راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین محصول انتشارات راه پرداخت در سال 1400 منتشر شد / مهندسی اجتماعی؛ علم هک‌کردن انسان

انتشارات راه پرداخت در واپسین روزهای سال، کتاب «مهندسی اجتماعی؛ علم هک‌کردن انسان» را منتشر کرد تا با انتشار و تجدید چاپ 30 عنوان کتاب در سال 1400 به کار خود خاتمه دهد. کتاب مهندسی اجتماعی با عنوان «Social Engineering: The Science of Human Hacking» در سال 2018 و توسط انتشارات معتبر وایلی به چاپ رسیده است. کریستوفر هدنگی نویسنده آن است و مجید جعفریان، رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانک ملی ایران به اتفاق محمد رهبان و شیرین سجودی زحمت ترجمه فارسی این کتاب را بر عهده داشته‌اند.

کریستوفر هدنگی یکی از نام‌های آشنا در سطح جهان در مقوله مهندسی اجتماعی است و پیش از این کتاب «مهندسی اجتماعی؛ هنر هک‌کردن انسان» را در سال 2010 به چاپ رسانده بود که با استقبال زیادی از سوی منتقدان و خوانندگان مواجه شد. هدنگی در کتاب جدیدش «مهندسی اجتماعی؛ علم هک‌کردن انسان» که در سال 2018 منتشر شده، به زبانی گیرا و با چاشنی طنز و به همراه ارائه مصادیق و مثال‌های متعدد سعی کرده مفهوم نسبتاً ناشناخته مهندسی اجتماعی را برای مخاطب تبیین کند.

این کتاب نیز توانسته نظر مثبت بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کند و با امتیاز 4.6 از 5 در فروشگاه آمازون یکی از توصیه‌شده‌ترین کتاب‌ها در حوزه مهندسی اجتماعی محسوب می‌شود. کوین میتنیک، مبدع مفهوم مهندسی اجتماعی، نیز زبان به تحسین آن گشوده و آن را کتابی عالی برای افرادی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، خوانده است.

مجید جعفریان در بخشی از یادداشت خود برای این کتاب نوشته است:

این کتاب تازه‌ترین اثر چاپ‌شده از کریستوفر هدنگی است که از معدود آثار جامع و دقیق در زمینه شناخت عنصر انسانی در حوزه امنیت سایبری به‌شمار می‌رود. هدنگی با زبانی ساده، روان و مملو از شوخ‌طبعی‌های دلنشین سعی بر بررسی تکنیک‌ها و روش‌های نفوذ بر عامل انسانی سیستم‌های اطلاعاتی دارد. او از اولین متخصصانی بود که موضوع مهندسی اجتماعی و علم نفوذ بر افراد را به‌عنوان یک عامل مستقل و بسیار حائز اهمیت در حوزه سایبری بررسی کرد و در ویراست اول همین کتاب گنجاند. نویسنده در ویرایش دوم کتاب با به‌روزرسانی تکنیک‌ها، فرایندها و همچنین بررسی نمونه‌های رخ‌داده در دنیای واقعی، عامل گذر زمان و پیشرفت فناوری را نیز مورد بررسی قرار داده است.

هدنگی در این اثر به بهترین شیوه ممکن تکنیک‌های مختلف این حوزه را مورد بررسی قرار داده و تشریح می‌کند که هرچه تقویت حلقه‌های امنیت اطلاعات از شما فردی نفوذناپذیر و سرسخت ساخته باشد، کماکان به ساده‌ترین روش‌ها، امکان نفوذ به شما وجود دارد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که برای لذت‌بردن از این اثر نیازی نیست در حوزه امنیت تخصص ویژه‌ای داشته باشید. بدیهی است متخصصان این حوزه بهره بیشتری از کتاب خواهند برد، اما به‌دلیل ویژگی‌های مثال‌زدنی این اثر، همچون زبان ساده و عاری از پیچیدگی‌های تخصصی و داستان‌پردازی جذاب رویدادهای به وقوع پیوسته در دنیای واقعی (شامل سناریوهای موفق و ناموفق که به شیوه مهندسی اجتماعی ثبت شده‌اند)، خواندن این اثر برای هر مخاطبی آموزنده و لذت‌بخش خواهد بود.

علاقه‌مندان برای خرید کتاب مهندسی اجتماعی می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.