پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی چگونه کار میکند؟
پرداخت اینترنتی چیست؟ با آنلاین شدن روشهای فروش کالا و خدمات، پرداخت اینترنتی پول به یکی از پرتکرارترین فعالیتهای روزانه کاربران اینترنت تبدیل شده است. در یک پرداخت اینترنتی فرد بدون مراجعه به بانک یا فروشگاه مورد نظر با استفاده از شماره کارت بانکی، مشخصات کارت و رمز دوم پول را از منبعی مشخص به مقصد مورد نظر انتقال میدهد و به این ترتیب پس از پرداخت اینترنتی، به کالا یا خدمات مورد نظر دست پیدا میکند.
اما درگاه پرداخت اینترنتی چه طور عمل میکند؟ هر پرداخت اینترنتی از طریق یک درگاه پرداخت انجام میشود. درگاه پرداخت بستریست که حساب بانکی افراد را به حساب بانکی مقصد مرتبط میکند و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا استفاده از اپلیکیشن بانکی، میتوان نقل و انتقال مورد نظر را انجام داد. صاحبان فروشگاهها و کسبوکارهای آنلاین هم به کمک این بستر میتوانند هزینه محصولات و خدمات خود را از پایانههای بانکی دریافت کنند.
درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی راهکاری هوشمند برای افزایش شانس موفقیت پرداخت
دیجیپی یکی از اولین سوپراپلیکیشنهای ایرانی است که خدمات مختلفی در حوزه پرداخت آنلاین به کاربران ارائه میکند. کاربران تنها با نصب یک اپلیکیشن میتوانند فعالیتهایی همچون خرید شارژ موبایل، بسته اینترنت، پرداخت قبض موبایل و سایر قبوض، طرح ترافیک، عوارض جادهای، کمک به خیریههای مختلف و…. را انجام دهند.
درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی یکی از سرویسهایی است که میتواند عملکرد درگاههای پرداخت مختلف را بر اساس معیارهای نرمافزاری مورد سنجش قرار دهد، به آنها امتیاز دهد و از میان آنها بهترین درگاه را انتخاب کند. به این ترتیب متناسب با امتیاز کسب شده، حجم تراکنشها بین درگاههای مختلف تقسیم میشود و به این ترتیب احتمال پرداخت موفق افزایش پیدا میکند. تمام ترمینالها و حسابهای این درگاه پرداخت، به نام فروشگاه دارنده پرداخت است و دیجیپی واسطه مالی محسوب نمیشود.
درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی چگونه کار میکند؟
این درگاه در هر لحظه همزمان فعالیت شش درگاه پرداخت اینترنتی را پایش و امتیازدهی میکند و با کنترل حجم تراکنشهای هر یک از آنها، کاربران را به تناسب امتیاز به سمت درگاه هدایت میکند. معیارهایی همچون زمان تأیید پرداخت، میانگین زمان تکمیل پرداخت، نرخ درخواستهای ناموفق و چندین معیار دیگر در این امتیازدهی نقش دارند. این فرایند، پرداخت موفق را تا دو درصد افزایش داده است. تیم فنی و عملیات دیجیپی نیز به همواره در حال نظارت و بهبود عملکرد این سرویساند.
سرویس بازپرداخت وجه دیجیپی
درگاه پرداخت دیجیپی قابلیت بازگرداندن مبلغ به حساب مشتریان را نیز دارد. اگر مشتری به هر دلیل از خرید خود منصرف شود و کالا یا خدمات را به فروشنده، بازگرداند، سرویس پرداخت هوشمند دیجیپی میتواند مبلغ بازگشتی را به شماره شبا یا کیف پول کاربر منتقل کند. دیجیپی در این جابهجایی هم برای بالاتر بردن درصد موفقیت بازپرداخت، از همان الگوریتمهای پرداخت هوشمند کمک میگیرد و با استفاده از آنها بهترین درگاه را برمی گزیند.
سرویس پرداخت هوشمند دیجیپی هماینک از درگاههای سداد، بهپرداخت ملت، پرداخت نوین، ایران کیش، سامان کیش، تجارت الکترونیک پارسیان و پرداخت الکترونیک پاسارگار پشتیبانی میکند. همچنین دهها شرکت و استارتآپ معتبر و خوشنام همچون دیجی کالا، فیدیبو، کمدا و مایکت از این روش پرداخت هوشمند، بهره میبرند که هر روز به تعداد آنها افزوده میشود.
روش پرداخت آنلاین کسبوکار یا فروشگاه اینترنتی را میتوان به کمک درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی، ارتقا داد. متقاضیان کافیست به وبسایت دیجیپی مراجعه و پس از مطالعه مستندات موجود، فرم آنلاین درخواست درگاه پرداخت را تکمیل و ارسال کنند.