پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اسنپونچرز با هدف سرمایهگذاری جسورانه کار خود را آغاز کرد / حمایت اسنپ از ایدهها و تیمهای نوآورانه
گروه اسنپ که پیش از این خدمات متنوعی را در یک اپلیکیشن جامع بهصورت یکجا فراهم کرده بود، بهصورت هدفمند وارد حوزه سرمایهگذاری جسورانه یا خطرپذیر شده است. اسنپونچرز، بهعنوان بازوی سرمایهگذاری گروه اسنپ، قصد دارد تجربه و دانش خود را در کنار تأمین مالی به تیمهای نوپا و خلاق در اکوسیستم استارتاپی ایران ارائه دهد. اسنپونچرز با در اختیار داشتن ابزارها و مزایای متعدد گروه اسنپ میتواند شرایطی را برای فرد یا تیمهای نوپا فراهم کند که تمرکز خود را روی رشد ایدههای نوآورانه بگذارند و در مسیر ساخت محصول و ارتباط با کاربران پیش روند.
تحقق ایدههای نوآورانه
با توجه به مهاجرت روزافزون جوانان کارآفرین و خلاق که از مهمترین سرمایههای کشور، بهویژه در اکوسیستم استارتاپی هستند، راهاندازی اسنپونچرز، در راستای حمایت از ایدههای نوآورانه، گام مهم و مؤثری در جهت حفظ و نگهداری سرمایههای ملی است.
علیرضا صادقیان، معاون استراتژی گروه اسنپ، با توجه به نقش استارتاپهای بزرگ کشور در حفظ سرمایههای انسانی، درباره انگیزه راهاندازی اسنپونچرز میگوید: «امروز خانواده اسنپ، در هفتسالگی این کسبوکار، تعداد زیادی از جوانان بااستعداد و کارآفرین کشور را دور هم جمع کرده و با کمک این افراد در حوزههای مختلفی خدمترسانی میکند. با وجود این، مشتاق بودیم که با حمایت از جوانان بیشتری از خروج این استعدادهای ارزشمند، جلوگیری و در مسیر توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور حرکت کنیم. اسنپونچرز فرصتی است برای جوانان مستعد تا در کشور خود ارزشآفرینی کنند.»
به گفته صادقیان، هدف اصلی اسنپونچرز سرمایهگذاری روی تیمهایی است که در مراحل اولیه کار خود و بهدنبال جذب سرمایه در مرحله بذری هستند. داشتن تیم خوب، ایده مناسب و محصول اولیه از اولویتهای اسنپ برای انتخاب تیمهاست.
صادقیان توضیح میدهد: «اولویت اسنپ از سرمایهگذاری روی ایدهها و تیمهایی که ظرفیت رشد دارند، لزوماً جذب آنها در سوپراپ اسنپ نیست، بلکه انتقال دانش و تجربهای است که طی سالها فعالیت پرچالش و خلاقانه در اسنپ شکل گرفته است. استارتاپهای کوچک میتوانند از مشاوره، شبکه ارتباطی گسترده و حمایت اسنپ در اکوسیستم استارتاپی ایران بهرهمند شوند.»
اما آیا استارتاپهای بزرگتر نیز شانس همکاری با اسنپ را دارند؟ صادقیان در این مورد میگوید: «هرچند اولویت و استراتژی اصلی ما در اسنپونچرز حمایت از تیمها و کارآفرینان نوپا و ایدههای ناب است، اما پذیرای تیمهای باتجربهتر نیز هستیم؛ چنانچه پیشتر نیز با سرمایهگذاری در برخی استارتاپها شاهد رشد چشمگیر آنها بودیم.»
همکاری با دیگر سرمایهگذاران
به گفته معاون استراتژی گروه اسنپ، این شرکت رویکردی کاملاً باز را در پیش گرفته و مشتاق است با دیگر سرمایهگذاران خطرپذیر نیز همکاری کند. صادقیان درباره این مدل همکاری میگوید: «در این مقطع که نیاز به همافزایی و مشارکت بیشتر سرمایهگذاران و حامیان این حوزه احساس میشود، به نظرم اتفاق خوب و بزرگی است اگر بتوانیم بهصورت مشترک روی تیمها و ایدههای نوآورانه سرمایهگذاری کنیم. ما از همه پیشنهادها و ایدههای نوآورانه در زمینه فناوری حتی آنهایی که دیگر سرمایهگذاران پیشنهاد میدهند، استقبال میکنیم.»
کارآفرینان جوان و بااستعداد برای استفاده از این فرصت و بهرهمندی از مزایای گروه اسنپ میتوانند به سایت اسنپونچرز بروند و مراحل ثبتنام را در سایت طی کنند.