راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

10 ویژگی‌ یک صرافی معتبر ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال به یکی از بازارهای پرسود و موردتوجه سرمایه‌گذاران تبدیل‌ شده است. همان‌طور که این روزها شاهد هستیم، هر روز که می‌گذرد، بیت‌کوین و به دنبال آن آلت کوین‌ها رکورد جدیدی را به ثبت می‌رسانند. ازاین‌رو، بسیاری از افراد به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کوین‌نیک،‌ تمام افرادی که قصد فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، قبل از هر اقدامی باید به فکر انتخاب یک کیف پول و یک صرافی مناسب برای خود باشند. صرافی یا همان exchange به‌عنوان واسطه در بازار ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. در واقع، بدون وجود صرافی ارز دیجیتال فعالیت در این بازار امکان‌پذیر نیست.

چراکه درنهایت خریدوفروش ارزهای دیجیتال باید در یک صرافی معتبر انجام شود. انجام معامله با افراد ناشناس یا افرادی که قیمت‌های نامتعارفی پیشنهاد می‌دهند به صلاح نبوده و امنیت سرمایه را به خطر می‌اندازد. لذا انتخاب یک صرافی مناسب و معتبر که بتوان با استفاده از آن به خریدوفروش ارزهای دیجیتال به بهترین شکل و با امنیت کامل پرداخت، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به همین دلیل، تمام افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال به دنبال یک صرافی ایرانی یا خارجی مناسب برای انجام معاملات خود هستند. در مورد صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌‌ها امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال وجود ندارد. خوشبختانه، در چند سال اخیر صرافی‌های زیادی در ایران راه‌اندازی شده‌اند که خریدوفروش ارزهای دیجیتال را تسهیل کرده‌اند.

ذکر این نکته لازم است که همه افراد پیش از انتخاب صرافی مناسب باید نسبت به انتخاب یک کیف پول مناسب نیز اقدام کنند. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری، کاغذی، تحت وب، موبایل و دسکتاپ از انواع کیف پول هستند. از بین همه آن‌ها کیف پول سخت‌افزاری بالاترین درجه امنیت را دارد و برای نگهداری تعداد زیاد رمز ارزها مناسب است. به‌هرحال، بهتر است قبل از خرید ارز دیجیتال راجع به انواع کیف پول تحقیق کرده و بر اساس شرایط مناسب‌ترین آن را انتخاب کرد.

با توجه به اینکه در حال حاضر چندین صرافی‌ ایرانی در حال فعالیت هستند، شاید برای انتخاب از میان آن‌ها افراد سردرگم شوند. ابتدا بهتر است با ویژگی‌های یک صرافی معتبر ارز دیجیتال آشنا شد.


ویژگی‌های یک صرافی معتبر ارز دیجیتال


امنیت و اعتبار

در مورد شهرت و اعتبار یک صرافی بهتر است نظرات کاربران آن صرافی را بررسی کرد. باید دید آیا تاکنون نارضایتی یا کلاه‌برداری گزارش‌شده است یا خیر. آیا صرافی موردنظر از فناوری‌های روز برای امنیت خود استفاده می‌کند؟ برای این کار می‌توان کمی در اینترنت جستجو کرد. همچنین از معتبر بودن دامنه وب‌سایت صرافی هم باید اطمینان حاصل کرد.

رزومه و سابقه

فرد باید تحقیق کند تیم پشتیبان صرافی چه کسانی هستند، سرمایه‌گذاران آن چه کسانی بوده و سرمایه در حال گردش آن چقدر است. قبلاً در این زمینه چه فعالیت‌هایی داشته است؟ همه این‌ها به فرد کمک می‌کند که متوجه شود آیا یک صرافی معتبر است یا خیر.

کارمزد

همه صرافی‌ها در ازای ارائه خدمات کارمزد می‌گیرند. یک صرافی معتبر کارمزد خود را به‌صورت شفاف اعلام می‌کند. میزان این کارمزد به نوع تراکنش بستگی دارد.

فرآیند احراز هویت سریع و آسان

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر از پروسه احراز هویت استفاده می‌کند. چراکه باید امنیت سرمایه کاربران خود را فراهم کند. صرافی‌های معتبر معمولاً انجام احراز هویت را به‌سرعت انجام داده و در صورت هرگونه مشکل مراتب را سریعاً به اطلاع مشتری می‌رسانند.

تنوع در تعداد ارز

صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال معمولاً اغلب رمزارزهای متداول را ارائه می‌دهند. چراکه تنوع زیاد ارزهای دیجیتال و سودآوری متفاوت هر یک از آن‌ها در هر مقطع زمانی سبب می‌شود که سرمایه‌گذاران فقط به دنبال بیت‌کوین یا اتریوم نباشند. ازاین‌رو هر صرافی که تنوع بیشتری داشته باشد بیشتر موردتوجه کاربران خواهد بود.

عدم محدودیت در خریدوفروش رمز ارزها

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر هیچ سقف و کفی برای خریدوفروش ندارد. به‌ویژه برای تبادلات مالی در حجم بالا محدودیتی اعلام نمی‌کند. در نتیجه، کاربران با خیال راحت با چنین صرافی وارد معامله می‌شوند.

اعلام نرخ‌های واقعی و لحظه‌ای

یک صرافی معتبر با توجه به نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، باید قیمت‌‌ها را به‌صورت لحظه‌‌ای و آنی اعلام کند. همچنین، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر همان کارمزدی را که اعلام کرده کسر می‌کند و تحت هیچ شرایطی مبالغی را تحت عناوین دیگر کسر نخواهد کرد.

سرعت انجام سفارش‌ها

در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، سفارش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند. هرچند سرعت تأیید تراکنش‌های ارز دیجیتال بستگی به شبکه‌ای دارد که تراکنش موردنظر روی آن انجام می‌شود (بیت‌کوین، ERC-20، لایت کوین و …). بااین‌حال، یک صرافی خوب تراکنش‌ها را با کمترین تأخیر انجام می‌دهد.

پشتیبانی

به دلیل نوپا بودن حوزه ارزهای دیجیتال و دانش کم افراد، پشتیبانی یکی از نیازهای اصلی کاربران‌ یک صرافی ارز دیجیتال است. ازاین‌رو یک صرافی معتبر پشتیبانی خوبی را به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته به کاربران خود ارائه داده و پاسخگوی سؤالات کاربران خود بوده و مشکلات احتمالی را سریعاً برطرف می‌کند.

امکان خرید حضوری

یک صرافی معتبر دارای یک جایگاه و دفتر مشخص است که آدرس آن را اعلام می‌کند. چراکه بسیاری از مشتریان برای انجام خریدهای بزرگ به مراجعه حضوری اطمینان بیشتری دارند. برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، بهتر است فعالیت‌های صرافی موردنظر را به‌طور کلی بررسی کرد. مسلماً هر چه فعالیت یک صرافی گسترده‌تر بوده و از تنوع بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند در خریدوفروش ارزهای دیجیتال حرفه‌ای‌تر عمل کند.


کوین نیک؛ مرجع خریدوفروش ارزهای دیجیتال


صرافی کوین نیک (به آدرس https://coinnik.com) یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است که از شهرت مناسبی برخوردار است. سال‌ها تجربه کوین نیک در عرصه پرداخت‌های ارزی آنلاین موجب شد که وارد عرصه ارزهای دیجیتال شود. تیم کوین‌نیک ابتدا کسب‌وکار مستقل خود را در سال ۲۰۱۸ با نام تتربالک آغاز کرد و در آن زمان فقط خدمات استیبل‌کوین تتر را ارائه می‌داد.

پس از استقبال کاربران ایرانی و موفقیت تتربالک، تیم کوین‌نیک خدمات ارز دیجیتال خود را گسترش داد. پس‌ازآن بود که وب‌سایت کوین نیک شکل گرفت و امروز به جایی رسیده که خدمات خریدوفروش تمام ارزهای دیجیتال لیست شده در صرافی بایننس را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. صرافی کوین‌نیک توانسته با پشتیبانی دائمی و خریدوفروش اتوماتیک و خدمات دیگر، رضایت کاربران خود را جلب کند.

در کوین نیک ارزهای دیجیتال با قیمتی مناسب معامله‌شده و بهترین خدمات با کمترین هزینه ارائه می‌شوند. تیم حرفه‌ای پشتیبانی کوین نیک در خریدوفروش ارزهای دیجیتال به مشتریان خود کمک می‌کند. همچنین، در صرافی کوین نیک معاملات به شکل لحظه‌ای و اتوماتیک انجام می‌شوند تا مشتریان بابت نوسان قیمت متضرر نشوند. این صرافی امکان ارائه خدمات به‌صورت حضوری هم دارد.

کوین نیک برای حفظ امنیت کاربران خود مراحل احراز هویت را انجام می‌دهد. روند احراز هویت در صرافی کوین نیک بسیار ساده‌ است. کاربر می‌تواند با تأیید ایمیل و شماره تلفن همراه ثبت‌نام کرده و سپس مراحل تکمیل اطلاعات شخصی را انجام دهد. بدین صورت که روی یک برگه کاغذ متنی را که در وب‌سایت کوین نیک موجود است به همراه تاریخ یادداشت کرده و کارت ملی و کارت‌بانکی خود را روی آن چسبانده و همراه آن‌یک عکس سلفی می‌گیرد. سپس، عکس را با فرمت و اندازه مشخص‌شده ارسال می‌کند. پس از تأیید احراز هویت خیال فرد از بابت اینکه هیچ مسأله‌ امنیت پیش نمی‌آید، راحت خواهد بود.

کوین نیک یکی از معدود صرافی‌هایی است که هم فروش مستقیم و هم فروش غیرمستقیم را ارائه می‌دهد. در فروش مستقیم، مشتری مستقیماً با صرافی طرف بوده و خرید‌وفرش می‌کند؛ اما تیم کوین‌نیک در ارائه خدمات ارز دیجیتال به کاربران خود به همین‌جا بسنده نکرده و تصمیم گرفته تا خدمات خود را گسترده‌تر کند.

ازاین‌رو، یک پلتفرم خریدوفروش بی‌واسطه و همتابه‌همتای ارز دیجیتال، بانام «کوین‌نیک مارکت» را راه‌اندازی کرده است. در مارکت هر کاربر می‌تواند با مشتریان دیگری مثل خودش معامله کند. کوین نیک هم وظیفه تأمین امنیت سرمایه و تراکنش‌ها را به عهده دارد. با توجه به اینکه بسیاری از صرافی‌ها یکی از این دو نوع خدمات را ارائه می‌دهند، کوین نیک از این نظر نیز صرافی محبوبی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.