راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایشگاه آیتکس آغاز به کار کرد / فرصتی برای تعامل فناوری‌های نوین، بلاکچین و رمزارز

بیست‌وسومین نمایشگاه آیتکس با حضور تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری از دیروز چهارشنبه 10 آبان‌ماه 1402 در نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد. این دهمین حضور نمایشگاه آیتکس در مشهد است که در آن فعالان عرصه کامپیوتر، موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، همچنین صنایعی پیشرو مثل هوش مصنوعی، بلاکچین و ارزهای دیجیتال حضور دارند. شایان ذکر است که تنها دو روز دیگر از این رویداد باقی است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نمایشگاه حضور یافته و از غرفه‌های متنوع آن در زمینه فناوری دیدن کنند.

به طور کلی، این نمایشگاه فرصتی فراهم کرده‌ تا نهادهایی که در عرصه فناوری اطلاعات و ‌ارتباطات، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاکچین و رمزارزها فعالیت دارند، چه بزرگ و چه کوچک به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند و همکاری‌هایی را در جریان این نمایشگاه در پیش گیرند. در این رویداد حوزه فناوری، بیش از 105 شرکت از کشورهای مختلفی همچون ایران، چین، تایوان و کره جنوبی حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.


نمایشگاه آیتکس چیست؟


همان‌طور که اشاره شد، آیتکس ابعاد گسترده‌ای از موضوعات را شامل می‌شود. همین موضوع مسیر توسعه کسب‌وکارها و ایجاد شبکه‌های تجاری را تسهیل می‌کند. دیدار رو در رو، ایجاد شبکه‌های ارتباطی، رونمایی از محصول یا خدمت جدید و ساخت لیست بازاریابی دقیق‌تر نمونه‌ای از فرصت‌هایی است که این نمایشگاه در اختیار شرکت‌ها و استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه قرار می‌دهد.

اما این رویداد مزایای گسترده‌تری را نیز در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، آشنایی با برندهای موفق در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ، فراهم شدن بستری مناسب برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌های بزرگ و همچنین حضور در کارگاه‌های آموزشی متعدد و پنل سخنرانی‌ها و استارتاپ‌ها در طول نمایشگاه به صورت رایگان نمونه‌ای از مزایای حضور افراد علاقه‌مند به حوزه فناوری در نمایشگاه آیتکس است.


در نمایشگاه آیتکس به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟


یکی از مهم‌ترین موضوعات شایان توجه در این دوره از نمایشگاه، حضور پررنگ فعالان حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. با اینکه این فناوری و حوزه مالی مدت مدیدی است که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون تا حد زیادی به‌عنوان حوزه مالی پذیرفته‌شده‌ توسط جامعه بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود، اما این فناوری نوین تا چند سال پیش در ایران چندان شناخته‌شده نبود. به‌ همین دلیل برگزاری نمایشگاه‌های پیشگام در حوزه فناوری، همچون اینوتکس یا نمایشگاه کنونی یعنی آیتکس، فضا را برای معرفی صنعت کریپتو، بلاکچین و روش‌های پرداخت رمزارزی فراهم می‌کند.

ذکر این نکته ضروری است که انجمن بلاکچین خراسان در زمینه معرفی و گسترش صنعت بلاکچین و رمزارزها طی سال‌های اخیر نقشی پررنگ و فعال داشته و یکی از پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود. این نهاد تلاش شایان توجهی در معرفی این صنعت به جامعه داشته و نقش پررنگ این تلاش‌ها در نمایشگاه آیتکس نیز به وضوح قابل رؤیت است. این نهاد با امضای تفاهم‌نامه‌ای با نمایشگاه مذکور، پنل‌های تخصصی رایگانی با حضور متخصصان اکوسیستم بلاکچین از سراسر ایران در این نمایشگاه برگزار خواهد کرد. این پنل‌ها تنها نمونه کوچکی از فعالیت‌های انجمن بلاکچین هستند.


صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی‌فینکس در نمایشگاه آیتکس مشهد


صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی‌فینکس یکی از فعالان صنعت رمزارزها در کشور است که با حضور پررنگ خود در این نمایشگاه تلاش دارد علاوه بر معرفی این صنعت به علاقه‌مندان، آنان را با نحوه فعالیت صرافی آشنا کرده و همچنین بر اهمیت نقش ارزهای دیجیتال و بلاکچین تأکید کند. این شرکت قصد دارد با ارائه خدمات و امکانات کاربردی خود به کاربران فعال در زمینه رمزارز، جایگاه ویژه کریپتو را در ایران مستحکم کرده و با گسترش صنعت بلاکچین و رمزارز، رسالت خود را در این عرصه انجام دهد.

در همین راستا، صرافی او‌ام‌پی‌فینکس با حضور در این نمایشگاه، بازی‌های کریپتویی جذابی همچون گردونه شانس برای مراجعه‌کنندگان ترتیب داده‌ است؛ اقدامی که باعث می‌شود مراجعه‌کنندگان علاوه بر بازی و سرگرمی، جوایزی رمزارزی دریافت کنند و به این ترتیب علاوه بر آشنایی با صنعت ارزهای دیجیتال، نخستین گام‌ها را برای ورود به این صنعت نوپا بردارند.

کسانی که تمایل دارند شانس خود را در گردونه شانس امتحان کنند، می‌توانند با حضور در نمایشگاه و مراجعه به غرفه ۳۷ سالن فردوسی از این فرصت جذاب استفاده کنند. در این غرفه فرصتی نیز برای تعامل تریدرها و پاسخگویی به سؤالات معاملاتی حضار فراهم شده است. همچنین معامله‌گران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه رمزارز می‌توانند برای اطلاع از شرایط استخدام و ارائه رزومه کاری خود به این غرفه مراجعه کنند تا فرصت استخدام با شرایط ویژه را به دست آورند. این تنها نمونه‌ای از فعالیت‌های جذاب و ویژه‌ای است که در این غرفه در حال اجراست.

از طرف دیگر همان‌طور که اشاره شد، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای گسترش همکاری افراد و شرکت‌ها با یکدیگر فراهم می‌آورد؛ موضوعی که صرافی او‌ام‌پی‌فینکس نیز در جهت گسترش دامنه فعالیت‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارد.

اگر به دنبال همکاری‌های بین‌سازمانی یا فردی در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال هستید، فرصت حضور در نمایشگاه و غرفه این صرافی را برای بررسی نحوه تعامل از دست ندهید.

شایان ذکر است که در حاشیه این رویداد که در سالن فردوسی برگزار خواهد شد، فعالان، کارشناسان، اینفلوئنسرها، استارتاپ‌ها و دیگر فعالان حوزه‌های مختلف ازجمله رمزارز و بلاکچین نیز به ارائه نقطه‌نظرات‌شان در حوزه‎‌های خود خواهند پرداخت.

در همین زمینه، نشستی با عنوان «رمزارز؛ فرصت یا تهدید؟!» امروز پنجشنبه 11 آبان ساعت 20 برگزار خواهد شد. در این نشست سامان بیرقی،‌ رئیس هیئت‌مدیره صرافی اوام‌پی‌فینکس؛ محمد حسینی، عضو هیئت‌مدیره صرافی اوام‌پی‌فینکس؛ آرش سروری، راهبر پنل و حسین غضنفری تحلیلگر و کارشناس حوزه رمزارزها دیدگاه خود را درباره فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت بلاکچین و رمزارزها ارائه خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.