پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کتاب 60 الگوی مدل کسبوکار بهعنوان کتاب سال 1400 مدیریت کسبوکار کشور شناخته شد
کتاب 60 الگوی مدل کسبوکار انتشارات راه پرداخت، در اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت کسبوکار، بهعنوان کتاب سال 1400 در زمینه مدیریت کسبوکار در بخش ترجمه شناخته شد و در مراسم اختتامیه این رویداد از مازیار نوربخش و محمدرضا درخشان، مترجمان این کتاب و رضا قربانی، مدیرمسئول انتشارات راه پرداخت، تقدیر به عمل آمد.
اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت کسبوکار، توسط انجمن مدیریت کسبوکار ایران، 15 تا 20 بهمن 1400 در مرکز همایشهای بینالمللی وزارت کشور برگزار شد. در این کنفرانس سخنرانانی از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، هلند، مجارستان، آمریکا، کانادا، انگلستان و… حضور داشتند و نشستهای تخصصی ویژهای در موضوعات گمرک، بانک و بیمه برگزار شد.
پرویز درگی، رئیس انجمن مدیریت کسبوکار ایران؛ پروفسور سوزی موریش، استاد دانشگاه کانتبری نیوزیلند؛ دکتر فرهاد رستمیان، استاد دانشگاه UCLA آمریکا؛ پروفسور اکبر مأنوسی، استاد دانشگاه اتاوا کانادا و دکتر محمدابراهیم محبوب، عضو هیئتعلمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله سخنرانان این کنفرانس بودند.
کتاب 60 الگوی مدل کسبوکار برای اولینبار پاییز سال 1400 توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شد. این کتاب ترجمه کتابی با عنوان «The Business Model Navigator: The strategies behind the most successful companies» است که الیور گاسمن، کارولین فرانکربرگر و میکلا سیک، استادان دانشگاه سنتگالن سوئیس، نویسندگی آن را بر عهده داشتهاند و در آن به معرفی مدلهای کسبوکار موفقی پرداختهاند که بهنوعی امتحان خود را پس دادهاند.
مازیار نوربخش و محمدرضا درخشان، مترجمان این کتاب بیش از یک دهه است که از مشتاقان نظری و عملی مبحث جذاب مدل کسبوکار هستند و با مشاهده نبوغ فوقالعاده الیورگاسمن و همکارانش در خلق این اثر ارزشمند، تصمیم به ترجمه آن گرفتند تا از این طریق جمع بیشتری از فارسیزبانان موفق به مطالعه، آموختن و لذتبردن از آن شوند. کتاب 60 الگوی مدل کسبوکار با استقبال مناسبی از سوی فعالان حوزه کسبوکار در ایران مواجه شده، بهطوری که چاپ اول این کتاب در شرف اتمام است.
خواندن این کتاب راهنمایی مناسب برای کسبوکارهایی است که تلاش دارند منطق غالب کسب درآمد را به چالش بکشند و الگوهای کسبوکار جدیدی را ایجاد کنند. نوآوری در کسبوکار، مستلزم غلبه بر محدودیتهای ذهنی است. این کتاب، مسیری را ترسیم میکند که طی آن، فکر کردن به الگوهای نوین کسبوکاری در قرن 21 برای خواننده آسان میشود.