجود پتانسیل بازار مشتریان بانک تجارت به‌عنوان یک بانک شرکتی و تجاری، سیاست اصلی این بانک را تمرکز بر زنجیره ارزش و ایجاد بازار برای کسب‌وکارهای نوآورانه دانست و تاکید کرد که در این بانک اولویت‌، رفع نیازهای مشتریان با تاکید بر پتانسیل‌های حوزه نوآوری است.

گفتنی است، مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت علاوه بر برگزاری جلسه با نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس، بر توسعه زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی بیشتر شرکت توسعه کسب‌وکارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت) با سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.