پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
لیونکامپیوتر از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد
مراسم رونمایی از لوگو و هویت جدید لیونکامپیوتر با حضور مهمانانی از حوزه فناوری و اهالی رسانه در ساختمان اصلی لیونکامپیوتر در راستای رونمایی از لوگو، هویت بصری و برنامههای آینده مجموعه لیونکامپیوتر برگزار شد.
سخنران ابتدایی این مراسم علی صدرالدینی، مدیر روابط عمومی لیونکامپیوتر با بیان اینکه برای پیشرفت در تمام زمینهها، از جمله تولید محتوا، تصمیم گرفتیم بسیاری از رویههای خود را تغییر دهیم، به برگزاری جشن تولد 17سالگی لیونکامپیوتر اشاره کرد.
او گفت: «ما در ابتدا میگفتیم در لیونکامپیوتر بیریخت شروع کن، سپس به آنچه ایدهآل است، برس و این روند ما را به جای خوبی رسانده که اکنون در آن قرار داریم.»
او با بیان اینکه در دنیای امروز هم مشتریهای ما و هم رقبا روزبهروز باهوشتر میشوند، ادامه داد: «درست است که ما در جای خوبی ایستادهایم، اما این تفکر همواره وجود دارد که همیشه دنبال بهترینبودن باشیم.»
مدیر روابط عمومی لیونکامپیوتر با بیان اینکه مخاطب ما چنین انتظاری را از یک کسبوکار ۱۷، ۱۸ساله دارد، میافزاید: «مخاطب ما هر لحظه بهدنبال ارائه یک چیز متمایز و تحسینبرانگیز از سوی این مجموعه است.»
صدرالدینی با اشاره به اینکه ما شب یلدا اعلام کردیم که یک تغییر در راه است، این تغییر را اتفاقی دانست که باعث برگزاری این مراسم شده است.
صدرالدینی افزود: «تغییر هویت بصری لیونکامپیوتر پس از 17 سال با توجه به جلسات متعددی بوده که درون مجموعه لیونکامپیوتر از یک سو و تیمهای مختلف طراحی از سوی دیگر داشتهایم و ما به این نتیجه رسیدیم که باید یک پوستاندازی اساسی داشته باشیم.»
او در پایان ضمن اشاره به تغییر هویت بصری لیونکامپیوتر گفت: «این تنها تغییری نیست که قول آن را داده بودیم.»
به گزارش روابط عمومی لیونکامپیوتر، سعید حسینی، مدیرعامل و بنیانگذار لیونکامپیوتر پس از صدرالدینی دومین سخنران این مراسم بود.
او در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه ما برای صحبتکردن از کسبوکار همیشه کلیشههای مختلفی را به کار میگیریم، از حاضران پرسید: «آیا مایل هستید باز هم از کلیشهها حرف بزنیم یا اینکه واقعی صحبت کنیم؟» و واقعیبودن همهچیز پاسخی است که مهمانان این مراسم به این پرسش مدیرعامل لیونکامپیوتر دادند.
حسینی با بیان اینکه راه خود را در بازار کامپیوتر چگونه آغاز کرده، سخنان خود را شروع کرد و گفت: «از سال 1376 وارد بازار کامپیوتر شدم و راه پرپیچوخم خود را از این زمان آغاز کردم.»
مدیرعامل لیونکامپیوتر به ابتداییترین روشهای جابهجایی بار و کالاها مانند چرخدستیهای قدیمی اشاره کرد و ادامه داد: «در سال 1383 لیونکامپیوتر را تأسیس کردم، ولی در سال 1385 در مسیر سخت خود به جایی رسیدیم که شکست را در کسبوکار تازهکار خود تجربه کردیم.»
او گفت: «در ابتدای مسیر تعادل ایجاد کردن میان هزینهها و درآمد به کاری دشوار تبدیل شده بود و در آن زمان بهتنهایی و انفرادی سایت لیونکامپیوتر را مدیریت کرده و سفارش مشتریان را به دست آنها میرساندم و پس از مدتها اولین نفر را در مجموعه لیونکامپیوتر استخدام کردیم.»
حسینی در ادامه سخنانش افزود: «تمام این فشارها و وضعیت سخت، این سؤال را در ذهن من ایجاد کرد؛ اینکه چگونه از این وضعیت خلاص شوم؟ و در پاسخ به این سؤال است که برای جذب مشتریان، از فرومها و انجمنهای کامپیوتری استفاده میکنم.»
او گفت: «در آن زمان خبری از رسانههای اجتماعی نبود، پس با استفاده از روابط و دوستیهایی که در انجمنهای مختلف شکل گرفت، توانستم مشتریهای مختلفی برای فروشگاه لیونکامپیوتر پیدا کنم.»
مدیرعامل لیونکامپیوتر اظهار کرد: «برای خود هدفی را تعیین کردم تا به درآمد سهبرابر درآمد کنونی خود برسم.»
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر تمام کارها، از اسمبل گرفته تا بازاریابی و تولید محتوا، صد درصد توسط تیم لیونکامپیوتر انجام میشود و خودِ او در هیچکدام از کارها دخالتی نمیکند، افزود: «در حال حاضر وبسایت کوینیت، وبسایت و رسانه لیونتک از جمله رسانههای وابسته به لیونکامپیوتر هستند.»
مدیرعامل لیونکامپیوتر از ورود به عرصه تولید سخن گفته و از ورود به عرصه تولید در سطح جهانی خبر داده و گفت: «حالا قدم بعدی برای لیونکامپیوتر، تولید محصولات و قطعات سختافزاری است. این محصولات قرار است بهصورت صادراتی تولید شوند و کیفیتی در حد جهانی دارند.»
حامد محمدی، مشاور برندینگ آژانس تبلیغاتی ماورا در این مراسم با بیان اینکه امروزه برند خود یک کسبوکار است، این دو مقوله را همراستا با یکدیگر بیان میکند.
این کارشناس برندینگ درباره همکاری خود با لیونکامپیوتر در راستای طراحی هویت بصری جدید این مجموعه سخن گفته و از این همکاری اظهار رضایت کرد.
محمد زرین، کارشناس استراتژی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. او با بیان اینکه ما میخواهیم هر کجا صحبت از تکنولوژی با محوریت کامپیوتر شد، نام لیونکامپیوتر اولین گزینه در ذهن مخاطبان باشد، گفت: «منظور از مخاطبان همه است، اعم از مشتریان و مصرفکنندگان، تأمینکنندگان و حتی جویندگان شغلهای مرتبط، یعنی تمام افرادی که بهنوعی خوره و دیوانه کامپیوتر هستند، افرادی که سرعت، روانبودن و کیفیت بالای کامپیوتر برایشان بسیار مهم است، افرادی که بهروز بودن در سختافزار و نرمافزار و همزمان با تکنولوژی دنیا پیشرفتن برایشان مهم است.»
زرین ادامه داد: «هدف ما این است که لیونکامپیوتر را همراه و خالق لحظات مطمئن و لذتبخش در زندگی افرادی کنیم که تکنولوژی در زندگی و کار آنها اهمیت بسزایی دارد.»