راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌زمان با روز وکیل؛ رایان پارسی امکان دسترسی وکلا را به پلتفرم مالیاتی فراهم کرد

53 هزار وکیل فعال کشور می‌توانند بدون صرف هزینه سنگین خرید دستگاه کارت‌خوان با استفاده از پلتفرم پی‌جی پال که محصول شرکت رایان پارسی است خدمات مالی و مالیاتی مورد تایید سازمان امور مالیاتی را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت اندیشه هوشمند رایان پارسی، الزام قانونی سازمان امور مالیاتی مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و صدور صورت‌حساب برای برخی مشاغل ازجمله وکلا، فعالان این صنف را که بنا بر آمارهای موجود حدود 53 هزار نفر از آنان فعال هستند، نگران تأمین دستگاه کارت‌خوان کرده است.

علاوه بر هزینه نسبتاً سنگین دستگاه‌های کارت‌خوان و پیامدهایی که تأمین آن برای منابع ارزی کشور داشت، اصرار شرکت‌های تأمین‌کننده کارت‌خوان بر تعداد مشخصی تراکنش به‌عنوان حداقل تراکنش ماهانه، دغدغه فراوانی برای وکلا به وجود آورده بود بر اساس همین احساس نیاز بود که رایان پارسی را بر آن داشت تا به سفارش صندوق حمایت وکلای دادگستری پلتفرمی را طراحی و پیاده‌سازی کند که با استفاده از آن وکلا قادر باشند بدون خرید کارت‌خوان و تنها با نصب یک اپلیکیشن، الزامات قانونی موردنظر سازمان امور مالیاتی را تأمین کنند. خوشبختانه سازمان امور مالیاتی هم پس از بررسی امکانات، امنیت و قابلیت‌های کاربردی این پلتفرم، آن را تائید کرد تا به‌این‌ترتیب پلتفرم طراحی و آماده‌شده توسط رایان پارسی به‌عنوان اولین و تنها پلتفرم پرداخت الکترونیکی با امکان صدور صورت‌حساب مالیاتی بدون نیاز به کارت‌خوان فیزیکی و … آماده استفاده وکلای کشورمان باشد.

وکلا می‌توانند با استفاده از این پلتفرم ضمن برخورداری از تمام امکانات پرداخت الکترونیکی بر روی گوشی تلفن همراه خود یا رایانه‌های شخصی، تبادلات مالی با موکلان خو را نیز به‌راحتی انجام دهند و درعین‌حال صورت‌حساب‌های موردنیاز و تائید سازمان امور مالیاتی را صادر کنند. این پلتفرم علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت موردنظر سازمان امور مالیاتی و ایجاد بستری آسان و کاربردی برای وکلا، تأثیر فراوانی در جلوگیری از خروج ارز از کشور برای تأمین دستگاه‌های کارت‌خوان، واردات کاغذ رول و … خواهد داشت.

گفتنی است، بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم که به‌تازگی پس از تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ‌شده است تمامی صنوف خدماتی و غیر خدماتی فعال در کشور موظف‌اند در ازای ارائه خدمات یا فروش کالا، صورت‌حساب صادر کنند و این صورت‌حساب نیز باید در قالب تعریف‌شده از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شود تا مورد تائید این سازمان قرار گیرد.

طبق ماده ۱۰۳ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ تمامی وکلا موظف‌اند درآمدهای خود را با نصب صندوق فروشگاهی و در قالب صورت‌حساب مورد تائید سازمان امور مالیاتی اظهار کنند. بر اساس همین تکلیف قانونی در سال جاری طبق بند (ز) قانون بودجه سال ۹۹ «کلیه اشخاص شاغل در کسب‌وکارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده طبق قانون مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی خواهند بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.